Announcement

Collapse
No announcement yet.

Re:Medisin som demper hevelse i bihuler?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• J.Bruu
    replied

Har brukt Rinexin noen ganger som pre-medisin før dykk.
    God erfaring med dette.

Hvorfor ikke høre med legen om en sterk Prednisolonkur vil kunne få skikk på bihulene dine.

Legg inn en kommentar:

• Scubagirl
    replied

Originally posted by Joakim
    okei! høres bra ut.. hvor i oslo? nummer og hva får man å spise hos han ? ;D
    hvordan gjorde homøpaten da?
    Kan bare si at de har hjelp mot det meste halsbetennelser og andre dykke-uvennlige saker forsvinner kjapt med noen mel-sukkerpiller
    De tyter ganske mye med deg for å finne medisin som passer akkurat deg...

Legg inn en kommentar:

• EANx
    replied

Originally posted by Eirik Kjos
    ... Tilsvarende tabletter kan feks i USA kjøpes uten resept under navnet Sudafed....
    Sudafed er etablert som redning for mangt et dykk og har vært i bruk i mange år. Liveaboard'en i Australia kjøpte inn en stor krukke med 500 tabletter som alle som trengte kunne forsyne seg av så ikke turen ble ødelagt for noen pga av tett nese/bihuler. Selges reseptfritt i mange land og er ansett som mildt men effektivt. I Norge finnes alternative greier, men jeg har igjen å se et som virker godt.

Legg inn en kommentar:

• oletrud
    replied

Link til mer info om Rinexin

Ellers vil jeg bare si at Legemiddelhåndboka og Felleskatalogen er fine oppslagsverk

-ØL

Legg inn en kommentar:

• Actinia
    replied

Jeg var forsåvidt på et såkalt spesialistlegesenter i 98 eller 99. Han stakk ei laaaang nål opp gjennom min bedøva nese også sa det "knaaas".Så spylte han inn en stor dose KALDT saltvann (de hadde ikke temperert tilgjengelig - og som alle vet, så tåler vi ikke mer enn pluss/minus 4 grader på kroppstemperaturen inne i hodet). Alt gørra kom ut (gjennom nesen, tror jeg) men var tilbake igjen etter to uker. Behandlingen var en meget ubehagelig opplevelse med besvimelse og oppkast..

Legg inn en kommentar:

• Joakim
    replied

hmmm... sent deg en PM

Legg inn en kommentar:

• Joakim
    replied

Originally posted by vbh

mor virker skeptisk til dette.. kan du forklare hvor denne homøpaten liksom skal gjøre dette bedre enn legen? takk
    Ikke er jeg lege - ikke er jeg homøpat , har bare erfaring fra begge deler med mine bihuler .
    Homøpat : Funket - null smerte - billig.
    Lege : Funket ikke - full smerte - dyrt.

Vidar
    okei! høres bra ut.. hvor i oslo? nummer og hva får man å spise hos han ? ;D
    hvordan gjorde homøpaten da?

Legg inn en kommentar:

• Joakim
    replied

Originally posted by vbh
    jeg har bihulerproblemer fortsatt! og er litt desperat og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!? anyone?

sente nettop en mail til en øre-nese-hals for å se hva han anbefaler.. men kan dere komme med noen tips eller?
    Øre nese hals , med ventetid på 2 år har en lekker oppskrift - ikke helt ulik den legene brukte å lobotomere folk på for 200 år siden.
    De fører et rør opp i nesen din , knuser neseveggen og spyler guggen ut via munnen. Fristende ? Not.

Ta en tur til homøpat , så har du resultat etter 1-uke.

Vidar
    mor virker skeptisk til dette.. kan du forklare hvordan denne homøpaten liksom skal gjøre dette bedre enn legen? takk

Legg inn en kommentar:

• Joakim
    replied

jeg har bihulerproblemer fortsatt! og er litt desperat og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!? anyone?

sente nettop en mail til en øre-nese-hals for å se hva han anbefaler.. men kan dere komme med noen tips eller?

Legg inn en kommentar:

• Actinia
    replied

Hadde bihuleproblemer fra 97-2001. Hjalp med en ibux-forgiftning.. Men jeg kan ikke anbefale det (;

Legg inn en kommentar:

• Kjos
    startet et emne Re:Medisin som demper hevelse i bihuler?

Tabletten som virker ganske bra er Rinexin, men den er reseptbelagt. Det er antatt at den øker sjangsen for oksygenforgiftning, den øker blodtrykket ditt og kan gjøre deg agressiv. Den inneholder et efidrin hvis jeg ikke husker feil... Tilsvarende tabletter kan feks i USA kjøpes uten resept under navnet Sudafed.

Generelt bør du være veldig forsiktig med tabletter av denne typen og dykking. Du bør uansett diskutere dette med en dykkekyndig lege, og ikke bare overtale fastlegen din til å skrive ut dette. Det er ikke sikkert han kan så veldig mye om dykking og hvilke effekter det har på medisiner.

Eirik Kjos
Arbeider...
X