Announcement

Collapse
No announcement yet.

Statens dykkerskole våren 2004

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

Re:Statens dykkerskole våren 2004

Har nettopp blitt ferdig med kl.1 kurs ved SDS i høst, Kursett gikk stort sett greit, men noe kunne eig vert foruten.[ noe småkrøll med enkelte instuktører] Totale dykketid umder kurset skal vere minimum.2000min og man får prøve det meste av ustyr. Dykking med varmtvannsdrakt er vel noe oppskrytt ,bedre med tørrdrakt, bere gå ut av utstyret , total tør. [så lenge drakta ikke lekker].

Comment

Originally posted by Ronny Løvmo
      Dykking med varmtvannsdrakt er vel noe oppskrytt ,bedre med tørrdrakt, bere gå ut av utstyret , total tør. [så lenge drakta ikke lekker].
      Smaken er som baken da
      De fleste liker vv-drakt. Om du blir våt, javel. Men du dykker - i vann.
      Med vv-drakt blir det som å bade i sydlige temperaturer selv i vann på frysepunktet. Og bly trenger du nesten ikke.
      Tørrdrakt som bellman i en våtklokke kan bli en kaldt opplevelse etter en time eller to.
      If it works, don't fix it.

Comment

Så du har kommet inn, you lucky fcuk.
        Jeg står bare som reserve og det er så IRRITERENDE... men men, kan ikke få alt som man vil.

Du får ha lykke til..
        Ps: kan jeg forresten spørre om hvilken bakgrunn du søkte med?

Comment

Originally posted by mattis81
          Jeg står bare som reserve og det er så IRRITERENDE... men men, kan ikke få alt som man vil.

Du får ha lykke til..
          vel, siden dette er en statlig skole så teller det meste av annen skolegang inn, slik at toårig høyskolestudium i kommunal planlegging og administrasjon og grunnfag engelsk var nok en medvirkende årsak, i tillegg til fem års erfaring som yrkesdykker, i tillegg til et tyvetalls forskjellige sertifikater fra sportsdykker til EANx-blender-instructor og CMAS** instruktør, i tillegg til attest om fast arbeid etter endt kurs....

og kanskje litt flaks.

remi
          "den som går ned i sjøen uten å komme opp med dyp forståelse og beundring for det han har sett, har ikke annet igjen i livet enn å vente på døden, for

Comment

varmtvannsdrakt er utrolig behagelig,en helt annen verden.. å kunne dykke i norge midt på vinteren i 15-20 minusgrader i lufta og 2-3 grader i vannet...med våtdrakt og det er like varmt som i ett badekar

Comment

Originally posted by Hans A. Carlsberg
              varmtvannsdrakt er utrolig behagelig,en helt annen verden.. å kunne dykke i norge midt på vinteren i 15-20 minusgrader i lufta og 2-3 grader i vannet...med våtdrakt og det er like varmt som i ett badekar
              Jeg avsluttet nettopp KL1 kurset ved SDS i Desember, og er enig i at vv drakt er veldig behagelig. MEN det er ikke alltid at du får anledning til å skifte med en gang du kommer opp av vannet. F.eks hvis det er noen elever syke, og du må steppe inn som linemann rett etter dykket. Etter få minutter er vv drakten som kaldtvanns drakt å regne.

Uansett.....lykke til med kurset, det er veldig interessant.
              Thrust your instincts and follow your heart, and your dreams will come true

Comment

Originally posted by remi
                Originally posted by mattis81

Du får ha lykke til..
                vel, siden dette er en statlig skole så teller det meste av annen skolegang inn, slik at toårig høyskolestudium i kommunal planlegging og administrasjon og grunnfag engelsk var nok en medvirkende årsak, i tillegg til fem års erfaring som yrkesdykker, i tillegg til et tyvetalls forskjellige sertifikater fra sportsdykker til EANx-blender-instructor og CMAS** instruktør, i tillegg til attest om fast arbeid etter endt kurs....

og kanskje litt flaks.

remi
                Grattis. Selvfølgelig ta imot tilbudet.. Det hadde jeg gjort.
                Jeg kom ikke inn, men når jeg ser din bakgrunnserfaring, forstår jeg hvorfor slike som du kom før meg i køen..
                Men det stopper ikke meg for å søke inn neste år .. ;D
                Man har et standpunkt til man tar et nytt.  J.O.Krag

Comment

Arbeider...
                X