Announcement

Collapse
No announcement yet.

Statens dykkerskole våren 2004

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Statens dykkerskole våren 2004

Sånn da kom bekreftelsen på opptak til kl1 kurs på SDS fra februar og utover, vurderer sterkt å ta imot tilbudet.....

blir kanskje litt kjedelig om kveldene etter å ha dykket hele dagene, lurer på om der er noen dykkeaktivitet om kveldene i området??

noen forslag?

får ta med utstyret og se.....

remi
    "den som går ned i sjøen uten å komme opp med dyp forståelse og beundring for det han har sett, har ikke annet igjen i livet enn å vente på døden, for

Re:Statens dykkerskole våren 2004

Jaså, du vurderer å gjøre bergenser av deg i 4 måneder. Mye dykkeaktivitet i Bergen. Kan anbefale Studentenes Undervannsklubb Bergen (SUB). De har 4 klubbdykk i uka. Tirsdag kveld, torsdag kveld, lørdag og søndag.

Brian

Comment

Originally posted by remi
      blir kanskje litt kjedelig om kveldene etter å ha dykket hele dagene, lurer på om der er noen dykkeaktivitet om kveldene i området??
      Hurrm.

Når du skal gå på dykkerskolen, så dykker du opptil flere dykk hver dag, 5 dager i uken! Du hverken orker eller bør dykke noe mer da! Der hvor jeg gikk (nyd) fikk de som dykket på fritiden dykkeforbud i skoletiden!

Ellers så må du bare ta imot tilbudet. Reservesjalter og frenzivest blir dine nye venner! (også slangedykking da selvfølgelig) Også finner du ut at du helt greit kan dykke til 50 meter på luft! (ikke å anbefale med en enkelt SCUBA tank på ryggen!, ei heller uten trykkkammer)

Eystein

Comment

Når du skal gå på dykkerskolen, så dykker du opptil flere dykk hver dag, 5 dager i uken! Du hverken orker eller bør dykke noe mer da! Der hvor jeg gikk (nyd) fikk de som dykket på fritiden dykkeforbud i skoletiden!
        Det må være no nye greier de har kommet med.
        Lurer på hvorfor de har laget slike regler.

Comment

Originally posted by Wiggo Larsen
          Gikk du på NYD i 2000? Sammen med Dogger, "Rambo", Arnesen, Fredrik & Co?
          Er ikke deg de kaller for "V" vel? Etter en "heisatur" opp fra dypet med bena først, med påfølgende gratistur i kammeret?

Mvh
          Glenn

Comment

nei.
            ikke min stil å komme flytende opp med beina først.
            Jeg gikk 2år senere en 2000.

Comment

Er vel for "sikkerhets" skyld da. Var jo ingen "fastsatt" regel, men vi fikk beskjed om at fritidsdykking ville føre til dykkeforbud. Og de som sa ifra fikk dykkeforbud, evt. fikk ikke lov til å dykke dypt/klokke.

Eystein

EDIT: Jeg skjønner dem godt, med mye bånntid, og dypdykking, to dykk om dagen og opptil 5-6 timer vanntid så er det ikke så smart å dykke mer. Ifølge den Norske tabellen, skal man heller ikke dykke mer enn et gjentatt dykk pr dag. Og hvis man har dykket hele uka, så bør lørdag/søndag være dykkefrie. (for å unngå "fredagsbends")

Comment

Kan være ganske hektisk dykkeaktivitet i perioder (OD-O2 / lange bunntider / gjentatte dykk), men også rolige perioder, og da skulle det ikke være noe problem å dykke på fritiden. Luft har de i massevis på skolen (kun 200 Bar da..).

Instruktørene anbefaler naturlig nok også at man ikke "overdriver" fritidsdykkingen. Dersom du har dykket mye, eller kvelden før kan det hende de gir dykkeforbud.

Nyt dykkene med vv-drakt!!
                If it works, don't fix it.

Comment

Originally posted by Tassax
                  Nyt dykkene med vv-drakt!!
                  Jeg hadde mitt hittil lengste dykk på NYD våren - 95 med varmtvannsdrakt, fem timer og femti minutter!

Jeg så ut som en rosa kjemperosin da jeg kom opp igjen
                  Morten, som gjør alle oppmerksom på at mine innlegg her er beskrevet ut i fra hvordan JEG ser det.

PS, noen innlegg KAN inneholde ironi, eller spor av ironi, eller forsøk på det samme

Comment

De varmtvannsdraktene er reine massasje badstu naturmedisin alt i ett.
                    Er man litt forkjøla stiv og støl ellerno blir man helt kurert.
                    Det er faktisk så behagelig at man kan regne med å sovne av under vann.

Når man går inn i klokka og tar noen min stop ,på tur opp til overflata, er det eneste som mangler kaldt badstu øl !!!! ;D

Comment

Originally posted by m-stridh

Jeg hadde mitt hittil lengste dykk på NYD våren - 95 med varmtvannsdrakt, fem timer og femti minutter!

Satt som BellMan da eller i aktivitet hele tiden? Vesketapet kan som kjent bli rimelig stort dersom en ikke er obs.
                      Du veide deg kanskje før og etter dykk? Slike dykk kan virke uhyre slankende (om enn for bare en kort tid).

Trikset er å regulere flowen så en akkurat føler seg "litt kald" når en arbeider. Sitter en som Bellman så kan man innta veske i store mengder uten at det gjør noe (trenger jo ikke tisseventil engang (pass bare på at du ikke drømmer at du dykker med vv-drakt natta etterpå..(nei, ikke selvopplevd ))

Comment

Når man går inn i klokka og tar noen min stop ,på tur opp til overflata, er det eneste som mangler kaldt badstu øl !!!! ;D
                        :thumb:

Comment

Originally posted by Tassax
                          Originally posted by m-stridh

Satt som BellMan da eller i aktivitet hele tiden? Vesketapet kan som kjent bli rimelig stort dersom en ikke er obs.
                          Du veide deg kanskje før og etter dykk? Slike dykk kan virke uhyre slankende (om enn for bare en kort tid).

Trikset er å regulere flowen så en akkurat føler seg "litt kald" når en arbeider. Sitter en som Bellman så kan man innta veske i store mengder uten at det gjør noe (trenger jo ikke tisseventil engang (pass bare på at du ikke drømmer at du dykker med vv-drakt natta etterpå..(nei, ikke selvopplevd ))
                          Nei, jeg var ikke bellman.

Men jeg og Kike og en til på samme kurset hadde dykket "litt" for mye i helgene (Selma) og fikk derfor dykkeforbud en hel uke. Det tapte måtte vi ta igjen uken etterpå

Hadde med mat og drikke i klokka, men det ble fryktelig kjedelig etterhvert, prøvde å sove også.

Morten, som gjør alle oppmerksom på at mine innlegg her er beskrevet ut i fra hvordan JEG ser det.

PS, noen innlegg KAN inneholde ironi, eller spor av ironi, eller forsøk på det samme

Comment

Jeg sovna på deko 3m, etter ett dykk på 51m 25min. Ellers var det et kort deko etter min mening, kan ikke fatte det ???
                            "When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

http://www.sue.no

Comment

Originally posted by Mr. Hansen
                              Jeg sovna på deko 3m, etter ett dykk på 51m 25min. Ellers var det et kort deko etter min mening, kan ikke fatte det ???
                              Jeg har sovnet både på deko i basket etter dypdykk, og i våtklokke. Jeg må si meg helt enig i beskrivelsen av terapiformen! Det savnes også øl i klokka! Ellers så smaker jo vann også godt etter en lang stund med jobbing, og svetting inni kmb'en

Eystein

Comment

Arbeider...
                              X