Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål om kurs i utlandet

Collapse
Dette er et festet innlegg
X
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

Sv: Spørsmål om kurs i utlandet

Jeg har tatt kurs i Thailand og i Norge. Ingen tvil om at dette var rett rekkefølge for meg.
    PADI IDC Staff Instructor hos http://wedivepattaya.com/

Comment

hei ! jeg har sendt deg pm.er med tilbud på privat kurs. men det ser ut som de har ikke kommet gjennom til deg.
      du kan gjerne ringe meg på mobil 950 56 780 om du er interesert.

Comment

Jeg tok owd i sharm el på Camel Dive club.
        Storfornøyd med alt uten om det så ta nød oppstiging som var scary som f*:P
        Hadde egen lærer siden ingen andre startet kurset samme dagen og var ingen press.

nummer/meter/tid
        owd1. 11,2/33
        owd2. 10/32
        owd3. 18/33
        owd4. 18/33

Comment

Dette var en interessant tråd. Jeg vurderte selv om jeg skulle kombinere ferie og OWD, men valgte Norge av to grunner. Det ene er at jeg ikke har sansen for å lese på teoridelen av et kurs når jeg er på ferie i utlandet. Det andre er at når en tar kurs nær hjemsted gir det mulighet for å finne ut mer om lokale dykkemuligheter. Jeg angrer ikke på den avgjørelsen. Nitrox er også like greit å ta i Norge. Så kan det være mer interessant å ta AOWD et annet sted 8) i løpet av en ferie.

Et krav en bør stille til kurssted er at en får låne/leie alt nødvendig utstyr ut over ABC. Eget utstyr kan en kjøpe etter kurset. Jeg fikk anledning til å prøve to forskjellige drakter, og var helt trygg på at den drakten jeg kjøpte på slutten av kurset passet meg helt utmerket. Det er heller ikke nødvendig å bruke tørrdrakt hele året, jeg hadde det helt utmerket i en semidry halvveis ut i oktober i år. Da var det vel 8-10 grader i vannet og ditto i luften.

Med hensyn til selve kurset så varierer kvaliteten på instruktører, hjelpeinstruktører og divemastere en del. Eller ganske mye, faktisk. Det gjør det nok i andre land også.

Comment

Er det noen her som har tatt fue's GUE Rec 1?
            You think?

GUE Fundamentals
            PADI OWD

Comment

Tok mitt kurs OWD på Phi Phi Don med egen instruktør! Skikkelig kos å sitte å lese på stranda! Øve på skillsa helt til jeg fikk det til 110%, prøvde å lære meg mest mulig!
              Kom hjem, fikk min bror til å ta kurs her hjemme og ble overasket over hvor mye fokus det var på "masseproduksjon" og sløv opplæring, måtte vise han masse nødvendige ting.
              Angrer ikke på at jeg tok det i Thailand, selv om alle vet at det er personen som lærer deg opp og ikke senteret! Begge to har nå komplett utstyr og koser oss

Noen som vet om det er dumt å ta PADI Tec Rec i utlandet?

Comment

Deler din erfaring med opplæring i Thailand. Kan vel ikke se hvorfor det skulle være dumt å ta Tec Rec i utlandet?
                PADI IDC Staff Instructor hos http://wedivepattaya.com/

Comment

kom nettopp hjem fra Rhodos der jeg tok PADI open water lappen hos Waterhoppers.
                  en herlig opplevelse, 25grader i vannet enormt god sikt om litt lite liv. Så litt bleksprut og en del fisk samt noen kule røde og hvite "tusenbein". kan ikke sammenlignes med revene uten for hurugada der jeg snorklet for tre år siden.

tror jeg var heldig. vi var kun 2 stykker på en instruktør. hadde 5 dykk utenom de vanlig leksjons/undervisnings dykkene. kom faktisk ned på 17,5 meter LOL
                  brukte to inklemte dager og tre kvelder til teori lesning i norske instruksjonsmanualer. alle prøver og eksamen var på Norsk så den biten var ingen ting å si på. Så nå sitter jeg og skummer nettet og anonser for å sammenligne utstyr og priser :hot:
                  har jo fridykket litt både vinter og sommer men det er jo en ting som mangler på kursene der nede og det er delen som går på bruk av tørdrakt.

så nå håper jeg å finne noen som bor rundt molde/kristiansunds område som en kan dykke sammen med. sent meil til begge klubbene men ingen respons (hint hint)
                  skal bli herlig å komme seg ned i tare mare by og kose seg og koble ut verdagens mas og jag ;D

tror nok det er en fordel å gjøre det her hjemme men en kan være heldige. det var overhode ikke snakk om å ta snarveier med Crissy, hun var på meg som en pittbull om hun ikke var fornøyd med gjennomføring av oppgavene jeg skulle gjennom.

Fruen sier det ikke er mulig å drukne 40 årskrisa

Comment

Dykking i rødehavet i egypt er jo den mest avanserte det vet jo alle, =) så de må dere bare innse med engang=).. hehe haha

Comment

Re: Spørsmål om kurs i utlandet

hei, jeg har en tørdarkt som det er gått hull i, våttdrakt og, lurer på om det går ann å lime igjen hullet med sånn lim vi brukte på barneskolen, takk vist noen kan hjelpe meg

Comment

Re: Spørsmål om kurs i utlandet

Har tenkt til og ta et padi kurs i Mexico. Men her har de bare bøkene på engelsk. Men tenker at å lese teknisk engelsk er vanskelig. Har ikke problemer med og forstå engelsk. Men teknisk engelsk!!!

Er det noen som har tatt PADI i utlande? Og kan fortelle meg litt om hva jeg kan forvente meg.
                        Er eksamenen vanskelig? Ja da, alt er relativt....

Noen som vet hvor det er mulig og kjøpe PADI open water e-bok på norsk?

Takk

Comment

Working...
                        X