Announcement

Collapse
No announcement yet.

DIY Shop

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

Sv: DIY Shop

Originally posted by Robert View Post
    Har lagd noen prototyper på 35W HID lykt. I sommer fått testa prototypen rimelig grundig.
    Den har fungert toppers, og lyset fra en 35W HID duger fint til mitt bruk. (En 150W HLX (halogen) pære er merkbart bedre, men da er brenntiden desto mindre)
    Den fungerer bra når den ikke er under vann også, så den har fått vært lyskilde på ymse fotosessions i grotte (bla.a. her )

Ligger noen bilder på DIY-shoppen, samt at jeg har lagt ut pærer og ballaster for salg.

Regner med at det vil være deler klar for lykta i løpet av vinteren.

mvh
    Robert
    Håper du lager HID slug snart, har lyst til å bygge 50w hid lykt, da de er uforskammet dyre å kjøpe ellers....
    Hilsn NorthFree fra Nordland:-)

Comment

Vet noen vart man for kjöpt SAFT batterier?

Comment

Ta en titt her, http://www.staubo.no/industri/batterier.html

vet ikke om de kan ha det du trenger men de fører iallefall noe "SAFT"

Comment

Originally posted by Robert View Post
          Har lagd noen prototyper på 35W HID lykt. I sommer fått testa prototypen rimelig grundig.
          Den har fungert toppers, og lyset fra en 35W HID duger fint til mitt bruk. (En 150W HLX (halogen) pære er merkbart bedre, men da er brenntiden desto mindre)
          Den fungerer bra når den ikke er under vann også, så den har fått vært lyskilde på ymse fotosessions i grotte (bla.a. her )

Ligger noen bilder på DIY-shoppen, samt at jeg har lagt ut pærer og ballaster for salg.

Regner med at det vil være deler klar for lykta i løpet av vinteren.

mvh
          Robert
          hva blir prisen?

Comment

og når kommer "skru den sammen selv uten behov for maskin arbeide" Videolyspakke(2x35W HID) versjonen???
            Må først få ferdig lykta. (35W HID med videoreflektor er ikke helt håpløst som ekstra lys - iallefall ikke i en grotte)
            Men det kommer.
            Har noen 55W ballaster og pærer som er tenkt til prototype på videolys. Pæra og tenneren er like store som 35W så jeg kan bruke samme hode.
            Men må få ordna kabler med wet-connectors til det, slik at man kan ha cannister i belte.

Hva med prisen?
            Tja, har ikke helt oversikt over hva det vil koste å få lagd alle delene enda. At jeg står og dreier de ut selv på verkstedet funker ikke, tar for lang tid. Det må lages i en CNC benk.
            Batteriene er en kostbar affære, SAFT er bra, men også dyrt.
            En halogen lykt med Saft 12V19Ah og mascot 3-step charger endte på 9700,- sist jeg lagde en.
            Det vil nok bli noe mer for en HID med samme batteri, men neppe over 3000 mer.

19Ah er kansje litt overkill, om det ikke er grottetroll som skal jages vekk, så kan se på å lage en cannister med feks 10stk F celler (typisk 14-16Ah) Da blir cannisteren 6 cm kortere også.

Håper du lager HID slug snart, har lyst til å bygge 50w hid lykt, da de er uforskammet dyre å kjøpe ellers....
            Den kommer, så snart deler er produsert blir de å finne på shoppen. Men det tar nok litt tid før jeg har 55W HID ballast og pærer der, må få testa de jeg har fått tak i før jeg kjøper inn noe større parti.

Vet noen vart man for kjöpt SAFT batterier?
            Eller enda bedre, vet noen hvor man før kjøp SAFT batterier billig?

mvh
            Robert
            - No amount of planning will ever replace dumb luck.

Comment

2x55W Hid for video er jo bare ennå mere interresant :-D!
              Dive now, work later!

Comment

Hva er et SAFT batteri?
                Hilsn NorthFree fra Nordland:-)

Comment

Originally posted by NorthFree View Post
                  Hva er et SAFT batteri?
                  http://www.saftbatteries.com/

Comment

Hva er et SAFT batteri?
                    SAFT er bare en fabrikant/et merkte batterier. (Som Sony, Phillips, GP, etc)
                    SAFT har gjennom tidene hatt bra batterier, cellene holder oppgitt kapasitet, ganske få har fabrikasjonsfeil, og de har grei levetid. Med de koster desverre en del.

Robert
                    - No amount of planning will ever replace dumb luck.

Comment

kan du ikke legge linken til shopen din på forsiden til www.staven.no? det hadde vert kjekt

Comment

Arbeider...
                      X