Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dykking en machogreie?????????

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Dykking en machogreie?????????

Hva synes dere om egentlig om kvinner/jenter og dykking?
    Det har vært ulike syn presentert her på forumet - så jeg tenkte det kunne være fint å vite hva flere av dere synes.

Er dykking en sport for skikkelige machomenn, som kvinner/jenter ødelegger ved å henge seg på?

Eller er vi alle like gode på bunnen?

Så hva synes dere???
    Det er vanskelig å gjøre comeback når du ikke har vært noe sted!

bilder: http://www.flickr.com/photos/grybadeengel/
    video: http://www.youtube.com/badeengel

Reykking en machogreie?????????

Originally posted by ghh
    Hva synes dere om egentlig om kvinner/jenter og dykking?
    Det har vært ulike syn presentert her på forumet - så jeg tenkte det kunne være fint å vite hva flere av dere synes.
    Er dykking en sport for skikkelige machomenn, som kvinner/jenter ødelegger ved å henge seg på?
    Eller er vi alle like gode på bunnen?
    Så hva synes dere???
    Det finnes 2 typer kvinnelige dykkere:

1. de som dykker fordi kjærs'ten deres gjør det, men de hadde egentlig ikke så veldig lyst..

2. de som dykker fordi de selv har lyst til det og har interesse for det.

de som faller under kategori 1 har ingenting som dykker å gjøre, men kategori 2 har jeg derimot veldig gode erfaringer med...

Comment

HE HE.... Jeg tror kanskje kvinnelige dykkere er "bedre" dykkere enn menn. ca 75% av mine dykk har vært med damer, når man da leder dykket har jeg en følelse av at damene følger planen bedre enn menn, man vet hvor man har dem, de mannlige buddyene har en lei tendens til å virre mere rundt omkring.

Men det er kanskje bare meg??? ???

Ståle 8)
      fbiiiiiiii

Comment

Jeg må si meg enig med 'Berserk', at gutta her en tendens til å være en smule mer 'virrete' når en er ute og dykker

Har samtidig inntrykk av at jenter tar ofte kurs utover grunnkurs for å bli trygg på seg selvog sine dykkeferdigheter, mens gutta ( noen !!!) gjør det for tittelen ;D Håper jeg ikke provoserer for mye nå !

Mvh. Helén

Comment

Vi er like gode på bunnen! Men en ting kan jentene bli mye bedre på og det er luftfylling og båtkjøring.Jeg har enda tilgode å se ei jente tar zodiacen og kjører klubbkamerater ut til dykkestedet og fyller flasker etterpå. :-X

Comment

Av en eller annen grunn som jeg ikke helt greier å sette fingeren på så er de jentene jeg har dykket sammen med mere behagelige i sjøen. Det kan være at de holder seg tettere som noen antyder, men det er jo et felles ansvar. Okke som, dykkingen har godt av flere fra spinnesiden. Så dra med dere venninner og mødre.

Arne K.

Comment

Synes ikke sportsdykking i dag er Macho,men dykkerene for 30 år siden som var ute i -10 grader med våtdrakt.......

Ellers så synes jeg Dere var utrolig joviale i dag.....

Synes dere virkelig at de kjekkeste dykkene dere har er desammen med en venninde ???
              Kan være enig hvis det er romantiske stunder dere tenker på ! Men ellers ??

Har ingen ting i mot Damer, jo flere som blir med jo bedre
              er det for oss alle.

Og jeg har dykket med mange jenter som er utrolig flinke vannet,
              men en god del skal ligge ca 2 cm i fra deg og hvis avstanden skulle ha kommet opp i en meter eller to mens man pirker i en steinbit, så får man beskjed om å følge bedre med, som om du kunne unngå å se støvskyen deres eller lyset fra lommelykten som ikke blender mer enn de pleier, når de er siktet inn på hvitøyet.

Eller hvis man ønsker å snu litt i strømmen eller når du fester linen før du sklir inn i vraket, eller når bølgene begynner å tilta noe. Er det en gjennomsnitts Dame dere ønsker å ha med dere ?

Alle gode ønsker fra
              JET
              (nå må ikke jentene i forumet ta dette personlig, for jeg har vel ikke dykket med dere ? ).
              Jan Erik

Comment

OK gutter, prøv dette! Dykk med en jente, :-\ og lat som dere er noviser. jeg skal love dere at de tar den litt belærende tonen. Det er like gøy, eller skal jeg si påfallende hver gang jeg gjør dette. hvorfor er det slik? :-\

Comment

Hei Skiftenøkkel!

Du trigger nok morsinstinktet vårt, ikke særlig macho det skal jeg være enig i. ;D Men så lenge det gjør både deg og dem lykkelige så hvorfor ikke?

Og den belærende tonen er så langt jeg har opplevd ikke reservert kvinnelige dykkere. Hos noen kommer den automatisk når de ser nytt utstyr og ferske superivrige dykkefjes på klubbtur. Men greit nok, så lenge ører og øye er åpne er det mulig å lære noe, og det er det viktigste. Så får en så langt som mulig se bort fra tonen. 8)

- G
                  Det er vanskelig å gjøre comeback når du ikke har vært noe sted!

bilder: http://www.flickr.com/photos/grybadeengel/
                  video: http://www.youtube.com/badeengel

Comment

Jeg har hatt tre kvinnelige dykkeinstr. som har vært svært dykktige. Trur det er mere behagelig enn med en mannlig instr. som kanskje er litt hekta på macho stilen. :-\

Har også dykka med flere pøk utenom og det har vært minst like fint/behagelig som flere av gutta jeg har dykka med.

Faktisk har de mest talentløse buddyene jeg har hatt vært gutter/mannfolk ! :

Ja jeg ønsker flere kvinnlige dykkere ;D
                    Jeg har dykka på Mosel

Comment

Undertegnede har nok den litt belærende tonen i forhold til nye dykkere. Ikke glem at det er godt ment.

Arne k

Comment

Hehe, morsom diskusjon dette... Dykking handler jo også mye om overflatetid! Ville vel være kjedelig med bare dere gutta alltid?!!?
                        Livet er for kort til å leve kjedelig!

Comment

hei Ghh.

Ja det er mulig morsinnstinkt eller nye dykkere. Nå liker jeg å gi meg ut for å være litt fersk, spes. når jeg dykker med nye mennesker, selv om jeg har dykket i ti år. Jeg tror ikke jeg stiller bakerst i køen når det gjerdler dykking, men jeg har aldri vært så innmari kjepphøy overfor andre når jeg dykker med ferske dykkere. har vært det selv en gang og husker godt den første gangen jeg fløt opp med bena først. :-[. det er egentlig ett under at jeg fremdeles dykker. Jeg blir fremdeles minnet om det etter en øl eller to. Ikke like kult etter så mange ganger.

Comment

Er helt enig med deg Frøken Neptun. Alle fritidsaktiviteter
                            blir mye tristere uten Dere, Også Dykking.
                            mvh
                            JET
                            Jan Erik

Comment

Dykking er for alle som har sunn fornuft og folkevett.

Man må bruke "hode" for å bli en safe dykker. ( en kvinne ting!?!?)

Machomann finnes ikke lenger, han er bare på film.

Comment

Arbeider...
                              X