Announcement

Collapse
No announcement yet.

sikten på s mørekysten?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• sikten på s mørekysten?

Hei!

Skal en tur opp til Runde dykkesenter til helgen, 8) Er det noen som har dykket i området i det siste? liv? og sikt? temp?

David
    http://www.flickr.com/photos/davido69/

Re:sikten på s mørekysten?

Når du først er i runde området råder jeg deg til å ta kontakt med dykkesenteret der.

et annet godt tips er å ta kontakt med Ægir dykkerklubb og få deg et vrakdykk i åramsundet på enten felix scheder eller nobel.

var på nobel i helga, det var ok sikt ca 10-15 meter og lite svi jævler å se(brennmaneter) men en del fisk som flyndre og breiflabb...

se www.aegir.no
    Proud member of ÆGIR DK
    CMAS *** Scuba
    CMAS * Scuba Intstruktør
    CMAS *** Snorkel
    CMAS ** Fridykkerinstruktør

Comment

Originally posted by davidohre
      Hei!

Skal en tur opp til Runde dykkesenter til helgen, 8) Er det noen som har dykket i området i det siste? liv? og sikt? temp?

David
      dykket på Runde i går, ikke spesiellt god sikt, 10-15 meter ned til ca -30, derfra vel 30 meters sikt.

Liv? ikke spesiellt mye nei.

remi
      "den som går ned i sjøen uten å komme opp med dyp forståelse og beundring for det han har sett, har ikke annet igjen i livet enn å vente på døden, for

Comment

Takk for fine svar, skal ha med meg en kompis til Bjørn på Runde Dykkesenter, Han er fransk og har planer om og bruke våtdrakt (dobbel 8 mm) det burde vel ikke by på noen problemer ? hva med vanntemp. i vannet ved Runde nå?

Har vært på Runde ved flere an. tidl. men har ikke noe erfaring med v. drakt...

og algelaget, noe sjangs.... at det er borte til søndag?? (bør vel kanskje bli noe dårligere vær først... ) ???

Skal ha endel båtdykk, men er det noen som har noen tips om ok.. landdykking i området? :

mvh

David

Comment

Takk for fine svar, skal ha med meg en kompis til Bjørn på Runde Dykkesenter, Han er fransk og har planer om og bruke våtdrakt (dobbel 8 mm) det burde vel ikke by på noen problemer ? hva med vanntemp. i vannet ved Runde nå?
          Jeg var der for ca 1 mnd siden og da var tempen 12-14 grader. Det er sikkert litt varmere nå. Det var folk som dykket med våtdrakt da uten problemer.

Comment

Har vært på Runde ved flere an. tidl. men har ikke noe erfaring med v. drakt...

og algelaget, noe sjangs.... at det er borte til søndag?? (bør vel kanskje bli noe dårligere vær først... ) ???

Skal ha endel båtdykk, men er det noen som har noen tips om ok.. landdykking i området? :

mvh

David
            tempraturen ligger vel på ca 18 grader kan jeg tenke meg... algene vet jeg ikke noe om...

som jeg sa i min tiligere melding... kontakt dykkesenteret på runde....
            Proud member of ÆGIR DK
            CMAS *** Scuba
            CMAS * Scuba Intstruktør
            CMAS *** Snorkel
            CMAS ** Fridykkerinstruktør

Comment

Var på Runde og dykket sist fredag. Sikt ca.15 meter. Vanntemp overflate: ca 15-16'C
              Vanntemp dypere enn 15 meter: ca.8'C

Var på Åramsundet og dykket 2 dykk på Felix Scheder igår. Meget bra sikt på første dykket (ca.20-25 meter) og noe dårligere på dykk2. En del brennmaneter. Temp ca. 10 grader på 25m.

Tips! En del bra dykking i Ålesundområdet også.
              www.aasdk.no (Ålesund sportsdykkerklubb) og www.dykkersenter.no (Ålesund Dykkersenter) for turer.
              Kven kveit sa mannen og skar opp heile fisk.......

Comment

Bukker & takker, for mye nyttig info. 8)

mvh

David

Comment

Tempraturen her oppe er ca 14-16 grader, men du risikerer å treffe lommer med kaldere vann. var i "blue lagun" fredag ca 16 grader, dykket på "garboden" for ca to uker siden, der varierte tempraturen fra 8-14 grade på toppen av skjæret var det godt å varmt mens nede i kløftene(12-14m) var det enkelte områder med kalt vann.

Til landdykk er broen mye brukt, stopp på en av de møteplassene som er nærmest broen, i selve sundet kan det være endel strøm så det beste er egentlig på Runde siden av fyllingen. forsøk å avpasse det med flo sjø slik at du unngår mest mulig klatring. (flo i 9-10 tiden nå i helgen)

Dykket der for ca ti dager siden, fant en hel del krabbe, breiflabb, lyr og lignende.

Mvh
                  Erlend
                  Han slipper å ro som lar seg drive med strømmen.

Comment

Arbeider...
                  X