Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 x Poseidon Xstream komplette ventilsett

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• 2 x Poseidon Xstream komplette ventilsett

Poseindon Xstream Deep 90 komplett ventilsett med lang slange og bcd-slange vurderes solgt for kr. 1.900,-.

Poseidon Xstream Deep 90 ventilsett med draktslange vurderes solgt for kr. 1.700,-. Den trådløse Suuntosenderen som er på bildene samt en Suunto D9 blir solgt separat.

Ventilene har vært brukt på ca. 100 dykk. Ventilene ble kjøpt i 2007 (produsert 11-2006) og ble servet etter ca. 70 - 80 dykk. Skylt i ferskvann etter hvert dykk og er blitt oppbevart tørt, mørkt og fint innendørs. Ventilene har ikke vært brukt de 2 - 3 siste årene med unntak av testdykk sist lørdag, så selv om alt virker normalt så anbefales det som vanlig en rutinemessig kontroll av servicefolk.

Beste pris på Poseidon 1. og 2. trinn uten drakt- og bcd-slange funnet på nett i Norge er ca. kr. 3.800 for ett ventilsett, dvs. kr. 7.600 for begge + drakt og inflatorslange.

Vi ønsker kr. 3.500 for begge ventilsettene, en pris vi mener er svært rimelig for slike kvalitetsventilsett.

Mer info om disse kvalitetsventilene finner dere på produsentens hjemmeside www.poseidon.com

Normalt forbehold om å forkaste bud, velge budgiver ol.
    Attached Files
    Sist endret av Sid*; 05-08-2012, 12:09.
    Hjälper inte bastu öl och tjära, då är döden nära!

Bilder: 2 x Poseidon Xstream komplette ventilsett

Her kommer bilder av ventilsettene.

Bud mottas.
    Attached Files
    Sist endret av Sid*; 11-07-2012, 19:32.

Comment

Re: Bilder: 2 x Poseidon Xstream komplette ventilsett

Original Poseidonbag følger med til hvert ventilsett.
      Attached Files
      Sist endret av Sid*; 05-08-2012, 12:11.

Comment

Best i United States Navy's kaldtvannstest på Svalbard!

Nå som ferien er over for mange, løfter jeg denne tråden hvor ventilsett av meget god og anerkjent svensk kvalitet frembys til salgs. Ingen andre fabrikanters ventiler er godkjent for dykk til 200 meters dybde. Ingen ventiler er i følge nedenstående test bedre hva gjelder dykking i kaldt vann (minst sjanse for frysing/blåsing). Poseidon ventilsett er også valgt av flere lands marine styrker og har vært brukt ved flere dykkedybderekorder.

Mer info om Poseidonkvaliteten finnes bl.a. på produsentens hjemmeside http://www.poseidon.com/products/reg...gauges/xstream
        Sjekk også bl.a. testen fra US NAVY som det refereres til og linkes til lenger under.

Klipp fra The United States Navy Experimental Diving Unit "One of the first regulators to be dropped from testing in Antarctica was the Mares V32 Proton Ice Extreme, the subject of a recent Diving Advisory (09-07). At the other end of the spectrum, the Poseidon Xstreme was the only regulator that suffered no free flows at McMurdo, and is also the only regulator that never free flowed during NEDU's rigorous 2004 testing program for cold water regulators. The prototype Mares regulator that was the progenitor of the Proton Ice Extreme, then called the Mares Proton Ice Teflon V32 CWD, did free flow occasionally in NEDU's testing. At this point, the regulator's poor performance in Antarctica is inexplicable, however, further NEDU testing should soon reveal the cause of the problem."

Les hele testen her: http://navxdivingu.blogspot.no/2009/...antartica.html

Følgende 9 "regulatorer" var med i testen:

"The manufacturers represented by the test regulators were Poseidon, Apeks, Mares, Aqualung, Zeagle, and Sherwood. In all, nine regulator models were tested, all having been approved for Navy use or showing promise as cold-water regulators"

Bud mottas.
        Attached Files
        Sist endret av Sid*; 05-08-2012, 12:15.

Comment

edit: leste engang til, opplysningene stod i teksten
          Sist endret av adg; 03-08-2012, 21:50.

Comment

Re: 2 x Poseidon Xstream komplette ventilsett

jeg byr 2650 (fordi de er godt brukt og begge sett må på service)

Comment

Takk for ditt bud.

Etter hva jeg forstår skal disse Poseidonventilene som er "nærmest uslitelige" på service ikke sjeldnere enn hver 24. måned/hvert hundrede dykk avhengig av hva som kommer først. Overholdes serviceanbefalingene gir Poseidon livstidsgaranti på ventilene. I allfall gjorde de det for noen få år siden.

Så at ventilene med sine 70 - 80 dykk skal være godt brukt er jeg uenig i dersom du med godt brukt mener at de skal være nevneverdig slitt. Ja, det er aldri feil å ta innkjøpte brukte ventiler til kontroll av fagfolk og hvis nødvendig gi dem service. Nederst er en link hvor du kan lese mer om ventilene, bl.a. også litt om vedlikehold av dem. Du finner også servicemanualer til dem på nettet.

Vi kan selge pakken for kr. 3.200.

http://www.poseidon.com/sites/all/fi...am_english.pdf
              Sist endret av Sid*; 05-08-2012, 12:03.

Comment

Her fant jeg link til orignal servicemanual for Poseidon Xstream ventiler

http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&...jk0DNUi9U8BDDQ

Comment

Jeg ga bud 2650 på kun ventilsettene uten computer (slik du annonserte).

Nå registrerer jeg at computer blir en del av pakken men det er jeg ikke interessert i.

Comment

Ok, ser det ble litt uheldig å blande computeren inn i tema. Har derfor "ryddet litt" i tråden og som i stigespill går vi tilbake til start og begynner helt på nytt.

Vi har følgende til salgs:

1 stk. Poseidon Xstream ventilsett med lang slange og bcd-slange og Poseidon ventilbag til ferdigprutet pris kr. 1.650,-
                    1 stk. Poseidon Xstream ventilsett med standard 70 cm slange og draktslange og Poseidon ventilbag til ferdigprutet pris kr. 1.650,-

Beste tilbudspris i Norge vi har funnet på nettet pr. ventilsett er ca. kr. 3.800,- og begge slangene ser vi er priset > kr. 200,-/stk. slik at samlet nypris pr. ventilsett er ca. kr. 4.000,- som da totalt blir ca. kr. 8.000,- for begge.

Ved kjøp av begge ventilsettene blir samlet pris kr. 3.200,- noe som er 40% av beste nypris.
                    Sist endret av Sid*; 05-08-2012, 12:24.

Comment

Ny pris!!

Vi reduserer prisen til kr. 1.500,- pr. ventilsett. Gitt at ventilservice koster kr. 500,- blir totaltpris pr. servet ventilsett kr. 2.000,-.

Dette synes vi er en fair pris sett opp mot at nypris er vel ca. kr. 4.000,- inkl. aktuell tilleggsslange. Kjøper kan dykke et år og deretter hvis ønskelig selge ventilsettet for omtrent samme pris som hun eller han gav for det.

Comment

Så var det du og meg igjen. Kjøper begge for kr. 3.000,- jeg da...

Sent from my iPad using Tapatalk HD
                        Sist endret av AquaArild; 08-08-2012, 14:01.

Comment

Da er ventilene solgt til AquaArild.

Comment

Hei Arild.

Var utstyret som du forventet?

Mvh

Jan-Morten

Comment

2 x Poseidon Xstream komplette ventilsett

Hei.

Beklager at jeg ikke har fått gitt deg en tilbakemelding. Men det har rett og slett vært fryktelig travelt de siste ukene.
                              Ut fra det jeg har sett så er det upåklageligt. Flaskene er inne til trykktesting nå, og det går sikkert bra. Ventilsettene overlevde iallefall "tørrtesten" :-)
                              Så alt er etter det jeg kan se i skjønneste orden.

Mvh
                              Arild

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Comment

Arbeider...
                              X