Announcement

Collapse
No announcement yet.

Om budrunder

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Slett alt
new posts

• Om budrunder

Skal du legge ut en annonse og forventer bud?

Det kan være utrolig forvirrende om det legges ut gjenstander til salgs hvor selger forventer en slags budrunde men samtidig tar i mot bud fra utenomforstående (ikke-medlemmer) og medlemmer via PM.

Jeg vil sterkt oppfordre alle til å kun ta i mot bud som blir gitt i tråden. Hvis noen ikke-medlemmer synes det er et interessant tilbud, tar det ikke så lang tid å melde seg inn og legge inn et bud. For de som allerede er medlemmer, hvis du lurer på noe og spør via PM så er det selvsagt ok, men vennligst publisèr budet her også.

mvh.
    Pål O.

edit: ordlyd etter utsplitting.
    Pål Oliver Kristiansen
    http://www.paal-oliver.com
    http://cornix.no

Om budrunder

Originally posted by Busdiver
    OT:

Som trådstarter fremholder er dette en SALGSTRÅD!
    Der diskuterer man kun pris på den aktuelle gjenstanden og levering.
    Samt evt spørsmål som går rett på aktuell handel.

Legger man ut bilde/bilder av salgsgjenstanden(e) går det gjerne rasere å selge det man har for mye.

Om man samtidig f.eks. har lagt samme gjenstand(er) ut i andre salgsfora er det også realt og god kutyme å opplyse om dette i salgstråden på Dykkesiden.

Det er selgers velg å godta eller refusere ethvert pristilbud eller fortelle om at han har et annet tilbud annet sted fra.
    Så er det evt. kjøpers valg å gå over det "tilbudet" eller ikke.

Selger kan også velge å trekke salget sitt fra DS.

Dykkesidens moderatorer vil for fremtiden bli strengere med å fjerne "OPP TOPIC"-innleg fra salgs- og kjøpstråder i bruktmarkedet for å unngå at salgstråder "flyter ut".

Et par OT-diskusjonsinnlegg i forhold til denne SALGSANNONSEN har blitt fjernet av meg etter diskusjon med andre moderatorer.

Mvh.
    Dag Deberitz
    global moderator

Edit:
    Etter nøye overveieing har jeg nå ryddet her i tråden. "blippblopp" sin argumentasjonom HVORFOR han ikke ville gå høyere lar vi ligge, siden selger kan svare for riktigheten av dette: Sending av varer utenlands for reparasjon er både toll- og momsfritt eller Toll-loven som finnes på LOVDATA.

Originally posted by twistah View Post
    Jeg må nesten si noe om denne tråden og, etter hva jeg kan se, en økende tendens i salgsforumet.

Det er utrolig forvirrende om folk som legger ut gjenstander til salgs og forventer en slags budrunde, tar i mot bud fra utenomforstående (ikke-medlemmer) og medlemmer via PM.

Jeg vil sterkt oppfordre alle til å kun ta i mot bud som blir gitt i tråden. Hvis noen ikke-medlemmer synes det er et interessant tilbud, tar det ikke så lang tid å melde seg inn og legge inn et bud. For de som allerede er medlemmer, hvis du lurer på noe og spør via PM så er det selvsagt ok, men vennligst publisèr budet her også.

mvh.
    Pål O.

Hva med å respektere trådstarters ønske??

Originally posted by IgnorantArrogant
    Husk at dette er en salgstråd og ikke en diskusjonstråd.

Hvorfor ikke gjøre som dere moderatorer ber oss brukere om å gjøre, start en ny tråd hvis man har noe på hjertet som egentlig ikke berører emnet i tråden.

Å fylle tråden med "fjas" sett iforhold til det den er ment til, virker vel mot sin hensikt. Det må da være mye bedre å sende en pm til de som får slettet innlegg, istedet for å fylle tråden med slike innlegg.

Og ja jeg skjønner at det kan virke ironisk at jeg legger inn dette innlegget, men siden det allerede har sklidd ut med OT, tok jeg meg den friheten å legge inn dette innlegget.

Beklager samtidig ovenfor trådstarter som får ødelagt salgstråden sin slik!

Mvh
    Walle
    Mvh E.W.

Comment

Sv: Om budrunder

Walle,

jeg splittet tråden. Ikke fordi jeg var off-topic. Jeg må faktisk forbeholde meg retten å korrigere i tråden hvor det skjer noe jeg vil korrigere. Siden jeg ikke kan svare uten å faktisk forverre situasjonen du ville unngå splittet jeg tråden opp.

Det jeg kommenterte var absolutt relevant for tråden men kan skilles ut for å gjelde alle salgstråder.

mvh.
      Pål O.
      Pål Oliver Kristiansen
      http://www.paal-oliver.com
      http://cornix.no

Comment

I ask for no more :azzangel:
        Mvh E.W.

Comment

finn på noe for å hindre at folk kan ha "hvilekontoer" som brukes til budrunder for å presse opp prisen også, vet det var problemer med det før og ser ut til at det henger igjen litt unoter enda

Comment

Working...
          X