Announcement

Collapse
No announcement yet.

Filmen Pioner - hva tror du?

Collapse
X
Collapse
  •  

• Filmen Pionèr - hva tror du?

Click image for larger version

Name:	pioner.jpg
Views:	1
Size:	152.5 KB
ID:	740592
    Fredag 30. august er det premiere på filmen Pioner som tar for seg en gruppe nordsjødykkere, med Aksel Hennies rollefigur i sentrum. En konspirasjon oppstår i forbindelse med deres pionér-dykk for å sikre norske oljeforekomster.
    Se klipp nedenfor:

Hva forventer du deg av filmen?
    Hvilke tanker gjør du deg om nordsjødykkerne?

• mgjell
      mgjell commented
      Editing a comment
      Re: Article: Filmen Pionèr - hva tror du?

Jeg skal i hvert fall se filmen. Den ser god ut.

• mgjell
      mgjell commented
      Editing a comment
      Re: Article: Filmen Pionèr - hva tror du?

Originally posted by Trawler
      Er rett og slett uenig i endel av det som skrives vedr. nordsjødykkerne. De er vel ikke ofret på noen annen måte enn hundrevis av fiskere, sjøfolk, malere,trailersjåfører osv som har ofret liv eller helse på havet eller landeveien gjennom årene. Forskjellen er bare at de har fått bedre betalt.
      Synes også at tittelen Pioner er misvisende, alt nordsjødykkerne gjorde hadde vel stort sett amerikanerne gjort 20 år før?
      Men det er nå min mening, litt farget av alt gnålet om erstatninger.
      Ser ingen grunn til at dykkere skal behandles på noen annen måte, eller at helsa deres er noe mer verdt enn andres....
      Anders Lindahl fra Karmøy er yrkesdykkeren Aksel Hennie har brukt som direkte inspirasjonsfigur til sin rolle i «Pionér». Kan ikke akkurat sammenlignes med å kjøre lastebil akkurat.

http://www.bt.no/bergenpuls/--Vi-var...l#.UiHBFDa-2m4

• linda
      linda commented
      Editing a comment
      Skal se filmen så klart, men vet ikke hva jeg forventer. ...
      Har for liten kunnskap om det de drev med.

En dramatisk spennende triller forventer jeg nok som kinogjenger, og det blir innfridd virker det som når jeg leser anmeldelser. :-)

Nordsjødykking var tøft og gikk på sikkerheten løs, det er det ingen tvil om og oljevirksomheten hadde behov for dem og utnyttet dem. Nå får en del av dem erstatning for ødelagte liv og det skulle bare mangle.

Det er en helt annen verden føler jeg, enn vanlig Sportsdykking som jeg driver med.
      Og godt er det!

Det er veldig fint å kose seg med dykking som hobby og kunne iaktta alt det vakre og spennende livet i havet under trygge forhold og med sikkerheten i høysetet som sportsdykker.
    Posting comments is disabled.

Categories

Collapse

article_tags

Collapse

Latest Articles

Collapse

Working...
X