Resultater 1 til 3 av 3

Thread: Re-Design av Dykkesiden

Hyperaktiv Oystein-S's Avatar

Ble medlem
    Aug 2002
    Sted
    Oslo
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Re-Design av Dykkesiden

Thomas oppfordret til en ny tråd om emnet, så here goes:

Jeg tar utgpkt i hvordan sidene ser ut fra forumet.

Toppen: Jeg synes den skal få nytt banner, samt at breddem kan økes. Om ikke på banneret, så på bakgrunnsfarge o.l. Knappene for Forum, hjelp, finn osv osv kan godt bakes inn i toppen.

Reklamebanner på sidene bør ligge _i_ venstre- eller høyre-menyene. Ikke på siden av dem.

En del av menyen som eksisterer på forsiden kan godt være tilgjengelig på samtlige sider. Isåfall kan sponsorlinker også flyttes til høyre, sammen med reklamebanner.

Jeg savner litt mer kontraster i fargene. Pr idag er det veldig difust, og kan godt markeres litt. F.eks kan det lages en fargepalett som brukes. Dyp havblå synes jeg burde vært her. I tillegg farger som gjerne assosieres med dykking og dykkeutstyr.

Jeg savner også noe mer grafisk. Gjerne til knapper o.l. Det trenger ikke nødvendigvis være så tung grafikk, men noe som spriter opp litt mer.
    Her har mange garantert gode bilder som bør kunne doneres til å lage grafikk her. Hvis det ønskes av Thomas, vil jeg oppfordre folk til å gjøre gode bilder tilgjengelig

Av innhold savner jeg et arkiv over dykkesteder. Jeg sitter og flikker litt på noe slikt privat, og kommer til å be om hjelp / vise litt etterhvert. Håper at noe slikt kan brukes på forumet, fremfor eksterne sider.

Dette er iallefall en start

0 Not allowed! Not allowed!
    Mvh
    Øystein Sanne
    Sanne.com

Administrator twistah's Avatar

Ble medlem
    Apr 2003
    Sted
    Fredrikstad
    Thumbs Up/Down
    Received: 3/0

Re:Re-Design av Dykkesiden

Enig i mye av det som blir nevnt her.

Hva med en logo konkurranse for topplogo. Man definierer størrelse og format. Da kan man ende opp med flere bra logoer som kan byttes ut tilfeldig eller i perioder.

Hyperaktiv Oystein-S's Avatar

Ble medlem
    Aug 2002
    Sted
    Oslo
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0

Re:Re-Design av Dykkesiden

Konkurranse er bra, men ofte kommer det også mye rart.

Jeg synes heller man kunne forsøkt å få inn litt bilder, og så høre med noen designere om de kan lage noen utkast. Det trenger ikke nødvendigvis koste noe / så mye.

Uheldigvis er det en god del personer som kaller seg webdesignere bare fordi de kan litt Photoshop og html.

Med gode bilder kommer det lett også gode banner

Mvh
    Øystein Sanne
    Sanne.com

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg