Resultater 1 til 2 av 2

Thread: Begynne å dykke

Nykommer

Ble medlem
    May 2019
    Sted
    Røyken
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/1
    Given: 0/0

Begynne å dykke

Hei alle sammen!

Jeg har vært en entusiastisk snorkler i mange år, og ønsker nå å ta det videre til apparatdykking. Planen er å melde meg på et Cmas-kurs nærmere sommeren. Er det noen her som har erfaring med disse kursene, og som vil fortelle litt om hvordan det er?
    Jeg kjenner desverre ingen som driver med dykking eller som har lyst til å prøve, jeg er derfor avhengig av å finne meg en klubb. Men hvor aktive er disse klubbene? Er det mange medlemmer? Og hvor lett er det å få innpass i et slikt miljø for en som kommer utenfra?

På forhånd takk for svar

0 Not allowed! Not allowed!

Nykommer Lillith's Avatar

Ble medlem
    Oct 2011
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/4
    Given: 0/0

Re: Begynne å dykke

Hei Svarer jeg, siden det ser ut som det er litt lite aktivitet her for tiden
    Jeg har Padi-sert selv, tok det med gubben for åtte år siden. Han ble ikke bitt av basillen i så hard grad som meg, og har vel mer eller mindre lagt det på hylla. Dykkerklubben her jeg bor tar mer enn gjerne folk innunder finnene sine, og de er utrolig flinke til å tilpasse dykkene etter den minst erfarne. De ønsker mer aktivitet, da legger de også til rette for at folk skal få erfaring

Da jeg skulle i sjøen for første gang etter et lenger opphold(reproduksjon), hadde jeg to drevne buddyer i klubben, de passet på at jeg var komfortabel i vannet. Nesten hønemortendenser
    Kjenner ikke dykkerklubbene der du bor, men det må finnes noe bra innen akseptabel avstand. Facebook er nok mer gunstig enn forumet her tror jeg.

Røyken sportsdykkerklubb, kan det være en klubb for deg? Ellers har de en fin oversikt her:

https://www.dykking.no/dykkeklubber/viken

Lykke til, det er en herlig hobby!

-4 Not allowed! Not allowed!

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg