Resultater 1 til 2 av 2

Thread: Nybegynnere, valg av finner

Nykommer

Ble medlem
    Sep 2018
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Nybegynnere, valg av finner

Hei!
    Jeg og min samboer har nettopp meldt oss på kurs, og skal nå handle ABC utstyr.
    Vi tar kurset nå i Norge, men ser for oss å dykke mest i utlandet med våtdrakt.

Vi ser derfor etter finner som kan brukes både til våtdrakt og tørrdrakt.
    Jeg ser jetfin er mest anbefalt til tørrdrakt, men blir veldig tunge i våtdrakt.

Noen som har noen anbefalinger å komme med?

0 Not allowed! Not allowed!

Nykommer

Ble medlem
    Sep 2018
    Sted
    Midt-Troms
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Re: Nybegynnere, valg av finner

Sent svar, men svarer likevel i tilfelle andre søker opp tråden og lurer på det samme

Det stemmer nok at jetfins er ganske tunge, og kanskje passer dårlig med våtdrakt.

Jeg bruker jetsport fra Scubapro og anbefaler disse veldig hvis du vil gå for noe som passer til både våt- og tørrdrakt, eller bare lette finner generelt: http://www.fue.no/index.php/shop/abc...-graphite.html

De er meget lette, så vil anta at de passer bra med våtdrakt også. selv dykker jeg kun med tørrdrakt og det har vært problemfritt. Eneste som er, er at man bør ha relativt god kontroll på føttene sine under vann. Med jetfins vil tyngden på finnene hjelpe deg med å holde føttene stabile, mens du mister denne egenskapen med Jetsport. Har brukt Jetsport siden jeg tok dykkerkurset og etter 10-15 dykk hadde jeg god kontroll følte jeg selv ps. har aldri dykket med jetfin selv, men har snakket med flere erfarne dykkere om akkurat dette da jeg har vurdert å gå over til de selv og dette er det jeg har hørt om de. Foreløpig holder jeg meg til Jetsport

0 Not allowed! Not allowed!

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg