Resultater 1 til 2 av 2

Thread: Ny dykker, innkjøp tips:)

Nykommer

Ble medlem
    Aug 2018
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Ny dykker, innkjøp tips:)

Hei hopp
    Jeg er fersk i gamet og har akkurat gjort mitt første dykk i Norge (tok OWD i 2017).
    Jeg har savnet vannet og syns dykk i Norge ser fantastisk ut, dog litt kaldt;p

Blitt annbefalt litt forskjellig men har havnet på på dette:

2x 12L 232Bar flasker (Trenger vel bare en, men flott med en backup på tur?)
    Suunto EON Core (dyr som f, men steike så fin da gitt)
    Aqualung Pro HD BCD (lærte å dykke på en slik vest og likte den godt, mange som annbefaler vinge, men jeg vil ha noe jeg kjenner)
    Ventiler:
    Blitt annbefalt både Scubapro og Apeks, samt langslange.
    Har ikke dykket med langslange og tenker litt at standard slanger (gul octo) er greit for en "rookie".

Jeg har et budsjett inni hodet et sted, men vil heller blåse 1000kr mer enn kjøpe katta i sekken.

Jeg finner bare fue.no som en skikkelig nettbutikk i Norge.. Er det den eneste?

Noen tanker og/eller tips til en uerfaren, nyfrelst dykker?

0 Not allowed! Not allowed!

Litt garvet

Ble medlem
    Jan 2011
    Thumbs Up/Down
    Received: 1/0
    Given: 1/0

Re: Ny dykker, innkjøp tips:)

Vel, hvis du har lyst og budsjett, kan du velge hva du vil, men som ny trenger du ikke computer som kan håndtere 10 ulike gass på en dykk. Du er omtrent 1000 dykk unna før du kommer til nivå hvor du kan trenge tenke på det.
    En enkelt Suunto Zoop gir deg informasjon du trenger under vann og koster en tredjedel.

2 flasker er fint å ha, du må trykkteste dem av og til og da er det fint å ha en hjemme og dykke mens andre er på service.

Ventiler av fine av begge merker, sjekk hvor du kan ta service på dem og hva det koster.

Slanger koster ikke formue, du kan godt dykke med korte, men du setter pris på en lang slange når du må dele luft med buddyen.

Du finner mye fint lite brukt utstyr på finn.no , mange dykkere som kjøpte utstyr på kurset og finner ut at det er både kald, våt og tidskrevende hobby og selger utstyr etter 2-3 år i skapet.

0 Not allowed! Not allowed!

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg