Resultater 1 til 2 av 2

Thread: Erfaringer med D 8,5 sett

På gli..

Ble medlem
    Oct 2007
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Erfaringer med D 8,5 sett

Er det noen dykkere som kan komme med positive og/eller negative erfaringer med dobbel 8,5 L ?

0 Not allowed! Not allowed!

Nykommer

Ble medlem
    Feb 2014
    Sted
    Fitjar
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Re: Erfaringer med D 8,5 sett

hei. mitt første flaskesett var/er D8.5x232. sånn som jeg ser det, positiv: lettere en d12, lengre enn d12, samme oppdrift som d12 (man trenger ikke endre blymengde) hvis man og har D12. negativt: (igjen sånn som jeg ser det) mindre luft mengde på lange dykk, lengden på settet kan være en utfordring for korte dykkere.
    som sakt. jeg kjøpte vinge og dobbelsett helt fra starten, endte da opp med D8.5 fordi jeg fryktet d12 ville bli for tungt. så gjorde vi det sjakktrekket at vi heiv på en 6 kilo blykile mellom flaskene. det anbefales ikke da settet blir blytungt å håndere på land. så kjøpte vi oss d12 sett for å kunne dykke 2 dykk uten å måtte fylle mellom dykkene, men etter det har d8.5 bare støvet ned. vi dykker d12 på alt og har plenty med luft.

0 Not allowed! Not allowed!

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg