Resultater 1 til 2 av 2

Thread: Fridykkerkurs og utsyr

Nykommer

Ble medlem
    Aug 2014
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Fridykkerkurs og utsyr

Hei! Er snart 15 år og har kommet på fridykkerkjøret Jeg syns fridykking er utrolig spennende, med en helt ny verden der nede Og siden jeg ønsker en karriere i forsvaret, er fridykking bra å kunne! Jeg begynte å dykke i Hellas, men nå vil jeg begynne på ordtelig.
    I hellas dykket jeg kanskje til 4-5 meter og kan utligne, men vil det likevell være smart å ta et fridykkerkurs?? Og så har jeg tenkt til å kjøpe komplett utstyr + harpun, men vil ikke bruke såååå mye penger Og får å si det sånn... Jeg er ganske liten, og har sett på frivannsliv sin pakke, men må jo kjøpe senior... Gidder ikke å bruke masse penger på noe som jeg kommer til å vokse ut av (junior pakken)
    Så bør jeg vente? Og hvor er det best å kjøpe?
    Og når det gjelder harpuner, hvilke harpuner passer til en nybegynner? Og som ikke koster mer enn 1000kr? tenkte ialfall 75 eller 90 cm, EN strikk
    Takker for ALLE svar

0 Not allowed! Not allowed!

Meget aktiv

Ble medlem
    Sep 2002
    Sted
    Stavanger
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Re: Fridykkerkurs og utsyr

Hei, det er lenge siden jeg har fridykket på alvor men jeg skal prøve å gi noen svar etter beste evne....

Jeg synes at du bør ta kurs. Hovedgrunnen er å lære sikkergetsrutiner. Fridykking kan fort bli risikabelt hvis du gjør det feil, særlig faren for å besvime under vann må tas på alvor. I tillegg vil du kanskje treffe andre med de samme interessene som deg på kurset?

Hvis du ikke er helt ferdig medå vokse blir det kanskje dyrt å kjøpe en god drakt nå? En annen og rimeligere løsning kan være å kjøpe en dårligere våtdrakt på tilbud nå i høst. Butikker som Clas Ohlson, Europris og xxl selger av og til ut restlageret billig på ettersommeren. Med en sånn drakt kan du forlenge sesongen et godt stykke utover høsten men du må nok regne med å ta en pause i vinter. Resten av utstyret tviler jeg på at du vil vokse ut av når du er så pass gammel som du er.

Har desverre ikke greie på harpuner så det må noen andre svare på , lykke til.

0 Not allowed! Not allowed!

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg