Resultater 1 til 2 av 2

Thread: Ulykke med harpunstrikk.

Litt garvet storevika's Avatar

Ble medlem
    Aug 2011
    Sted
    Florø/Sogn og fjordane
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Ulykke med harpunstrikk.

Dette er kansje et dumt spørsmål siden jeg ikke kan finne noe info om det.Men jeg har en harpun med litt morkne strikker.(Skal bestille nye snart)Lurer på hva som skjer når en strikk ryker.Under lading,så vil den bare piske deg på brystkassen.Men om den ryker når du sikter,så ryker vel dykkermaska også?Eller er ikke dette et reelt problem?

0 Not allowed! Not allowed!

Litt garvet

Ble medlem
    Feb 2005
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Re: Ulykke med harpunstrikk.

Dette lurer jeg også på. På min harpun som er under ett år gammel, så er gummien litt morken i festene til selve harpunen. Dette gjelder også strikken som skal dempe rykket. Jeg har vært svært bevisst på å skylle utstyret etter bruk, men allikevel har den morknet litt. Dette er jo i endene så det kan nok ha forklaring at det her har trengt seg inn saltvann som ikke har klart å blitt skylt ut? Resten av strikken er i god stand.

Er dette noe som skjer alle strikker?

Når er det på tide å bytte ut?

Er det noe man kan gjøre for å forlenge levetid, tenker da på å smøre den inn med noe?

0 Not allowed! Not allowed!

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg