Resultater 1 til 4 av 4

Thread: Harpun til nybegynner

Nykommer

Ble medlem
    May 2014
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Harpun til nybegynner

Hei! Har null erfaring med dykking, men jeg og dama skal reise på jordomseiling om noen måneder. Da blir det nok en del fridykking etter hvert.
    Vi skulle gjerne hatt en liten harpun så vi kanskje kan fange litt fisk når vi dykker. Men vi er helt blanke når det gjelder slikt utstyr. Hva kan anbefales til en nybegynner?
    Ps: Dama er helt livredd for hai. Kan en slik harpun beroligene henne litt? :-)

0 Not allowed! Not allowed!

Ekstremt aktiv the_dragon_no1's Avatar

Ble medlem
    Jun 2010
    Sted
    Ålesund
    Thumbs Up/Down
    Received: 5/4

Re: Harpun til nybegynner

Trur eg ville fått meg erfaring under vann før man drar med seg "våpen"....!
    Pluttselig er du uten dame

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

I got nitrogen narcosis! What's your excuse ?

På gli..

Ble medlem
    Sep 2012
    Thumbs Up/Down

Statistikken forteller at man bør være vesentlig mer bekymret for folk med harpun enn for hai...

Nykommer sergey's Avatar

Ble medlem
    Mar 2013
    Thumbs Up/Down

Hva er det som kan anbefales til en nybegynner som har null erfaring med dykking er en tur til svømmehall/stranda med minst 5 m dybde. Prøv å dykke ned og utligne trykk inn i indre øre. Det finnes en del folk som klarer ikke det av forskellige årsak, og da fridykking er dessverre ikke en aktuell aktivitet for dem pga vondfølelse i ørene.

Mange av de som reiser til varmere strøk kjøper Riffe Traveller garpun, og er ganske fornøyde med den. De velger denne typen bl. a. pga den kan deles i to og transporteres lett i flybagasjen. Dere på båten skal ikke ha denne problemstillingen, så antar jeg at noen som helst kvalitets strikkgarpun i klasse 90-105 cm skal holde.

Og til slutt: harpun mot hai = bue mot ulv, anbefales ikke

Vi er her for å fiske

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg