Side 4 av 4 FirstFirst ... 234
Resultater 31 til 35 av 35

Thread: Er det kun Nemo i Nergen som har Tec kurs? eller er det alternativer?

Senior poster (Bergen)Rene's Avatar

Ble medlem
    Jun 2009
    Sted
    Vest for Bergen
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Re: Er det kun Nemo i Nergen som har Tec kurs? eller er det alternativer?

Morten 292 : Prøver å svare på spørsmålet ditt jeg. I Bergen har du et par tilgjengelige organisasjoner. Vegard (iantd/iart) som er blitt nevnt er kjempe erfaren og om han har tid til å kjøre kurs for deg får du det jeg ville mene er en kunnskapsrik instruktør med et hav av erfaring.
    Det er også en PSAI instruktør som er ganske aktiv nå om dagene sender du meg en melding så kan jeg ordne kontakt info til han. Vet ikke pr nå om han vil ha sitt navn trykket på nett så unngår det. Nå famler jeg litt i blinde men jeg tror SUB har en avtale med en GUE instruktør evt CMAS det kan jo være verdt å sjekke opp i ,kanskje noen andre kan belyse akkurat det. Vet også at en del i klubben Octopus har kontakter med div Tech instruktører.

0 Not allowed! Not allowed!
    Er ikke vanskelig. Bare ser sånn ut.

På gli..

Ble medlem
    Apr 2009
    Sted
    Molde
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by lambi666 View Post
    Helium is sweet , sa jeg for 1 år siden å har ikke skiftet mening etter det Men uten 2 mill på konto , så blir det Dødsgass inntil videre i fyllebua som et nest-beste....
    ...Ikke missforså , er dønn enig med deg at å kjøre kurs med Dødsgass ned til 50+ er dustete dersom man har tilgang på helium!
    Da jeg var ferdig med Tech1 kurset fant jeg fort ut at om det skal bli trimixdykking så må jeg skaffe meg He.
    Jeg har IKKE 2mill på konto.
    Men sparing og prioritering har resultert i at det står He og fylleutstyr i boden.
    Det handler litt om vilje til å ha He tilgjengelig og.

Er dere flere som vil ha He, så blir oppstartskostnaden fort lavere.

Litt garvet Regalecus's Avatar

Ble medlem
    Feb 2006
    Sted
    Bergen, Hordaland, Norway
    Thumbs Up/Down

Kom litt seint inn i tråden, PSAI Norway holder en rekke kurs i Bergen, Bl.a Rec Trimix (48m), og Trimix 60 i tillegg til endel tekniske kurs som Apeks Servicekurs, O2 ServiceTech og Blender. PSAI Norway samarbeider med Bergen Froskemannscenter.

Websider kommer ila mai og i mellomtiden er [email protected], FB sidene PSAI-Norway eller 90919500 gode kontaktpunkter. I Bergen har PSAI 1 Techinstruktør, Johnny Berntsen og en sportsinstruktør Roy Nilsen samt tre divemastere. utenom det er det en Techinstruktør i Ålesund, Per Bjørn Rakvåg.

Living on the edge may be dangerous but it has a great view!

Nykommer

Ble medlem
    May 2012
    Thumbs Up/Down

må nå si eg e ganske fornøyd med tec kursene på nemo, og for å sitere Rene, så anbefalte han å ta tmx45,50 men om en ikkje ville ha det å gikk for tec 50 så vart det tatt med helium blanding enten en vill eller ikkje
    Da det være opp til den enkelte å bestemme hva de vil gjøre etter kurset.
    Så eg kan anbefale kursene på nemo, føler jeg har fått mye ut av det.

Litt garvet May82's Avatar

Ble medlem
    Aug 2007
    Sted
    Sharm el sheikh
    Thumbs Up/Down

Morten: Synes denne responsen du fikk på ditt innlegg er sørgelig..
    Dersom du ønsker å begynne med tech dykning så finnes det flere forskjellige organisasjoner å velge mellom..
    Jeg kjenner desverre ikke til hvilke som er tilgengelig i Bergen, men går du inn på de forskjellige hjemmesidene så er jeg sikker på at du kan finne ut av noen..

Padi, TDI, IANTD, UTD, GUE.. dette er noen få.. finnes sikkert mange flere.. De fleste organsisasjoner underviser fortsatt deep air diving som ble diskutert ovenfor.. hvor du kan ta sertifikater ned til 55 meter med luft som bakgass. GUE spesifikt gjør ikke dette da de mener all dykking dypere enn 33 meter bør utføres med Helium som bakgass. (Korrekt meg hvis jeg tar feil)

For dykking i kaldt og mørkt vann (som norge) så er dypere dykking absolutt å anbefale med Helium da dette senker dybderuset og Helium er en mye lettere gass..
    Kan nevne flere fordeler også, men dette går bort igjen fra ditt spørsmål igjen..

Det finnes garantert flere alternativer i Bergensområdet som du kan velge mellom.. Ta en titt på de forskjellige selskapene og også på de forskjellige instruktørene.. i mange av organisasjonene så er det veldig mye opp til instruktøren hvor godt kurset ditt blir.. Lykke til

Side 4 av 4 FirstFirst ... 234

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg