Side 2 av 4 FirstFirst 1234 SisteSiste
Resultater 11 til 20 av 35

Thread: Er det kun Nemo i Nergen som har Tec kurs? eller er det alternativer?

Ekstremt aktiv lambi666's Avatar

Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Vesterålen!
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Re: Er det kun Nemo i Nergen som har Tec kurs? eller er det alternativer?

Quote Originally Posted by J.Jensen View Post
    Å her har jeg gått rundt å trodd at bibelen ble skrevet for flere tusen år siden.

Altså, vi er kommet til 2013. At luft er dårlig ide på 50 meter med seriøs deco etterpå har de aller fleste fått med seg. At noen velger å gjøre det får være så, men å lære det ut i form av kurs er, i mine øyne, idioti.
    Vi kan likegodt begynne å kjøre i fylla for det går jo stort sett bra det også?
    jojo men så e jo du en person som ikke vet bedre heller! kan jo ikke kalle dæ en idiot heller , e jo ikke din feil at du e totalt parralysert av Menigheta å demmes sydendykker-regime , å digge halcyon , dui D8.5 , fue osv osv , men slutt førr fan å påstå at 50m med luft e idioti når du ikkje har peiling ka du prata om!!

Lambi

0 Not allowed! Not allowed!
    Dykking er ingen hobby!
    Dykking er en livstil!

Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Vesterålen!
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by Morten 292 View Post
    Spørsmålet var vell egentlig om det var alternativer i bergen til padi som nemo har.
    Liker å lese en god diskusjon med konstruktive innlegg som jeg kan lære av så ikke stop vis dere har det

Har forresten forstått det slik på tec instruktøren hos nemo at enn kan ta padi sitt tecrec kurs med inkludert trimix. Fom. tec45.

Da forsvinner vell kansje den delen med dyp luft dykking ??

Har ikke planer om veldig dype eller veldig mye deco på dykk, men lære det slik at jeg kan dykke på vrak som frankenwald og slikt med litt deco.

Hvor finner jeg : IANTD og PSAI her oppe ? Noen link
    http://www.iantd.no/ kjører forøvrig ART nå i påska i Saltstraumen , kombinere flott tur å kurs? ellers hvis du vil røre litt på deg kan jeg anbefale Herr Ruud på pustdypt.no ,

Lambi

Dykking er ingen hobby!
    Dykking er en livstil!

Litt garvet

Ble medlem
    Dec 2010
    Sted
    Bergen
    Thumbs Up/Down

http://www.iantd.no/Search/SearchIns...x?countryId=17
    Her er liste over iantd instruktører. Utfra listen er det ingen i bergen. Jeg har selv vært i kontakt med et par av disse for å ta adv.rec.trimix kurset, men av forskjellige grunner har det ikke passet.

Når nemo nå har begynt å kjøre tec kurs har jeg meldt meg på der. Tar da en pakke med tec40, tec45 og trimix45, som jeg skal begynne med rett før påske. Prismessig havner det på omtrent det samme som for liknende "entry level" trimix kurs i andre organisasjoner.

Ettersom jeg bare foreløpig har vært igjennom teorien for kurset kan jeg ikke svare for det praktiske. Men det teoretiske virker godt lagt opp og er gjennomtenkt og grundig. Det er ikke 40-50 meter på luft cowboy opplegg som er hovedfokus, men prosedyrer, gassplanlegging, utstyrskonfigurasjon, sikkerhet osv som er fokus.
    Så for min del valgte jeg nemo, også på grunn av at det er enkelt for meg som bor i bergen. Pluss en flink instruktør som brenner for det han driver med og er fleksibel med tidspunkter for å sette opp kurs.
    Håper dette var nyttig informasjon.
    Mvh Stig

Litt garvet

Ble medlem
    May 2010
    Thumbs Up/Down

Har tenkt litt på de kursene jeg også. Det er Rene du skal ha som instruktør da eller ?
    Tar du ikke tec50 når du er igang? er jo litt rimligere og, så det blir vell ikke mye mer ?

Har ikke skjekket alt for mye opp i når kursene er der, mye pga de aldri har tid til å stoppe litt opp å gi info uten at de er kjempe stresset der. Det er jo bare mitt inntrykk da. ( Gjelder ikke Rene, men ser han ikke så ofte )

Men vis du bor i Bergen. Jeg har hørt om en kai ute i Åsane som forsvaret skal ha dumpet masse ammo, pluss det skal være et lite vrak der. Vet du hvor dette er?
    Kunne tenkt meg en tur der med kameraet mitt..

Senior poster J.Jensen's Avatar

Ble medlem
    May 2010
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/3

Er det kun Nemo i Nergen som har Tec kurs? eller er det alternativer?

Quote Originally Posted by lambi666 View Post
    jojo men så e jo du en person som ikke vet bedre heller! kan jo ikke kalle dæ en idiot heller , e jo ikke din feil at du e totalt parralysert av Menigheta å demmes sydendykker-regime , å digge halcyon , dui D8.5 , fue osv osv , men slutt førr fan å påstå at 50m med luft e idioti når du ikkje har peiling ka du prata om!!

Lambi
    Å nei tråkka trollet noen på tærne? Cry me a river si æ bærre!

You think?

GUE Fundamentals
    PADI OWD

På gli.. Fredrik's Avatar

Ble medlem
    Mar 2011
    Sted
    Oslo
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by Noowun Effahurdaviim View Post
    Jepp, vi er kommet til 2013, men GUE tror vi fortsatt er i 1998. Stein i glasshus?
    For å underdrive litt; I et evolusjonsmessig perspektiv er 15 år relativt kort tid. Du kan trygt legge til grunn at de fysiologiske responsene til de samme dykkerelaterte fenomenene hos mennesker er pretty much identisk i dag. Om noe, her på berget så klager Forsvaret annethvert år på at den fysiske formen på oss gutter som er inne til førstegangstjeneste forfaller mer og mer, og vi kan lese i avisene at vi nordmenn har fått opp farten i forhold til å ta innpå amerikanerene når det gjelder fedme. Så hvis vi skal prøve oss på en bred generalisering om temaet, vil vi sannsynligvis i gjennomsnitt stå enda dårligere stilt i forhold til de tingene som i denne sammenhengen var problematisk i 1998

Get over it ;-)

Fredrik

PS! Til trådstarter: Vegard Sandvik - Teknisk Sportsdykkerutdanning er et alternativ i Bergens-området som kan være greit å føre opp på listen over muligheter. GUE har også som nevnt "lokal representasjon" i hovedstaden på solkysten.

Litt garvet

Ble medlem
    May 2010
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by Fredrik View Post
    For å underdrive litt; I et evolusjonsmessig perspektiv er 15 år relativt kort tid. Du kan trygt legge til grunn at de fysiologiske responsene til de samme dykkerelaterte fenomenene hos mennesker er pretty much identisk i dag. Om noe, her på berget så klager Forsvaret annethvert år på at den fysiske formen på oss gutter som er inne til førstegangstjeneste forfaller mer og mer, og vi kan lese i avisene at vi nordmenn har fått opp farten i forhold til å ta innpå amerikanerene når det gjelder fedme. Så hvis vi skal prøve oss på en bred generalisering om temaet, vil vi sannsynligvis i gjennomsnitt stå enda dårligere stilt i forhold til de tingene som i denne sammenhengen var problematisk i 1998

Get over it ;-)

Fredrik

PS! Til trådstarter: Vegard Sandvik - Teknisk Sportsdykkerutdanning er et alternativ i Bergens-området som kan være greit å føre opp på listen over muligheter. GUE har også som nevnt "lokal representasjon" i hovedstaden på solkysten.

Takk for den Fredrik, har sendt han en melding på facebook håper eg sendte til rett person då...

Ikke noen som tilfeldigvis kulle hatt epost adressen hans eller noe ?

Litt garvet

Ble medlem
    Dec 2010
    Sted
    Bergen
    Thumbs Up/Down

Smile Re: Er det kun Nemo i Nergen som har Tec kurs? eller er det alternativer?

Har tenkt litt på de kursene jeg også. Det er Rene du skal ha som instruktør da eller ?
    Tar du ikke tec50 når du er igang? er jo litt rimligere og, så det blir vell ikke mye mer ?

Har ikke skjekket alt for mye opp i når kursene er der, mye pga de aldri har tid til å stoppe litt opp å gi info uten at de er kjempe stresset der. Det er jo bare mitt inntrykk da. ( Gjelder ikke Rene, men ser han ikke så ofte )

Men vis du bor i Bergen. Jeg har hørt om en kai ute i Åsane som forsvaret skal ha dumpet masse ammo, pluss det skal være et lite vrak der. Vet du hvor dette er?
    Kunne tenkt meg en tur der med kameraet mitt..
    Ja det er Rene jeg skal ha. Han har stort sett alltid tid til å slå av en prat, det er som du sier ikke alle der som har det..
    Du kan velge om du vil ha en pakke med tec40,45 og 50 eller tec40,45 og tmx45. De to pakkene er det ca samme pris for. Så tar jeg tec50 og tmx65 i neste omgang.

Jeg har også hørt om det stedet du snakker om, men husker ikke helt hvor det er. Mener å ha hørt at det ikke er så mye som ligger der likevel. Men kan sjekke litt opp om noen jeg kjenner vet litt mer om det.

Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Vesterålen!
    Thumbs Up/Down

http://dykkepedia.com/wiki/Vegard_Sandvik , vbsandÆTTonline.no

Lambi

Dykking er ingen hobby!
    Dykking er en livstil!

Meget aktiv Bjørn Opperud's Avatar

Ble medlem
    Feb 2006
    Sted
    oslo
    Thumbs Up/Down

Ikke skjønner jeg hvordan denne tråden klarte å utvikle seg til en en GUE-tråd. Menmen...

Quote Originally Posted by lambi666 View Post

Lambi
    Sydendykker-regime... Er det fordi Jarrod Jablonski bor i Florida, eller er det noe annet du tenker på? Kan ikke si at de siste dykkene mine har hatt så veldig sydenfølelse over seg..

Quote Originally Posted by Noowun Effahurdaviim View Post
    Er det så mye bedre å lære folk at "bibelen" er en bok som ble skrevet for 15 år siden, og som overhodet ikke tar inn over seg noe av den utviklingen som er skjedd siden?

Minner meg om innstillingen man finner hos bedehusfolket.
    Synes du det er underlig at en bok som er skrevet for 15 år siden ikke har tatt inn over seg utviklingen de siste 15 årene
    Ellers så er jeg veldig interessert i å høre hva det er du mener at jeg underviser i dag (2013) som tilsier at jeg fortsatt tror det er 1998.

Selve dypluft diskusjonen gidder jeg bare ikke å ta. Praksisen er bare sååå 1990 og diskusjonen er bare sååå 2006

B

Side 2 av 4 FirstFirst 1234 SisteSiste

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg