Resultater 1 til 5 av 5

Thread: Syrevasking av Flasker

Litt garvet Solan's Avatar

Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    Kristiansand
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Syrevasking av Flasker

Hei.
    Jeg lurte på om noen vet hva slags syre som brukes ved syrevasking av flasker, blanding,tid og evnt hva slags resultat kan man forvente seg?

Mvh
    Atle

0 Not allowed! Not allowed!

Nykommer eikebass's Avatar

Ble medlem
    Aug 2012
    Sted
    Flatøy
    Thumbs Up/Down

Re: Syrevasking av Flasker

du skal vel ikke syrevaske flasker?! flasken er i vanlig karbonstål, og hvis du skal ha syre i den regner eg med at syren vil ødelegge flasken din... det er hvertfall de erfaringer jeg har gjort meg i mitt arbeid! flasken din er neppe i syrefast stål, så ikke gjør noe før du har kontaktet noen som har peiling på slikt!
    kan være eg snakker tull no, men for din sikkerhets (og lommebok), hør med noen på et dykkesenter hva de vil anbefale for rens av flasker!

Jørgen96
    Guest

Det står jo syrevask da...Men hvorfor ikke la et dykkesenter gjøre jobben for deg?

Ekstremt aktiv

Ble medlem
    Jun 2005
    Sted
    lødingen
    Thumbs Up/Down

Har tidligere brukt fosforsyre. Toskedal eller Gass & Pusteservice er de du burde prate med...

When Chuck Norris puts on his YBOD, everyone else dies.

Litt garvet Solan's Avatar

Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    Kristiansand
    Thumbs Up/Down

Takk for gode råd. har kontaktet noen som har gjort dette tidligere med gode resultater. Men måtte være nøye med å rense flaskene med såpe og masse varmt vann etter rensingen inni og måtte bli helt tørre rett etterpå for å reduserer oksyderingen/korrosjonen på den "nye" overflaten. Her var det brukt saltsyre 50/50, men saltsyren er jo ikke nice å jobbe med iforhold til fosforsyren som er mildere. Jeg tar selvfølgelig ikke no ansvar for noen som vil gjøre dette selv, for utenom meg selv .

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg