Resultater 1 til 6 av 6

Thread: Garn til besvær:)

Litt garvet neptune's Avatar

Ble medlem
    Nov 2010
    Sted
    Sortland
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Garn til besvær:)

Hei....

Mitt uhell skjedde for ca et år siden, men har nettop bestemt meg får å dele den med dere..
    Vi hadde arrangert dykke helg og vi var en 6-7 stykker som skunne dykke denne helga. Vi var en 4 stykker som skulle holde i lag 2 og 2 under dykket. Etter vi haddde planlagt dykket hoppet vi utti og begynte dykket ut langs bunnen. Da vi var på ca 15 meter kom vi over et flere kilometer langt rognkjeksgarn som sto ca 4 meter fra bunnen og opp, dette svømte vi over og fortsatte dykket. Vi haddde oss en snartur ned til 40 meter og returnerte samme rute tilbake, og etter planen over garnet. Da vi var kommet til garnet sto det et par rognkjekser i det, og det var jo synd at di satt fast der......tenkte jeg.. Begynte å ta ut fiskene, og vel ferdig signaliserte buddyen min på andre siden av garnet at det var tid for å gå opp di siste metrene til safty stop. Jeg visste buddyen ok og at jeg skulle komme.
    Jeg trakk pusten og begynte å sige opp til toppen av garnet, da jeg plutselig kjente ett rykk i vesten......
    Da hang plutselig blylomma fast i garnet, og jeg va på tur opp.... Jeg fikk tak i toppen av garnet å drog garnet forsiktig til meg slik at jeg fikk tak i lomma og nøytraliteten min Jeg hadde litt deco igjen på klokka så jeg ville ha muligheten til å være nede en liten stund til Men da satt jeg jo selfølgelig fast i garnet... Jeg holdt lomma med ene armen og fikk tak i kniven med den andre, så var jeg begynt å skjære med løs. På dette tidspungetet fikk panikken tak i meg og jeg hadde bare 50 bar igjen på singel10. Til slutt fikk jeg meg løs og jeg var på tur rett opp, men jeg hadde ikke armer nok til å nå utventilen, med lomma o ene og kniven i andre, så jeg lot meg bare stige til overflaten. Etter en stund med hvile i overflaten kom buddyen opp etter å ha lett etter meg en stund og var fulstendig fri for luft. Kom meg i land å rett på O2... Dagen etter var jeg ute igjen men svømte godt over garnet resten av helga

Konkluson: Ligg unna garn

0 Not allowed! Not allowed!

Senior poster Frode_E's Avatar

Ble medlem
    Feb 2011
    Sted
    Fjellhamar
    Thumbs Up/Down

Re: Garn til besvær:)

Flott at du velger å dele dette med andre og jeg skal selvsagt ikke kritisere noe men jeg må bare spørre om en ting. Dykker du decodykk til 40 meter på en singel 10 liter?

Frode

Litt garvet neptune's Avatar

Ble medlem
    Nov 2010
    Sted
    Sortland
    Thumbs Up/Down

Nei egentlig ikke, men pådro meg litt på den turen til 40m. Hadde jeg ikke blitt plaget med garnet så hadde jeg hatt god tid til å ta både safty stop og to 3 min deco. 3 meter er bare 2 min unna der jeg traff på garnet så marginene var på min side selv om jeg var uheldig å ende opp med deco. Nå bruker jeg kun D7 så luftproblemet er elliminert Puster kun annen hver gang

Ekstremt aktiv the_dragon_no1's Avatar

Ble medlem
    Jun 2010
    Sted
    Ålesund
    Thumbs Up/Down
    Received: 5/2

garn er skummle ting ja. holder meg unna sånt! laget for og fange ting, ingenting annet ;-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

I got nitrogen narcosis! What's your excuse ?

Ekstremt aktiv lambi666's Avatar

Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Vesterålen!
    Thumbs Up/Down

håper du erstattet garnet da??

Lambi

Dykking er ingen hobby!
    Dykking er en livstil!

Nykommer

Ble medlem
    May 2014
    Sted
    Nordmøre
    Thumbs Up/Down

Til pass for deg, skal ikke borti annen manns bruk.

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg