Scubastore.com
Seaskin.co.uk
Hei,
Er det noen som kjenner til utenlanske nettbutikker som er bra på pris og levering?
Fyr løs![]()
Scubastore.com
Seaskin.co.uk
Ellers anbefaler jeg å støtte den lokale dykkesjappa di, det blir bare færre og færre av dem...
Stort sett lite å hente etter frakt, toll, moms og fortollingsgebyr er lagt til. Når du i tillegg mister norsk forbrukerkjøpslov og den servicen enkelte butikker yter så er det litt bortkasta å handle i utlandet.
You think?
GUE Fundamentals
PADI OWD
Når trebger ting fra utland si fra og jeg kan sett linken til feks. Santi, scubatech, tecline etc.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
When Chuck Norris puts on his YBOD, everyone else dies.
Det er toll på: undertøy/tekstiler, våtdrakter (ink hansker, hetter og sko) og tørrdrakter. (fra ca 6 - 12%).
Gjelder ikke om produktet er produsert innenfor EU/EØS-området, forutsatt at avsender legger ved riktig dokumentasjon av opprinnelsesland. I så fall skal det ikke beregnes toll på produktet, kun legges til vanlig norsk 25% mva.
Mangler dokumentasjonen eller produktet er produsert utenfor EU/EØS-området legges det til toll, før det som vanlig beregnes 25% norsk mva på topp.
Fredrik
For ikke å glemme at du betaler norsk MVA på frakten også (om ikke butikken sender fraktfritt, som bare betyr at frakten er innbakt i prisen på utstyret).
Jeg kjøper enkelte småting fra utlandet når jeg ikke gidder å plage norske butikker med sære småkjøp. Dessverre sluttet Fourth Element å selge direkte, så nå må jeg vel overtale Fredrik til å ta inn noen 3 mm hansker en gang i ny og ne.
Haha! Det er nettopp de plagsomme småkjøpene jeg ringer Fredrik for.
Ingen andre kan motta en bestilling fredag ettermiddg og det ligger i postkassa mi i Bodø lørdags formiddag!
You think?
GUE Fundamentals
PADI OWD
Får si meg enig i at man først og fremst støtter den lokale dykkersjappa....så kan man se om norske nettbutikker som, FUE, Sørdykk, Dykkersport osv har det du er på jakt etter.
Har vel bestilt fra de fleste norske nettbutikker, når den lokale butikken kommer til kort. Men, det er her du vanligvis fyller luft, tar service, dykker, tar kurs osv.og vil man fremdeles sørge for at slikt er tilgjengelig,må man støtte lokalsjappa, ellers forsvinner den...
Anbefaler heller ikke ferske dykkere og handle de dyreste innkjøpene fra utenlandske nettbutikker. Nå kaster jeg vel stein i glasshus her, sidenjeg selv har gjort dette...men..
Har byttet det meste av førstegangsinnkjøpene, og har handlet fra både USA, Tyskland, Østerrike og Spania....mye fordi de merkene/utstyret jeg ville ha ikke var spesielt lett tilgjengelig her hjemme(eller at jeg er sær i utstyrsvalget. Det være seg Whites tørrdrakter, Oxycheq vinger,eller småting som merketusj og annet småstæsj-
Skal du kjøpe drakt(bortsett fra Whites, der er det enkelt og velge str.), undertøy m.m. skal tingene passe, og da bør man velge norsk/lokal leverandør, ellers er det lett og gå i baret...ting ofte dyrere, eller såvidt billigere når man handler fra utlandet, i tillegg til dyr frakt/lang/lengre leveringstid.
Service fra norske nettbutikker er etter min erfaring upåklagelig.....
Tror nok mange gjør seg selv en bjørnetjeneste dersom de handler førstegangsutstyret fra utlandet.....
Kunne nok kommentert dette ytterligere, men kanske i en annen tråd.....
RC3
Bookmarks