Side 1 av 2 12 SisteSiste
Results 1 to 10 of 15

Thread: Erfaring m/Poseidon Jetstream?

Litt garvet
    Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Oslo
    Innlegg takk / like

Erfaring m/Poseidon Jetstream?

Jeg har noen år dykket med Poseidon Jetstream ventilsett, og jeg er fornøyd med de rent puste performance messig. Jeg opplever derimot at de er svært "sensitive". Dvs at de tenderer ofte til å begynne å free flow'e. Skjer da gjerne etter noen dykk og når jeg skrur på luften på ny full flaske. I tillegg har jeg hatt problemer med at hoved 2.trinnet har begynte å lekke/komme vann inn ventilen. På to dykke turer har jeg måttet bytte ut et av 2. trinnene.

Siste jeg hadde de på service fikk jeg det tilbake med luft lekasje på 2. trinnet rett fra gass og pusteservice. De fikset på det, og forklarte at det kom av at det skulle svært lite til med justeringer inne i ventilen.

Dette er selvfølgelig ganske irriterende og jeg lurer på om det er andre som har opplevd liknende? Er det noe jeg burde gjøre anderledes? Et kjent problem? Er det en reklamasjonsak (det er noen år gammelt nå)?
    Burde jeg gå over til et annet merke? Scubapro frister meg...

Håper på gode råd!

PS! Jeg bruker å være flink til å skylle utstyret og behandler det pent.

Litt garvet
    Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Oslo
    Innlegg takk / like

Re: Erfaring m/Poseidon Jetstream?

Rettelse, det er visst Xstreme jeg har... ja ja...
    Altså denne type:

Senior poster Jørgen*'s Avatar
    Ble medlem
    Apr 2007
    Sted
    Trondheim
    Innlegg takk / like

Det høres veldig ut som poseidon ja...

særdeles bra når det fungerer, men jeg klarer aldri helt å stole på det. Dvs kun ha med jet-stream settet på tur...

de mekanikerne jeg har snakket med sier utelukkende at det er veldig følsomme system med mange små deler osv...
    Don't Drink And Dive

Litt garvet
    Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Oslo
    Innlegg takk / like

Så du har med det to ventilsett på tur?

Høres ut som nøyaktig de samme svarene jeg får. Forrige service kostet 690,- kroner + 900,- kroner i deler.

Ble medlem
    Apr 2007
    Sted
    Trondheim
    Innlegg takk / like

Hehe, ja. Har vel egentlig det ja. Men det går som regel veldig bra.

Har lurt noen ganger på om de har som mål å være annerledes enn andre. Ser på de beesea-vestene, og unisuit osv.

Jeg brukte mye poseidon før, men mindre og mindre nå
    Don't Drink And Dive

Litt garvet
    Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Oslo
    Innlegg takk / like

Sitter litt med samme inntrykket, og har en beesea vest....

Ble medlem
    Apr 2007
    Sted
    Trondheim
    Innlegg takk / like

det er veldig gode seler på den, nesten som å ha på en skikkelig anatomisk ryggsekk, men det blysystemet der er helt bak mål.
    Don't Drink And Dive

Meget aktiv OIH's Avatar
    Ble medlem
    Jun 2004
    Sted
    Horten, Norway
    Innlegg takk / like

Jeg bruker X-Stream, og har bare gode erfaringer med settet. Blåser av og til når jeg hopper i vannet, men det slutter når jeg snur 2.-trinnet med munnstykket nedover i vannet. Evntuelt hvis jeg blåser i det. For meg er det en liten pris å betale for den opplevde pustekomforten. Kjenner heller ikke igjen kostnadsbildet, betalte ikke i nærheten av de summene jeg leser om her da mitt var inne til service hos Drammen dykkesenter i høst.

Har opplevd at andre ventiler blåser også, men

Øivind

Meget aktiv navigas's Avatar
    Ble medlem
    Oct 2008
    Sted
    Narvik, Nordland
    Innlegg takk / like

Bullshit at det er for mange smådeler i Jetstreamen framfor Apeks for eksempel. Jeg har to apeks-ventiler og en annen "vanlig ventil", så har jeg Poseidon Jetstream på helmaska(med Xstream 1. trinn). Får eksepsjonelt bra service både fra Poseidon forhandler her i Norge og direkte fra Sverige. Jeg irriterte meg grønn over at de apeksventilene blåste i hytt og gevær, ja jeg hadde tørr luft på flaska. Når jeg fikk over til Poseidon slapp jeg de problemene. Utrolig fint pustekomfort i de. Poseidonventilene går ikke ut på dato så lenge de får litt ferskvann i ny og ne, samt service fra dyktige folk. Servet mitt ventilsett på GPS AS og fungerte knallbra. Hadde ventilene på service hos FUE(før jeg startet med helmaske) og da blåste ventilene mer... Ellers har jeg god erfaring med NUEX, som nå legges ned Så er jo byggekvaliteten til Poseidon to-tre hakk bedre mener jeg personlig.

Lykke til! Bare gi beskjed om det ved neste service og husk tørr luft så går det knallbra!

-Mathias
    Følger av DIN-standarden.

Diving
    In
    Narvik
    -Standard

På gli.. Fredrik's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2011
    Sted
    Oslo
    Innlegg takk / like

Quote Originally Posted by navigas View Post
    Hadde ventilene på service hos FUE(før jeg startet med helmaske) og da blåste ventilene mer...
    -Mathias
    Vi skrur ikke på Poseidon, så jeg antar det er Apeks du snakker om. Kan jeg spør "hva slags blåsing" det var snakk om?
    At ventiler fryste opp? At de blåste i forbindelse med ihopp/i overflaten/når ventilen ble tatt ut av munn under vann? At det lakk litt luft kontinuerlig da ventilsettet ble trykksatt? Annet?

Fredrik

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Facebook Comments

Bookmarks