Side 3 av 3 FirstFirst 123
Resultater 21 til 22 av 22

Thread: Bly

Senior poster J.Jensen's Avatar

Ble medlem
    May 2010
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/3
    Given: 0/0

Re: Bly

Come join the dark side - we have cookies

0 Not allowed! Not allowed!
    You think?

GUE Fundamentals
    PADI OWD

Meget aktiv

Ble medlem
    Nov 2010
    Sted
    Sørlandet
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/1
    Given: 0/0

Re: Bly

Quote Originally Posted by siljemari View Post
    Det har jeg også erfart, men denne gangen er det nok vesten som er deffekt, men det gir jo en gyllen mulighet for å oppgradere litt av utstyret.
    Prøv VBH. Jeg har aldri angret på det byttet.

Dersom du bestemmer deg for at BCD er det du er mest komfortabel med er det verd å prøve en Zeagle. Der er droppbart bly sikret med en lisseløsning som er langt mer solid enn plastklips. (Og blyposene er gule. Litt lettere å finne på bunnen om uhellet skulle være ute.)

Når det gjelder droppbart bly er min egen filosofi (som gjelder tørrdrakt) at jeg trenger ikke mer av dette enn vekten av den luften jeg starter dykket med. I praksis har jeg 2-4 kg i beltet på harness. (Og ettersom jeg ikke bruker cannisterlykt er blylommen på høyre side praktisk for å holde langslangen på plass.) For at det skal være noen mening med såpass lite droppbart bly er det viktig å være riktig avveid.

0 Not allowed! Not allowed!

Side 3 av 3 FirstFirst 123

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg