-
Litt garvet
SOLGT!! Gammel men god neopren tørrdrakt
Pris: Tenker om kr. 1200 (untatt frakt), men kom gjerne med bud.
Geografisk område: selges heller i Bergen område. Drakten kan sees på jobben min, i Høyteknologisenteret ved VilVite eller hjemme hos meg i Asane. OBS! Jeg er borte fra Bergen f.o.m. 18.06 t.o.m. 22.06. I denne perioden skal jeg til Tromsø. Så om det blir sterkt ønske å kjøpe blant Tromsø-folk kan jeg ta tingen med i reisen. Blir det ingen kjøper i den ønskelige regionen, kan drakten sendes og frakt-kostnader kommer selvsagt i tillegg.
Grunnen for salg:
Jeg kjøpte denne Diamond-drakten akkurat før jul her på dykkesiden, og jeg har aldri prøvd den i vannet. I denne tiden ble min forrige drakt alvorlig ødelagt. konomien var dårlig, så jeg kjøpte gjerne denne Diamond-en som først ble tenkt som mine hoveddykkeklær. Men etter hvert fikk jeg råd til å kjøpe mer skikkelig skalldrakt. Diamond-en forble som reservedrakten, men den faktisk bare hang i bod uten bruk. Nå har jeg endelig skaffet meg en reserve-skalldrakt og det synes at Diamond-en skal selges ut.
Egenskaper av drakten: Solid og tykk (7 mm?). Den forrige eieren sa at den var noe fra 1998-99. Til tross for så ærverdig alder er drakten i ganske god stand. Denne modellen har fast neopren-hette med lateks-halsmansjetten inne og dobbelt arm-mansjettene, hvor overdeler er av neopren og under-mansjettene er av lateks. OBS! Alle lateks mansjetter er koniske, de er helt nye og har ikke blitt klippet (ifølge den forrige eieren ble de montert i 2010). Så kjøper skal klippe dem selv slikt at de tilpasser hals/armer. Inflator-ventilen ble sannsynligvis også byttet. Nå står det Apeks-ventilen med tykk slangetilkobling. Eksøs-ventilen er original, dvs. gammel, men ser bra ut.
Størrelse: den forrige eieren nevnte XXL. Jeg selv er 187 cm høy, bryst str. 57-58, vekt ca. 100 kg, føtter i 47 str. Drakten passer meg (ingen noe problem med føttene om man har ullsokker på seg!), men det jeg tror at den vil passe litt bedre for en mann i litt-litt mindre dimensjoner.
Last edited by sphaerotylus; 20-08-2012 at 10:02.
-
Litt garvet
Re: Gammel men god neopren tørrdrakt for en stor mann selges billig
Har nettopp oppgradert meg til det fornyete forumet. Drakten er fortsatt til salgs. Bare 1200 (tolv hundre)! Kan enda gå litt ned.
-
Litt garvet
Kan by deg 700kr pluss frakt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Litt garvet
-
Nykommer
Hei, ken drakten ses i Bergen imrg?
Facebook Comments