Side 2 av 4 FirstFirst 1234 SisteSiste
Resultater 11 til 20 av 33

Thread: Hvor ta Dm i Thailand?

Litt garvet

Ble medlem
    Dec 2011
    Sted
    Nesodden
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Sv: Hvor ta Dm i Thailand?

Hei!

Ser at debatten har begynt å dreie seg om hvor det er finest/best sikt/hyggelige folk etc,,
    Sånn jeg ser det er jo DM faktisk en utdannelse eller?!? Tar jeg helt feil?, noe jeg har misforstått?

Uansett utdannelse, ville jeg vel først og fremst valgt meg ett sted hvor jeg hadde hatt litt tiltro til lærerne/instruktører/medstudenter... Men det er nå meg da...

Mvh Jarle

0 Not allowed! Not allowed!

Senior poster AlfaOne's Avatar

Ble medlem
    Jun 2010
    Sted
    Evje, Norway
    Thumbs Up/Down

Kan anbefale Phuket Scuba Club i Phuket, Kata/Karon. Har tatt kurs og dykket med PSC 2 år på rad, og instruktører,eiere og DM'er trives tydelig der, erfarne rolige og meget hyggelige(kommer tillbake år etter år).
    Tror det er vel så viktig og trives på et senter man skal være en stund. Bare og ta en titt på sidene deres på FB eller www. Har dykket mye på husrevet(stranddykk), samt PhiPhi og Similians, så det vil være muligheter for og dykke disse stedene også. Sikten i år var dårlig sammenlignet med fjoråret, men slikt varierer jo....var helt nede i 3m en dag... Var ikke så veldig imponert over Similians, men det kan jo relateres til sikt.
    Det er selvfølgelig andre steder som kan tilby bedre dykking....bl.a. er sikten bedre på Malta, og der er det vel nesten ubegrenset tilgang på vrak

RC3

På gli..

Ble medlem
    Feb 2012
    Sted
    Arendal
    Thumbs Up/Down

Jeg er jo ny her, men hvorfor fremstår mange av meldingene tomme- er det kanskje fordi de er det.. :P

På gli..

Ble medlem
    Feb 2012
    Sted
    Arendal
    Thumbs Up/Down

Det stemmer at hensikten er å ta en dm, men det gjør jo ikke noe om dykkingen også er god jeg har vurdert Wicked diving, fordi de har ca 40 dykk på Similan, de har max 4 på dm opplæring og de virker å være veldig seriøse men samtidig passe laidbacke.. De ligger i Phuket, men Kaoh Lak er et rolig område. Så har jeg vurdert Crystal dive resort, på Ko Thao - masse moro og festing, som jeg egentlig ikke er ute etter.. De tilbyr dm, ai, efri, owsi of idc uten at det blir så mye dyrere. Blir kanskje et større rotterace her, og jeg blir kanskje ikke en like god dm. Og imgen Similan her. Big blue diving høres også bra ut, og har noe av samme opplegget som Crystal d.r

Så alt for mye å velge mellom, og mange feil å gjøre.. Så om noen har personlige erfaringer, så blir jeg veldig fornøyd om du vil dele de med meg ;D

Hyperaktiv Johan's Avatar

Ble medlem
    May 2002
    Sted
    Sandnes
    Thumbs Up/Down
    Given: 1/0

Hvordan et dykkesenter fremstår på internett, har ikke nødvendigvis så mye med virkeligheten å gjøre.

Angående Koh Tao:

Big Blue har jeg fått totalt i vrangstrupen, og ønsker de dit pepperen gror, for at de forsøkte å lure meg til å betale på forhånd, og ikke levere den lovte dykkingen.

For å gjøre en lang historie kort, Master Divers reddet den ferien for meg!

Festingen er det du selv som avgjør. Men vil du fremstå som seriøs, så holder du den på et fornuftig nivå.

Uansett, selv om du tar divemaster-kurs, så betyr ikke det at du får jobb etterpå. Er du instruktør, så er det litt lettere, og jo høyere utdannelse du har, jo lettere er det å få jobb, og jo bedre lønn får du.

På gli..

Ble medlem
    Feb 2012
    Sted
    Arendal
    Thumbs Up/Down

Da har jeg blitt litt klokere! Ser nå ut som om jeg går for full kurspakke hos Crystal Dive resort på Koh Tao, med Matt Bolton som ansvarlig - så om noen har noen erfaringer og tanker omkring dette, "feel free..". Det var jo ikke gratis, ca 150000 bath inkl alt

Senior poster

Ble medlem
    Jan 2008
    Thumbs Up/Down

Hadde jeg blitt forespeilet den prisen ville jeg ledd høyt og heller betalt 25000 TBH hos Ban's.

Hyperaktiv Johan's Avatar

Ble medlem
    May 2002
    Sted
    Sandnes
    Thumbs Up/Down
    Given: 1/0

Quote Originally Posted by ll View Post
    Hadde jeg blitt forespeilet den prisen ville jeg ledd høyt og heller betalt 25000 TBH hos Ban's.
    Dette er inkl. alt fra rescue, via DM, IDC og IE, pluss mye annet. Og er faktisk et ganske bra tilbud.

For å si det slik, i hine hårde dage, hadde jeg lett hoppet på dette.

Senior poster

Ble medlem
    Jan 2008
    Thumbs Up/Down

Ah, så gir det med ett mer mening. For kun DM ville det ha vært ren svindel, selv om bolig skulle være inkludert.

På gli..

Ble medlem
    Feb 2012
    Sted
    Arendal
    Thumbs Up/Down

Tror nok ikke det er så rimelig, men tenker at 30000 for dette, når jeg investerer to mnd, er ikke så ille. Bedre å bli fornøyd, og heller betale litt mere.. Men så kommer et spørsmål til.. Er 8 uker tilstrekkelig for alt dette?

Side 2 av 4 FirstFirst 1234 SisteSiste

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg