Side 2 av 3 FirstFirst 123 SisteSiste
Resultater 11 til 20 av 25

Thread: Tips til bøker med dykkerklarert innhold

Meget aktiv

Ble medlem
    Mar 2007
    Sted
    midt-troms
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/1
    Given: 0/0

Sv: Tips til bøker med dykkerklarert innhold

Det betyr ikke at du får dykke på det du vil Turen går nok innom flere steder hvor det foregår dykking med forskjellige sert.nivå på de forskjellige stedene.

OWD-nivå har maksdybde på 18 m.

0 Not allowed! Not allowed!

Jørgen96
    Guest

??? trodde det var ned til 30 max på OWD og videre ned på AOWD tydeligvis jeg som tar feil. :P

På gli.. dyr0y's Avatar

Ble medlem
    Sep 2011
    Sted
    Flekkefjord, Vest Agder
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0

Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått for CMAS * kurs. Det sies at cmas er grundigere og fokuserer mer på nordiske forhold.
    Og hvis du er interessert i fridykking i tillegg, så leverer de kurs på dette også. CMAS ** gir opptak på Trener 1 del 1 & 2 som gir deg rett til status som fridykkerinstruktør. Da kan du plutselig begynne å TJENE penger på å dykke også. Grei måte å finansiere f. eks dobbeltsett :lol:
    Tror du får mer utbytte og flere muligheter av cmas. Er selv utdannet av PADI, men neste kurs skal jeg konvertere til cmas.

Litt om cmas kursene: http://www.dykking-kolseth.no/index....d=49&Itemid=77

Én dag skal vi alle dø. Alle andre dager skal vi ikke.

Jørgen96
    Guest

kanskje det blir cmas* en gang, satser på PADI i første ommgang de er jo størst også da.
    http://www.havsport.com/index.php?ma...id=1&chapter=1

Meget aktiv

Ble medlem
    Mar 2007
    Sted
    midt-troms
    Thumbs Up/Down

Spiller egentilg liten rolle hvilket grunnkurs du du velger bare du gjennomfører et. Kurs kjøres hele året så hva venter du på egentlig?

Dykking er en helårshobby vett`u

-1 Not allowed! Not allowed!

Jørgen96
    Guest

Quote Originally Posted by soltman View Post
    Kurs kjøres hele året så hva venter du på egentlig?

Dykking er en helårshobby vett`u
    Vet det er en helårshobby. Så hvor mange av dere her har egentlig gått på grunnskolen 1-10ende klasse? hadde dere fri hele tiden eller? for meg så kan det virke sånn jeg er selv 15 år og går i 10ende klasse, vi har max en uke med ferie i gangen (untatt sommerferien som er 2 måneder).
    Så skal jeg da liksom dra til trondheim og gjennomføre et kur på den tiden? ser ut til å bli vanskelig med den korte ferien. :-[
    http://www.havsport.com/index.php?ma...=37&chapter=10
    jeg har spurt arnt erik her på dykkesiden (han bor på kyrksæterøra akkurat som meg) om han kan få ordnet et kurs her til sommeren. (og venter fremdeles på svar) :

Meget aktiv

Ble medlem
    Mar 2007
    Sted
    midt-troms
    Thumbs Up/Down

For all del, du må ikke føle deg presset til å ta kurs før du er klar

Kurs kjøres vanligvis konsentrert ila 1-3 helger, og er ikke noe store hokus-pokus-greier som man må legge av mye tid til(les: skulke :P)

Vet ikke hvor sentralt du bor og hvor langt det er til Trondheim osv. Men skal det arangeres kurs usentralt blir det gjerne litt dyrere siden instruktør(er) og hjelpedykkere tar betalt for reise, frakt av utstyr, kost, opphold, logistikken tar lengre tid, leie av lokaler og basseng osv.
    Det må også være x-antall påmeldte før slikt iverksettes, og det kan ta tid å fylle et kurs :-\\

Vet ikke hvem "arnt erik her på dykkesiden" er, men går utifra det er en driver et lokalt dykkesenter eller driver med kursing?

Jørgen96
    Guest

han er en som bor ikke så langt fra der jeg bor (noen km), han driver med dykking og har en slags klubb (den er visst under oppstarting igjen).
    dyrere blir det ja, avstand til trondheim: jaa.. sånn cirka 10 mil bare søk det opp på gulesider.
    her er profilen til arnt erik: http://www.dykkesiden.com/forum/inde...profile;u=4081

Senior poster Jørgen*'s Avatar

Ble medlem
    Apr 2007
    Sted
    Trondheim
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0

Du kan ta e-learning!

Det vil si at du gjør all teorien din på nett, selvstendig, også er du klar for en bassengkveld, og tre dykkedager.

Stikk innom eller ring Havsport en dag. (Til opplysning har de rabbat på kurs i feb og mars)

Don't Drink And Dive

Jørgen96
    Guest

Quote Originally Posted by Jørgen* View Post
    Du kan ta e-learning!

Stikk innom eller ring Havsport en dag. (Til opplysning har de rabbat på kurs i feb og mars)
    har de teori på nettet da? vet at det er tilbud i februar og mars >

Side 2 av 3 FirstFirst 123 SisteSiste

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg