Side 1 av 2 12 SisteSiste
Resultater 1 til 10 av 13

Thread: Hjeelp! :)

Nykommer

Ble medlem
    Sep 2011
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Hjeelp! :)

Skal kjøpe dykkerutstyr imorgen og har tenkt og kjøpe denne pakken : http://www.fue.no/fue_mambo/index.ph...roducts_id=651
    Var og lånte vingesettet hos FUE når jeg dykket i helgen for å prøve det før jeg kjøpte det ( Masse takk til FUE ;D )
    Var egentlig veldig bra men det store problemet var at det var ekstremt vanskelig og få av og på siden det ikke var mulig og justere! Så at instruktøren min hadde en hurtigklips på webbingen som gikk på venstre side. Har vært og sett litt på Fue.no og det ser ut som alt er one piece webbing ? Er det ikke mulig og få sånn hurtigklips med Halcyon ? instruktøren min hadde nemlig OMS
    På forhånd takk for svar!

Mvh Henrik

0 Not allowed! Not allowed!

Meget aktiv OKOverrein's Avatar

Ble medlem
    Jul 2006
    Sted
    Tromsø
    Thumbs Up/Down

Sv: Hjeelp! :)

Etter det jeg vet, så har vel ikke Halcyon hurtigklips. Den nærmeste løsningen de har er vel Halcyon Cinch. Jeg har sett et par buddy'er i Tromsø som har fått montert på hurtigklips/beltespenner for å ha mulighet til å kjapt få av seg flaskesettet.

Min erfaring med oms harness med hurtigklips var at klipsene kom i en uheldig posisjon, dvs vanskelig å få de opp. Vebbingen var veldig stiv så jeg byttet de ut etter et par måneder. Hvis du får justert webingen rett så er det ingen problem å få av seg flaskesettet på land eller i vannet. Det hjelper selvsagt med litt trening/øvelse.

Ekstremt aktiv lambi666's Avatar

Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Vesterålen!
    Thumbs Up/Down

heisann.

Har Halcyon Cinch å synes det funker kjempebra kontra `vanlig` hel webbing. Hør me Fredrik , så kan jeg nesten garantere at han ordner det slik at du kan oppgradere til Cinch i den pakken du vurderer å kjøpe. denne http://www.fue.no/fue_mambo/index.ph...oducts_id=1052.

mvh Lambi

Dykking er ingen hobby!
    Dykking er en livstil!

Meget aktiv

Ble medlem
    Mar 2007
    Sted
    midt-troms
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/1

Ekstremt aktiv toppskarv's Avatar

Ble medlem
    Nov 2002
    Sted
    sandnessjøen
    Thumbs Up/Down

pål

noen slik løsning du tenker på
    http://www.dykkesiden.com/forum/index.php?topic=24124.0

toppskarv

e kan svømm ! trur eg.
    var leder for klubben

Ekstremt aktiv EirikN's Avatar

Ble medlem
    May 2007
    Sted
    Kirkenes
    Thumbs Up/Down

Heisan.

Nu skal ikke æ lage noen diskusjon om hvor, og hvem du skal handle hos.
    For FUE er fantastisk, og har en kanonservice.

Men jeg har denne harnessen, som er helt nydelig å ha på seg. Lett å komme seg både inn og ut av. Med klipser på begge sider. Polstring i ryggen, som gjør komforten enda bedre. Blitt litt mobbet for det, da enkelte kaller den for pyseriggen..hehe ;D :lol:
    http://www.scubastore.com/scuba-divi...ess-wtx/8848/p
    Hvis du fører muspekeren over bildet, vil det forstørre det.

Lykke til

Mvh
    EirikN

dive now, work later

Nykommer

Ble medlem
    Sep 2011
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by EirikN View Post
    Heisan.

Men jeg har denne harnessen, som er helt nydelig å ha på seg. Lett å komme seg både inn og ut av. Med klipser på begge sider. Polstring i ryggen, som gjør komforten enda bedre. Blitt litt mobbet for det, da enkelte kaller den for pyseriggen..hehe ;D :lol:

Lykke til

Mvh
    EirikN
    Kan du feste denne til halcyon evolve vingen ? er dette bakplate eller fester jeg den på bakplaten ?

På gli.. Fredrik's Avatar

Ble medlem
    Mar 2011
    Sted
    Oslo
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by Pål.Behrens View Post
    Skal kjøpe dykkerutstyr imorgen og har tenkt og kjøpe denne pakken : http://www.fue.no/fue_mambo/index.ph...roducts_id=651
    Var og lånte vingesettet hos FUE når jeg dykket i helgen for å prøve det før jeg kjøpte det ( Masse takk til FUE ;D )
    Var egentlig veldig bra men det store problemet var at det var ekstremt vanskelig og få av og på siden det ikke var mulig og justere! Så at instruktøren min hadde en hurtigklips på webbingen som gikk på venstre side. Har vært og sett litt på Fue.no og det ser ut som alt er one piece webbing ? Er det ikke mulig og få sånn hurtigklips med Halcyon ? instruktøren min hadde nemlig OMS

Mvh Henrik
    Hei Henrik,

Det er heldigvis veldig enkelt å lære seg. Og når du har tatt på og av vingesystemet et par ganger er det både raskere og enklere med en "ikke justerbar" one piece webbing enn det er med spenner, klips, Cinch™ og justeringer meg her og der.
    Jeg kan vise deg neste gang du er innom. Og/eller vi kan dra ut å dykke en dag så kan vi ta det på dykkeplassen.

Halcyon har også et system med justerbart seletøy som vi kan vise deg, men vår egen erfaring og preferanse trekker klart i retning av at det enkle er det beste.

Fredrik

Ekstremt aktiv EirikN's Avatar

Ble medlem
    May 2007
    Sted
    Kirkenes
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by EirikN View Post
    Heisan.

Lykke til

Mvh
    EirikN
    Kan du feste denne til halcyon evolve vingen ? er dette bakplate eller fester jeg den på bakplaten ?
    Du fester den til bakplata og flaskesettet. Enkelt å greit.
    Også veldig fort gjort, hvis du skulle være nødt til å ta av deg riggen under vann.
    Men som Fredrik sier, at han kan vise deg med den løsningen de har på fue, blir du nok sikkert like fornøyd med det.
    Halcyon er som kjent, et veldig bra merke, og gode løsninger.
    Jeg synes derimot det er deilig med den polstringen i ryggen.

Men er sikker på at Fredrik finner noe som passer deg også

EirikN

dive now, work later

Nykommer

Ble medlem
    Sep 2011
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by Fredrik View Post

Mvh Henrik
    Hei Henrik,

Det er heldigvis veldig enkelt å lære seg. Og når du har tatt på og av vingesystemet et par ganger er det både raskere og enklere med en "ikke justerbar" one piece webbing enn det er med spenner, klips, Cinch™ og justeringer meg her og der.
    Jeg kan vise deg neste gang du er innom. Og/eller vi kan dra ut å dykke en dag så kan vi ta det på dykkeplassen.

Halcyon har også et system med justerbart seletøy som vi kan vise deg, men vår egen erfaring og preferanse trekker klart i retning av at det enkle er det beste.

Fredrik
    Hei ringte deg tidligere idag, så jeg kommer klokken halv 6

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg