Resultater 1 til 3 av 3

Thread: testdykket Scubapro sin nye pro tek harness

Senior poster (Bergen)Rene's Avatar

Ble medlem
    Jun 2009
    Sted
    Vest for Bergen
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

testdykket Scubapro sin nye pro tek harness

Jeg kan ikke noe for det men jeg liker nye ting. Da jeg så vi hadde fått inn Scubapro sin TEK line i butikken måtte jeg nesten bare ha en for å se hvordan den var. Kom litt skjevt ut for selen var tredd 180grader feil nede etter min mening. Så at Scubapro harnessen har en spenne på venstre side.
    Ok ferdig å sette sammen harness igjen på tide å montere på flasker. Jeg valte 2x12 settet mitt og en 80cf stage for første testen. Det første jeg la merke til som jeg syns var køddete var at for å skru fast nedre vingemutter måtte jeg løsne 2 av skruene som platetrekket var festet med disse var litt styr å sette på plass igjen etter flaskene var montert. Satt opp flasker og sklei lett inn i selen kanskje ikke så rart når det er 30cm ekstra slakk på venstre side. Strammet og reiste meg. Første jeg kjente var at polstringen fungerte genialt. Litt etterstramming og det føltes ganske greit. Det som nå plaget meg var at i slakken fra spennen har produsenten valg å sette en D ring. Denne var ingen fornuftig plass å gjøre av og irriterte meg. Valgte bare for å se hvordan det ble og henge manometert i denne. Uti med meg stage på i overflaten. D ringen på skuldrene har ca 45graders bøy og er lette å kroke på. Webbingen magebeltet er laget av er av en veldig myk type og blystopperen er av min mening noe dårlig og sklir litt på den myke webbingen så å kroke stagen på nede tok 3 forsøk før den satt. En siste sjekk og ned gikk det. Første jeg la merke til var at jeg ble skjeiv i vannet. Etterstrammet litt på spennen men ble aldri helt fornøyd. Stage av og på under vann ga som forventet det samme problemet som i overflaten. Etter 40min med dykking var det til overflaten og stage av. Planen var å ta av riggen i overflaten og komme seg opp på en lav flytebrygge. Dette gikk ikke som planlagt. Pga possisjon på spennen som skulle gjøre det så lett å komme ut av denne riggen så nådde jeg den ikke. Da jeg først fikk fatt i den ble det en utrolig forkjært vinkel så den var vanskelig å betjene. Med kalde hender hadde dette hvert umulig.. Jaja opp på stranden isteden. Satt meg ned på en benk og prøvde igjen å løse opp spennen. Dette lot seg ikke gjøre og jeg måtte ha hjelp av buddy. Selvsagt var det lettere å komme inn og ut av denne. Er ikke helt fortrolig med den ennå får se etter noen dykk til. Tenker at det blir litt modding her.

0 Not allowed! Not allowed!
    Er ikke vanskelig. Bare ser sånn ut.

Ekstremt aktiv toppskarv's Avatar

Ble medlem
    Nov 2002
    Sted
    sandnessjøen
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/1

Sv: testdykket Scubapro sin nye pro tek harness

har hurtig åpning på vebbingen og flere som har adoptert den løsninga

http://www.dykkesiden.com/forum/index.php?topic=24124.0

toppskarv

e kan svømm ! trur eg.
    var leder for klubben

Senior poster (Bergen)Rene's Avatar

Ble medlem
    Jun 2009
    Sted
    Vest for Bergen
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0

Sv: testdykket Scubapro sin nye pro tek harness

God plan. Tenkte å flytte spennen opp på skulderen over dringen som en test først. Men ser for meg at det blir den løsningen jeg ender på

Er ikke vanskelig. Bare ser sånn ut.

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg