Resultater 1 til 7 av 7

Thread: Olympus E-PL1

Nykommer Magdyr's Avatar

Ble medlem
    Jun 2007
    Sted
    Askim
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Olympus E-PL1

Nå har jeg endelig fått mitt nye kamera med under vann. Til å være en passe nybegynner i gamet må jeg si at jeg er meget fornøyd. Men jeg har ikke forsøkt videofunksjonen enda. Er det noen andre som har dette kameraet, og rukket å få noen erfaring med det?
    Har lagt med noen av bildene jeg har tatt nå siste uken. Foreløbig har jeg bare en blitz, og heller ikke macrolinsen, men det kommer etter hvert.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Click image for larger version. 

Name:	P4290377.jpg 
Views:	437 
Size:	48.3 KB 
ID:	34665   Click image for larger version. 

Name:	P5010410.jpg 
Views:	336 
Size:	35.9 KB 
ID:	34666   Click image for larger version. 

Name:	P5020472_1.jpg 
Views:	332 
Size:	108.8 KB 
ID:	34667   Click image for larger version. 

Name:	P5020495.jpg 
Views:	325 
Size:	109.1 KB 
ID:	34668  

0 Not allowed! Not allowed!

På gli.. radiv's Avatar

Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    oslo
    Thumbs Up/Down

Sv: Olympus E-PL1

Fine bilder Magne

Live and let dive...

http://www.dukk.no/

På gli.. Arne M's Avatar

Ble medlem
    Sep 2003
    Sted
    Oslo
    Thumbs Up/Down

Fine bilder. Har lyst på dette kameraet selv. Bruker G9 idag , men har lyst til å nærme meg kvaliteten på speilrefleks uten å betale for det. Har Canon 50D, og undervannshus til dette koster fort nærmere 20 000kr.
    Så litt på Olympus løsningen hos Foto-video i Oslo. Hun som demostrerte hadde ikke kunskap om hvordan blitsen blir synkronisert. Kan du fortelle meg hvilken blits du bruker og om hvordan den er koblet mot kameraet? Hvilken arm til blitsen bruker du ??

Arne M

Litt garvet Marulk's Avatar

Ble medlem
    May 2010
    Sted
    Frei
    Thumbs Up/Down
    Received: 1/0

Gikk bananas på Amazon i dag og bestilte E-PL1, hus, 8GB minnekort, makrolinse og det som ser ut til å være standardlinsa for kameraet; 14-42mm f/3.5-5.6 Zuiko.

Hele kalaset kommer på rett under ti lapper, toll og ekspressfrakt iberegnet.
    Løp & kjøp

Er så fersk i gamet at jeg knapt er våt bak ørene ennå, men planlegger å gjøre god nytte av kameraet.
    Trenger en filter av en eller annen sort for å optimalisere bildene montro?

Kommer sikert til å eksponere mine totalt amatørmessige evner som undervannspaparazzi her til gemen forlystelse når det kommer ut i neste uke en gang, må bare få med meg noen til å hoppe i havet ;D

Bildene til Magdyr gir meg iallefall forhåpninger om at det kan bli mye interessant å både filme og ta bilde av.
    Kunne tenkt meg å filma et strømdykk, men da må en sikkert ordne seg med en brukbar lykt, humtidum...
    Vel, noe skal en jo bruke pengene på, en får satse på sjølberging i matveien en måneds tid, det er jo forresten snart jaktsesong på firbeininger på land også 8)

Gleder meg som en unge til å klå på sakene iallefall

What is asserted without evidence can be refuted without evidence...

Meget aktiv

Ble medlem
    Jun 2003
    Sted
    Oslo
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by Marulk View Post

Trenger en filter av en eller annen sort for å optimalisere bildene montro?
    Såsant du bruker blitz så er ikke filter nødvendig. Filter er vel nødvendig når blitz ikke blir brukt, for å hente frem rødfargene som blir borte på forholdsvis grunne dyp.

Filter vil komme til sin rett når du f.eks. tar bilder av store objekter som vrak, hvor blitz ikke vil være nok til å belyse objektet. Men da kan du også "redde" bildet ved å konvertere til S/H i etterkant

Hvilket minner meg om: Ta bildene i RAW format, det gir deg mer frihet til redigering i etterkant!

Ett eksempel på filter er Magic Filters, som visstnok får mye skryt. Aldri forsøkt det selv men har bare lest positive omtaler om det.

Kan også anbefale at du leser diverse lektyre om uv-foto, for å plukke opp råd, hint og tips. Ett av flere gratismagasiner som jeg liker er www.uwpmag.com. Det finnes mange, om du gjør et søk på nettet vil du få mange treff

På gli.. Leo's Avatar

Ble medlem
    Dec 2003
    Sted
    Oslo
    Thumbs Up/Down

Til info , så har vi nå blitt selger av Zen optiske domeporter, og vil etterhvert legge ut disse i web shopen vår. De har en ny domeport som har vært etterspurt av E-PL1 brukere lenge.

Zen lager porter av høyeste optiske kvalitet, så dette er ingen billig sak, men kvaliteten er deretter.

Lasse

www.aquaphoto.no

Litt garvet Marulk's Avatar

Ble medlem
    May 2010
    Sted
    Frei
    Thumbs Up/Down
    Received: 1/0

Quote Originally Posted by bherman View Post
    snip...
    Takker for tips
    Det blir nok fotografering uten blits til å begynne med iallefall, hele vitsen med dette kameraopplegget er for min del at kameraet er relativt lite og grei å ha med seg, samtidig som en har mer muligheter enn med et lommekamera.
    Får se hva magic Filters har på lur

What is asserted without evidence can be refuted without evidence...

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg