Side 36 av 36 FirstFirst ... 26343536
Resultater 351 til 360 av 360

Thread: SeaSkin skalldrakt

Ekstremt aktiv spetznaz's Avatar

Ble medlem
    Dec 2005
    Sted
    Bergen
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Sv: SeaSkin skalldrakt

Quote Originally Posted by Dragen View Post
    Må du ta deg ei bolle... 7 års garanti?? Hvis du sliter ut duien din på et år, kan du bare glemme noen garanti. Og det skulle vel ellers bare mangle Hvis feil i håndverket (feil søm, feil mål, feil i materialet) dukker opp etter 3-4 års bruk, sliter du uansett, fordi det burde du ha sett tidligere likevel. Det er en tørrdrakt vi snakker om. Ikke en bil... Jeg har ennå til gode å høre om noen som har fått reparere sin dui tls gratis fordi den lekker litt etter et år eller to. Den er ment å gjøre nettopp det. Til den tredoble prisen ;D
    Min drakt ble byttet gratis i 2011 (kjøpt høsten 2007) pga lekasje i sømmene og den var forsøkt repartert en gang før. Så da har du i allefall en. (dog valgte jeg å betale for oppraderinger noen på drakten som feks pee-valve)

Men jeg pleier igrunnen å anbefale seaskin til førstegangskjøpere om de synes 15k+++ er mye penger for sportsutstyr. Jeg eier en One og en DUI samt har dykket med seaskin (samt veeeldig mange jeg dykker med har den) og jeg vil absolutt si at hvor behaglig drakten er følger prisen. DUI er imho hakket kvassere en One som igjen er litt kvassere en seaskin, men at mange er fornøyd med seaskin og mener det ikke er noe poeng å bruke mer penger en dette på drakt seg jeg også.

0 Not allowed! Not allowed!
    www.dykkepedia.com
    Diving Is Required

Meget aktiv per--o's Avatar

Ble medlem
    Mar 2009
    Sted
    Oslo, Norway, Norway
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by Vingen View Post
    den er stor og klumpete.
    tja, jeg merker ikke stort til den.
    den har dårlige slange løsninger
    utdyp gjerne her, på min er det bare en slange rett opp til snoppen.
    av/på hjulet er for svakt.
    mitt har ikke gått i stykker enda, men ok. Ser at andre løsninger ville vært bedre.
    Slangen har ikke en gang en ordentlig motaker til å montere på uridomen
    dette er et reelt problem! min løsning er å til en hver tid jeg ikke bruker pisseventilen ha en rund sak som presses inn i den ene enden av slangen. dermed utvides slangen og den passer med f.eks de uridomene man får på fue. (tror det er rochester eller noe)
    Utalige ganger har jeg stanget den i ripa, i fjæra, i bena mine mens jeg går, etc. den er håpløs.
    dette har jeg heller ikke merket noe til, har kanskje noe med hvor på drakten den er festet.

-pero

To dive or not to dive?

what a stupid question!

På gli..

Ble medlem
    Jan 2006
    Thumbs Up/Down

Andreas Rosland skreiv:
    "Min drakt ble byttet gratis i 2011 (kjøpt høsten 2007) pga lekasje i sømmene og den var forsøkt repartert en gang før. Så da har du i allefall en."

Kor mange dykk har blitt heilt eller delvis øydelagte pga. lekkasjane?

Det er vel ikkje få?

Kor lang tid tok reparasjonane?

Fekk du nokon kompensasjon for "tort og svie"?

AskI

Litt garvet

Ble medlem
    Feb 2011
    Sted
    Elnesvågen, Møre og Romsdal.
    Thumbs Up/Down

Jeg fikk men drakt i sommer, også jeg er misfornøyd med noen av målene. Som mange andre så er armene for lang, ca 4-5 cm. Sokkene er også for stor, sikkert ett par nummer. I tillegg så er den rett og slett sidræva, ryggen burde vært kortet inn. Vurderer å kontakte Seaskin for å høre om det er mulig å få gjort noe med dette. Om de ikke utbedrer dette gratis så synes jeg de bør gjøre det billig. Seaskin skriver jo på "kontrakten" at de ikke er ansvarlig hvis målene blir feil, men det er mange som opplever det samme så dårlig måltaking kan da ikke være årsaken.?

Litt garvet Froske-Frank's Avatar

Ble medlem
    Mar 2010
    Sted
    Verdal
    Thumbs Up/Down

Re: Sv: SeaSkin skalldrakt

Quote Originally Posted by Dragen View Post
    Er du virkelig???

Mener du å si at en DUI (Dry Until Immersed) har justerbar lengde på armene og derved egner seg bedre for våte og tørre hansker? I så fall hvilke tørrhansker?

Ingen av de argumentene du så langt har kommet med mot Seaskin holder mål :thumbdown:

Her er min drakt i vannet

Kuul drakt! Heia Seaskin.. Jeg kan i samme slengen tilføye at jeg har dykket med min Seaskin i 3 år nå både sommer og vinter. Det har ikke vært noen problemer med min drakt iallefall. Syns faktisk den holder bedre en mange andre drakter som er i kretsen min...

Last edited by Froske-Frank; 25-03-2013 at 13:09.

Meget aktiv vthise's Avatar

Ble medlem
    Jul 2002
    Sted
    Stavanger
    Thumbs Up/Down

Re: SeaSkin skalldrakt

Hei.

Har ikke lest alle kommentarene, til det er tråden alt for lang.
    Har nå hatt min SeaSkin drakt i et år, og 12. april flyr jeg til Oslo for å prøve ny drakt - det skyldes mest at jeg er noe mindre nå enn da, men jeg hadde nok kjøpt ny drakt før sommeren uansett, drakten er rett og slett for dårlig.

Hva er ankepunktene?
    1. Målene stemmer ikke skikkelig - A
    Betyr ikke det at du har målt dårlig? Tja, det er målt flere ganger, over flere dager, men det kan alltids være feil. Det som gjør det interessant er at SeaSkin har levert vams og drakt på samme mål, og resultatene er skremmende ulike. Drakten er, som Vingen, kommenterer, alt for lang på armene. Vamsen stopper midt mellom albu og håndledd.

2. Målene stemmer ikke skikkelig - B
    Jeg valgte vekk silikon og halsring etter at jeg hadde testet den hos andre i klubben, pga. hodestørrelse. Stor var overraskelsen når drakten kom og det var enda vanskeligere å få drakten over hodet, enn med halsring. Gikk tilbake og sjekket mål på hodestørrelse, og jo - det var oppgitt riktig, problemet er bare at SeaSkin ikke har forholdt seg til det.

3. Bestillinger av tilleggsutstyr ble ikke utført
    Bestilte spesiell type lommer, fikk standard.

4. Leveringstid
    Fikk løfte om leveringstid, den ble brutt med 2-3 uker uten varsel. Måtte purre før det ble fortgang på ting.

5. Tørrhansker
    Bestilte tørrhansker til drakten, igjen basert på mål. Fikk hansker som må være beregnet på å hente ut en kalv fra magen på en ku. Hansken slutter over albuleddet; fullstendig ubrukelig.

6. Vamssokker
    Bestilte vamssokker i samme størrelse som sko. Ville være fint om skoene som fulgte med var så store at tilleggsproduktet passet til. Er ikke plass til mer enn en tynn artic-sokk i, så de tjukke vamssokkene jeg bestilte fungerer som tøffel hjemme. Gode og varme der, men ikke helt det som var hensikten.

Oppsummert:
    Som Vingen sier, i forhold til prisen så er det greit nok. Men, som en kompis sa på telefon i dag - "har enda ikke sett en SeaSkin som sitter skikkelig på eieren", og det er jeg enig i. Men, jeg har vel bare dårlig referansegrunnlag; 10-15 stk i klubben som har kjøpt det, og ingen er 100% fornøyd, og jeg har enda ikke truffet noen som bestiller en drakt nr. 2 når de skal ha ny drakt etterpå. Akkurat det er vel det viktigste argumentet, er du fornøyd så søker du samme produkt på ny, er du ikke fornøyd så prøver du noe nytt.

Lev hver dag som om det var din siste!

E-post vegard.thise(a)gmail.com

Litt garvet

Ble medlem
    Feb 2011
    Sted
    Elnesvågen, Møre og Romsdal.
    Thumbs Up/Down

Re: Sv: SeaSkin skalldrakt

Quote Originally Posted by Vikener View Post
    Jeg fikk men drakt i sommer, også jeg er misfornøyd med noen av målene. Som mange andre så er armene for lang, ca 4-5 cm. Sokkene er også for stor, sikkert ett par nummer. I tillegg så er den rett og slett sidræva, ryggen burde vært kortet inn. Vurderer å kontakte Seaskin for å høre om det er mulig å få gjort noe med dette. Om de ikke utbedrer dette gratis så synes jeg de bør gjøre det billig. Seaskin skriver jo på "kontrakten" at de ikke er ansvarlig hvis målene blir feil, men det er mange som opplever det samme så dårlig måltaking kan da ikke være årsaken.?
    Jeg måtte kappe av armene 5 cm, for at de skulle passe. Fikk da problemer med at mansjettene fort begynte å morkne i området som er limt på drakta. Skyldes sannsynligvis at diameteren på armene ble for stor etter kapping, slik at mansjettene måtte strekkes for å få de utenpå drakta ved liming.

Jeg har allerede skiftet ut min drakt til en One Performance. Hovedproblem var at det var umulig å nå flaskekranene, selv om drakta er for stor i alle andre mål.
    Kvaliteten på drakta er bra, den har holdt godt. Men det hjelper liksom ikke når den ikke passer.

Meget aktiv Jørgen E.'s Avatar

Ble medlem
    May 2010
    Sted
    Bergen/Flekkefjord
    Thumbs Up/Down

Ser ut som jeg har vært heldig med min drakt, den sitter som et skudd alle steder. Hadde lett kjøpte fra seaskin igjen, men siden det tydeligvis er sjansespill om man får en drakt som passer eller ei tror jeg jeg skal revurdere..

En alene kan ingenting gjøre. Det sier hundretusener

Litt garvet Froske-Frank's Avatar

Ble medlem
    Mar 2010
    Sted
    Verdal
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by Jørgen E. View Post
    Ser ut som jeg har vært heldig med min drakt, den sitter som et skudd alle steder. Hadde lett kjøpte fra seaskin igjen, men siden det tydeligvis er sjansespill om man får en drakt som passer eller ei tror jeg jeg skal revurdere..
    Har vært heldig jeg å da sikkert Men du har jo ett eget nummer på drakten din som er lagret hos Seaskin ang str mål etc.. så jeg er ikke så skeptisk.. Det blir en Ny Seaskin på meg iallefall, hvis jeg klarer å slite ut den jeg har!

Nykommer

Ble medlem
    Apr 2010
    Thumbs Up/Down

Bumper denne.

Hvordan er det med størrelser nå? Har Seaskin endret oppsettet, eller bør jeg legge til litt?

Nå er det et par år siden forrige post, hvordan er deres erfaringer nå med Seaskin?

Side 36 av 36 FirstFirst ... 26343536

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg