Side 1 av 36 12311 ... SisteSiste
Resultater 1 til 10 av 360

Thread: SeaSkin skalldrakt

Litt garvet Froske-Frank's Avatar

Ble medlem
    Mar 2010
    Sted
    Verdal
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

SeaSkin skalldrakt

Står på trappene å skal bestille meg en ny skalldrakt.. http://www.seaskin.co.uk/index.html Noen som har erfaring med disse... ??

0 Not allowed! Not allowed!

Meget aktiv mrlien's Avatar

Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Oslo
    Thumbs Up/Down

Sv: SeaSkin skalldrakt

Ja. jeg har en slik nova drakt og er godt fornøyd med den i forhold til prisen! var spesielt fornøyd med at jeg kunne tilpasse den såpass med så mange valgmuligheter. et lite OBS!: vær svært nøye med målingene dine!!! ikke legg på noe som helst, da dette blir gjort for deg!

Dive now, work later!

Ble medlem
    Mar 2010
    Sted
    Verdal
    Thumbs Up/Down

Hva ble prisen til deg..Ca..med avgift toll etc Har tatt målene, skal sikkerhetsmåle en gang til før bestilling. Leveringstid?

Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Oslo
    Thumbs Up/Down

Nå er jo kurser endret og jeg valgte MYE ekstra.... så er nokså usikker.. Ta utgangspunkt i den prisen som står eksklusiv engelsk moms, +norsk moms og pluss inportskatt for tekstiler som jeg ikke husker hva er.. mener det bare ble 500kr i transport..
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Click image for larger version. 

Name:	DSCN2511 (500 x 375).jpg 
Views:	2361 
Size:	39.1 KB 
ID:	33979  

Dive now, work later!

Meget aktiv

Ble medlem
    Mar 2007
    Sted
    midt-troms
    Thumbs Up/Down

Vurderer også å prøve en nova skalldrakt. Men har lest en plass at man må ta litt i på et par av målene. Mener det var målene "wrist to wrist" og "body cord". Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Nykommer

Ble medlem
    Feb 2010
    Thumbs Up/Down

Ble medlem
    Mar 2010
    Sted
    Verdal
    Thumbs Up/Down

Høres jo glimrende ut dette.. Hvis jeg forstår deg riktig anbefaler du komp.neopren sokk 3.5 mm + neo.våtsko? Hadde tenkt denne løsningen selv også.. mest pga. tørking og luftlommer under dykk..

Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Oslo
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by soltman View Post
    Vurderer også å prøve en nova skalldrakt. Men har lest en plass at man må ta litt i på et par av målene. Mener det var målene "wrist to wrist" og "body cord". Kan noen bekrefte/avkrefte dette?
    Hei!

Jeg hadde også hørt dette og la til 2cm på hver av disse to målene for sikkerhetsskyld. det var IKKE nødvendig for meg! drakten passer svært bra den, men i den grad den kunne vært ennå bedre så hadde den nok vært det om jeg hadde oppgitt riktige mål!

Dive now, work later!

Litt garvet

Ble medlem
    May 2005
    Thumbs Up/Down

Med dagens lave pundkurs kommer en trilam drakt fra Seaskin med to lommer, warm neck, zip cover og hette på ca. Kr. 4.200.- Dertil kommer Kr. 450.- i frakt, og Kr. 1.050.- i moms. UPS sitt fortollingsgebyr mener jeg er ca Kr. 200.- Alt ialt under Kr. 6.000.- for en målsydd drakt som du selv kan spesifisere utstyr til! Regningen på moms og gebyr får du fra UPS noen uker etter at drakten er levert.

Andre drakter som selges her hjemme til både to og tre ganger denne prisen har ingen som helst merverdi eller egenskaper som kan forsvare merprisen.

Vær nøye med målene og tenk igjennom hva du vil ha av utstyr til drakten. Til vanlig dykking bør du unngå alt som heter "heavy duty" (støvler, mansjetter o.l.) da dette bare er tyngre, stivere og ikke varer særlig lengre. Dykker du mye i kaldt vann er fast hette absolutt noe å vurdere.

Ble medlem
    Mar 2010
    Sted
    Verdal
    Thumbs Up/Down

*Slutter meg til utsagnet...Men det har vel blitt med dykking som alt annet at det må jo stå "rett" logo på ting hvis du skal bli lagt merke til... Tok dykkelappen i det herrens år 1984 å starter på igjen nå etter ett opphold på land å trenger en grei drakt... Det blir en SeaSkin 8)

Last edited by Froske-Frank; 20-03-2013 at 15:24.

Side 1 av 36 12311 ... SisteSiste

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg