Side 1 av 2 12 SisteSiste
Resultater 1 til 10 av 11

Thread: Diversnight 2009

På gli..

Ble medlem
    Sep 2003
    Sted
    Askøy
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Diversnight 2009

Diversnight 2009 var en kjempe suksess for Askøy Sportsdykkerklubb. Det var 11 dykkere i vannet til kl 20:09, samt en redningsdykker i beredskap på land. Vi hadde flere assistenter på land, deriblant 2 av mannskapet på redningsskøyten 'Kristian Gerhard Jebsen', Alfred og Robert. Redningsskøyten stilte i tillegg med lettbåt og undervannslys til dykkerne. Vi fikk også bruke leideren deres når dykket var unnagjort, noe som lettet arbeidet med å komme seg opp av vannet.

Selve dykket var fantastisk, og sikten upåklagelig (selv med 11 dykkere i vannet). Det var mye å se på dette dykket. Vi fikk blant annet sett 2 havmus, glassvar, skrubbe, trollkrabber, taskekrabber og masse eremittkreps. Etter 40 minutter, så var samtlige dykkere oppe av vannet. Da ble vi møtt med varm fiskesuppe, kaffe og eplekake. Mannskapet i fra Redningsselskapet stilte dessuten med ferskvann til spyling av utstyret.

Tusen takk til mannskapet på redningsskøyten 'Kristian Gerhard Jebsen' og dykkeassistentene våre, som gjorde dette til en fantastisk opplevelse.

-Frode

0 Not allowed! Not allowed!

Meget aktiv mgjell's Avatar

Ble medlem
    Apr 2007
    Sted
    Askøy
    Thumbs Up/Down

Sv: Diversnight 2009

Glimrende oppsumering !!

Meget aktiv

Ble medlem
    Oct 2002
    Sted
    Bergen
    Thumbs Up/Down

Jess dette var artig dette. Litt leit at jeg sto på land og telte bobler, gikk glipp av musen.

Mannskapet på Redningsskøyten var som nevnt supre, stooor takk til dem!

Wet dreams ;o)

Meget aktiv skjelviken's Avatar

Ble medlem
    Jul 2008
    Sted
    Bergen
    Thumbs Up/Down

Hørtes ut som en vellykket happening dette! Hvor var det dere så havmus hen?

Meget aktiv

Ble medlem
    Oct 2002
    Sted
    Bergen
    Thumbs Up/Down

Det ble dykket downtown Kleppestø, ut fra redningsskøyten/Rundetårnet. Såvidt jeg forsto, var havmusen på rundt 15 meters dyp rett utenfor neset på sørvest-siden av sundet.

Wet dreams ;o)

Ble medlem
    Jul 2008
    Sted
    Bergen
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by Martin View Post
    Det ble dykket downtown Kleppestø, ut fra redningsskøyten/Rundetårnet. Såvidt jeg forsto, var havmusen på rundt 15 meters dyp rett utenfor neset på sørvest-siden av sundet.
    Har aldri slått meg å dykke der, men det bør jo kanskje prøves ut da. Greit å vite at man har alternativ til Biskopshavn for å spotte havmus. Hvordan er dybdene utenfor der? Blir det dypere enn 15 meter? Noe å se på?

På gli..

Ble medlem
    Sep 2003
    Sted
    Askøy
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by skjelviken View Post
    Har aldri slått meg å dykke der, men det bør jo kanskje prøves ut da. Greit å vite at man har alternativ til Biskopshavn for å spotte havmus. Hvordan er dybdene utenfor der? Blir det dypere enn 15 meter? Noe å se på?
    Jada.. vi hadde satt max dybde for nattdykket til 20m, og det var der vi traff på den første havmusen. Derfra gikk det gradvis nedover mot større dybder. Den første havmusen fulgte etter oss i flere minutter i utkanten av lyskjeglen min.

Vi hoppet ut ved siden av redningsskøyten, og svømte så til den vestlige veggen. Den fulgte vi ned til 20m, hvor vi så endret kurs til vi svømte østover mot den østlige veggen. Da er det bare å følge veggen tilbake til utgangspunktet. Det er nok å ta seg til på sikkerhetsstoppet Vi fant litt av hvert på bunnen der.. alt i fra en sykkel, campingstol, bosspann mm.

Denne linken viser et kartutsnitt over området:
    http://kart.kystverket.no/default.as...ory=4&lang=nor

Ble medlem
    Jul 2008
    Sted
    Bergen
    Thumbs Up/Down

Takker for svar! Skal sjekke ut en dag jeg ikke gidder å kjøre over til Øygarden! ;D

På gli..

Ble medlem
    Sep 2003
    Sted
    Askøy
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by skjelviken View Post
    Takker for svar! Skal sjekke ut en dag jeg ikke gidder å kjøre over til Øygarden! ;D
    Du får ta kontakt hvis du mangler dykkebuddy.. det er alltids noen som vil bli våt her på Askøy

Ble medlem
    Jul 2008
    Sted
    Bergen
    Thumbs Up/Down

Jo takk det samme! kontaktinfo står i profilen min.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg