Results 1 to 7 of 7

Thread: Paintball ! HJELP !

Paintball ! HJELP !

Heisann jeg har tenkt å invistere i en dykkertank slik at vi kan ta paintball spillingen våres ut i skogen og kunne fylle selv.
    Da lurer jeg på et par ting, og dette virker som et bra sted å stille spørsmål. Dere er jo eksperter på dette området.

Jeg har en 300 bars luft tank til paintball markøren. Hvis jeg da fyller med en 200 bars dykkerflaske vil det da bli mindre luft på paintball tanken siden den ikke
    klarer å dytte nok luft inn ?

Og hvis jeg kjøper en 300 bars dykkertank vil kompisene mine med 200 bars paintball tank kunne fylle på den ?

Hvor får jeg trykk testet en dykkertank hvis jeg velger å kjøpe en brukt tank, og hvor lang tid vil det ta ?

Hvis det er noen som spiller paintball så lurer jeg på hvor lenge en 15liters dykkertank på 300 bar vil holde ?

Takk for hjelp !

Sv: Paintball ! HJELP !

Quote Originally Posted by Willywonka View Post
    Heisann jeg har tenkt å invistere i en dykkertank slik at vi kan ta paintball spillingen våres ut i skogen og kunne fylle selv.
    Da lurer jeg på et par ting, og dette virker som et bra sted å stille spørsmål. Dere er jo eksperter på dette området.

Jeg har en 300 bars luft tank til paintball markøren. Hvis jeg da fyller med en 200 bars dykkerflaske vil det da bli mindre luft på paintball tanken siden den ikke
    klarer å dytte nok luft inn ?

Det er helt riktig.

Og hvis jeg kjøper en 300 bars dykkertank vil kompisene mine med 200 bars paintball tank kunne fylle på den ?

Det er fullt mulig. Nå er ikke jeg sikker på hvordan fyllestussene og opplegget for fylling av paitball flasker fungerer, men hvis du følger med og kobler av når paintball flaska har ønsket trykk, les; 200 bar, blir ikke det noe problem.

Hvor får jeg trykk testet en dykkertank hvis jeg velger å kjøpe en brukt tank, og hvor lang tid vil det ta ?

De fleste dykkesjapper trykktester flasker. Bare i Oslo har man vel 4 eller 5 plasser man kan trykke flaskene. Trykktesting tar ikke lange tiden. hvis du betaler 500,- isteden for 400,- kan man få den samme dag eller dagen etter.

Hvis det er noen som spiller paintball så lurer jeg på hvor lenge en 15liters dykkertank på 300 bar vil holde ?

En 15 liter 300 bars flaske rommer 4500 liter luft, så her er det bare å finne fram kalkulatoren. . Eneste snaggen med ei 300 bars flaske er at den veier forholdsvis mye.

Takk for hjelp !

Nemas problemas!
    Daniel
    Jeg er i hvert fall best i Afrika!

Philip Boit, langrennsløper fra Kenya

Holmestrand dykkerklubb

Tusen takk for hjelp ! Setter stor pris på det.

Hei, jeg spiller selv paintball.

jeg har brukt 15l 200 bar, av en grunn.

viss du har ein vanlg 0.8l tanke på markøren din, så tåler ikkje den trykke fra en 300 bars flaske..
    du sprenger o-ringen på flasken din mye fortere..

så jeg anbefaler at du fyller fra en 200 bars flaske..

en 15l 200 bars flaske holder til ca 6 spill med 6-8 spillere, sånn ca, etter vår erfaring.

for å få 200 bar inn på en annen flaske/beholder, MÅ du ha en kilde som trykker over 200 bar.

Quote Originally Posted by Aleksanderchan View Post
    Hei, jeg spiller selv paintball.

jeg har brukt 15l 200 bar, av en grunn.

viss du har ein vanlg 0.8l tanke på markøren din, så tåler ikkje den trykke fra en 300 bars flaske..
    du sprenger o-ringen på flasken din mye fortere..

så jeg anbefaler at du fyller fra en 200 bars flaske..

en 15l 200 bars flaske holder til ca 6 spill med 6-8 spillere, sånn ca, etter vår erfaring.
    mao påstår du at en 15L 200Bars flaske holder til ca 36 fyllinger?...... kan ikke oppnå driftstrykk på beholderene då, og de siste fyllingene vil med all sansynlighet ha ett veldig lavt trykk.

-=( Kristian )=-

ca 30 fyllinger ja, tingen er det at på en paintballmarkør så trenger du ikke trykk på 3000psi, klarer deg lenge med 2000psi, så om du fyller opp tanken til 2000 så har du nok luft til spille et game eller to, det kommer ann på hva markør du har og om hvor mye luft den bruker, men per i dag så har vi spillt med de fleste typene og har kommet fram til at 2000psi er nok trykk til å spille...

Hvis det er ønskelig med "kun" 2000 PSI / 136 Bar på beholderen;
    og ett utgangspunkt på 200 bar vil gi ett forbruk på 63bar *15L=945 Liter luft fordelt på 30-40 fyllinger skulle det bli at beholderen er mellom 0,23L & 0,17 L ;Dette forutsetter at det brukes trykkregulator som gir alle flaskene likt trykk.
    -=( Kristian )=-

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks