Resultater 1 til 6 av 6

Thread: Fridykker i Kristiansand

Nykommer

Ble medlem
    Sep 2008
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Fridykker i Kristiansand

Hei.

Jeg er student i Kristiansand og har veldig, veldig lyst til å begynne med fridykking/undervannsjakt. Jeg og en kompis (i Oslo) har vært på leting etter et intensiv helgekurs i lengre tid nå. Men det er ingenting å oppdrive. Har aldri fridykket/uv-jaktet som det gjøres seriøst av de på forum her f.eks, men vi tror at dette er noe for oss. Har vært i kontakt med ndf, ofk, frivansliv, witec, dykkersport, kristiansand dykkerklubb m.m. Den eneste som kanskje får til noe er Tonny Hansen på witec. Men det skal jo også passe med våres program.

Så det jeg lurer på er om det er noen i Kristiansand som vil ta med seg meg å lære litt sikkerhet og tips/triks. Altså en buddy med litt erfaring jeg ser etter. Jeg har per dags dato ikke noe utstyr. Men det bestiller jeg på rappen om noen vil ta meg med. (hvis det ikke er noen som har noe til låns da?)

Jeg er 22 år. Har snorklet og dykket siden jeg var liten gutt. Trives egentlig bedre under en over vann! Har god vannførelse. Har cmas* (scuba) som jeg tok mens jeg var i miliæret. Jeg har også lest masse om emnet på forumer og på frivannsliv.no. God lungekapasitet vet jeg at jeg har, ettersom jeg spiller blåseinstrument flere timer hver dag. Jeg er en hyggelig person, lett å komme overens med og setter sikkerhet høyt.

Kunne du tenke deg å hjelpe meg i gang med denne fantastiske aktiviteten, eler kjenner noen som kan, så nøl ikke med å kontakte meg her. Men helst på mail eller telefon.

Hilsen Konrad

[email protected]
    97031277

0 Not allowed! Not allowed!

Senior poster Tor87's Avatar

Ble medlem
    Jun 2008
    Sted
    Oslo
    Thumbs Up/Down

SV: Fridykker i Kristiansand

Kristiansand blir litt langt, men Oslo kan jeg nå i helger...
    Jeg er selv nybegynner, 21 år og har kjøpt komplett uv-jakt utstyr fra frivannsliv. Trenger buddyer.
    Fridykkerkurs (AIDA*) tok jeg gjennom Dykkersport i sommer etter å ha lett en god stund, og der lærte jeg mye.

Om det er aktuellt for deg (og din kammerat) å ta en helg i Oslofjorden blir jeg gjerne med.

Nykommer

Ble medlem
    Sep 2008
    Thumbs Up/Down

Nå ser jeg at på frivannsliv.no at de skal holde kurs i Stavanger 22. - 23. november. Der skal jeg melde meg på. Gleder meg allerede.

Litt garvet

Ble medlem
    Jul 2004
    Thumbs Up/Down

Hei
    I Søgne skal vi ha en gourmetkveld i slutten av oktober. I den sammenhengen blir det undervannsjakt de neste søndagene. Nå til søndag blir det grunt vann for fiske av berggylte. Jeg tar med fridykkerutstyret og dykker gjerne med deg!

Mons

Nykommer

Ble medlem
    Sep 2008
    Thumbs Up/Down

Nå til søndag har jeg ikke drakt, bare resten av utstyret. Drakta er sendt i retur for bytte av strørrelse. Så da må jeg få lånt meg en drakt i såfall. Men neste søndag vil jeg tro at utsyret er i orden ;D

Meget aktiv

Ble medlem
    Nov 2002
    Sted
    Solkysten
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/1

Er en god del lyr i Søgneskjærgården for tiden