Side 1 av 2 12 SisteSiste
Resultater 1 til 10 av 15

Thread: neseblod

siv
    Guest

neseblod

Har alltid blod i maska når jeg kommer opp etter dykket!!Merker ikke noe til det selv,men hvis det er noen som har samme problem så er jeg intressert i hva de har å si!!
    Hilsen SIV

0 Not allowed! Not allowed!

Litt garvet stig's Avatar

Ble medlem
    Mar 2002
    Sted
    Oslo
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Re:neseblod

Hei Siv !

Jeg har ikke dette problemet selv men jeg kjenner fler som har det og etter som jeg har forstått så har dette med at noen har blodkar liggende litt lenger ut i nesegangen enn andre, og disse kan lett sprekke ved trykkforandringer. Hos en jeg kjenner så kan det skje selv ved flyving.

Simma lungt !

Senior poster

Ble medlem
    Apr 2002
    Thumbs Up/Down

Har normalt ikke problemet selv, men den ene gangen det skjedde var det kun en av de svært fine blodårene i nesa som blødde. Det kan være bihulene og da bør du ta det på alvor. Men det skal normalt gjøre vondt.

Prøv med nesedråper foran et dykk ev. rhinexin tabeletter og se om det hjelper. Hjelper det, tyder det faktisk på bihule problemer.

Hvordan utligner du? Bruker du vasalvas metode så kan den være litt tøff for nesa og systemet.

Arne K.

johnen
    Guest

sjøl har eg aldri hatt dette problemet, men eg har en buddy som har blod i maska kvar gong etter et dykk. 8)

Hyperaktiv Scubagirl's Avatar

Ble medlem
    Mar 2002
    Sted
    Bergen
    Thumbs Up/Down

Har kun blødd neseblod en gang eller sånt og det var fordi jeg dykket da jeg var litt forkjølet, og fikk omvendt blokkering (ikke så veldig behagelig :-\)

~Mille Skaathun
    Eg e go på bunnen

På gli..

Ble medlem
    Aug 2002
    Thumbs Up/Down

Hei.

På mine 4-5 siste dykk har jeg hatt den samme opplevelsen. Under mitt siste dykk, var det så spesielt at jeg ikke så ut av maska i det hele tatt. Jeg måtte ta av maska og snyte meg under vann... :P

Jeg har greid å etablere likhetstrekk mellom de gangene jeg har kommet opp med neseblod. Det skjer alltid ved oppstigning og jeg har hatt antydning til lett forkjølelse. :

De blodkarene som ligger i nesegangen kan selvsagt være en årsak. Sprenger du forresten ofte blodkar i øynene også? (Ikke nødvendigvis under dykking, men f.eks ved søvnmangel?) Det gjør jeg... Finnes det en sammenheng mon tro...?

... ( ¨,) ...

På gli.. Hammer70's Avatar

Ble medlem
    May 2002
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/1

Jeg blør også alltid neseblod under/etter dykket. Var bekymret i begynnelsen, men nå er det nærmest blitt en vane. Fikk vite at det var mange som hadde problemet. Hos meg skyldes dette sensitive blodårer i bihulene, tror jeg. Blodet blokkerer luftkanalene en gang i mellom, og kan være ganske smertefullt. For meg er det prisen å betale for store opplevelser, og det er definitivt verd det. Sikkert ikke verre enn mensen...

Du må skrive minst to linjer
    for å skrive mellom dem

På gli.. Hammer70's Avatar

Ble medlem
    May 2002
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/1

Hm, fiffig sensursystem! En gang til: luftkanalene!!! K A N A L E N E! Anal er vel egentlig ikke et så fryktelig stygt ord vel?

Du må skrive minst to linjer
    for å skrive mellom dem

Administrator Thomas Torjusen's Avatar
    9-Ball Champion!Tournaments Won: 1

Ble medlem
    Sep 2001
    Sted
    Fredrikstad, Norway
    Blogg-innlegg
    1
    Thumbs Up/Down
    Received: 14/45
    Given: 16/0

Enig at kanalene ikke er at stygt ord. Har nå fjernet deler avdette ordet fra sensurlisten slik at det kommer frem riktig.

/Thomas

Thomas Torjusen - Dykkesidens far

Nykommer Amasone's Avatar

Ble medlem
    Sep 2002
    Sted
    Akershus
    Thumbs Up/Down

1/2 O !

Jeg har samme problem med å blø neseblod. Det starter på vei opp, heldigvis! Det har hent flere ganger at maska er "full" av blod ( ganske pent med "rødt filter" foresten) jeg ser det positive i det at jeg ikke har noen smerter, det bare renner! Har alltid blødd mye neseblod så det er egentlig ikke et problem for meg. Men nå reiser jeg til Australia.... da begynte jeg og tenke litt...... HAI....! Fikk et hint av en med samme problem: ta det rolig opp ikke utlign... Kan hjelpe. det håper jeg virkelig..
    Jeg tror ikke nesespray er en god idee, for nese pray får blod årene til å trekke seg sammen og det kan slite veldig på slimhinnene. Det kan forårsake at man blør lettere!

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Facebook Comments

Brukere som har lest denne tråden: 0

There are no members to list at the moment.

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg