Side 3 av 4 FirstFirst 1234 SisteSiste
Resultater 21 til 30 av 37

Thread: Dykke i lakseførende elver

På gli.. toroskar's Avatar

Ble medlem
    Mar 2007
    Sted
    Stavanger
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

SV: Dykke i lakseførende elver

Du og jeg Bjørn E kan jo ta oss en tur til Sandnes å se hvor mange av fiskesnørene til McSnus vi kan klippe og hvor mange laks vi kan skremme før han får festet kroken i en av oss! ;D >

0 Not allowed! Not allowed!

Særklasse Arnt's Avatar

Ble medlem
    Jan 2002
    Sted
    Berlevåg.. Nærmest Ishavet
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/2

Quote Originally Posted by Bjørn E View Post
    Quote Originally Posted by McSnus View Post
    håper noen gjør en slik feil å dykker en plass di av sunn fornuft ikke burde dykke på å blir sittende fast i innsugings slusen for drikkevann. helt idiotisk å dykke i lakse elv. jeg fisker da heller ikke akkuratt i det hullet du har skåret ut for isdykking selvom jeg helt sikkert har lov til det. men da hadde det blitt mye galne dykkere. gidder ikke diskutere dette mer.. jeg kjenner sinnet begynner å koke. blir virkelig forbanna av slike diskusjoner.
    En dykker eller en kano som bruker noen minutter på å suse forbi et laksevald er da ikke noe problem. Hvis det ødelegger din fiskeopplevelse så er det du som har problemer.
    Som nevnt tidligere også så ble det ikke planlagt dykking der vi ville treffe på
    laksefiskere, nettopp pga. at man skal vise hensyn til andre brukere av elven.

At du McSnus viser så lite forståelse for dette sier dessverre mere om deg, enn
    om oss andre som jeg synes viser en fornuftig holdning til hele spørsmålsstillingen.

Jeg er forøvrig gjerne med å dykke sammen med toroskar og Bjørn E kun for å provosere litt >

Arnt

På gli.. McSnus's Avatar

Ble medlem
    Jun 2006
    Sted
    Sandnes
    Thumbs Up/Down

syns ikke noe om å padle i kano/kajakk heller i fiskesesongen.. totalt unødvendig. fisken dør ikke av sjokk den nei men det er bare så unødvendig å gjøre noe slik. kan heller vise litt respekt for de som betaler en formue i fiskekort. du kunne jo prøvd deg og dykke i sone 1 eller sone 2 i figgjoelva. tviler på det ville gått serlig bra med deg der nede.

du kan dykke å paddle kano resten av året eller i vassdrag der det ikke er laks.

og hvorfor skal ikke jeg kunne fiske i ditt dykkerhull når du kan dykke på mitt fiskested?

håper dere blir anmeldt hvis dere prøver dere!

men det skal da være sagt du skal være uheldig for å treffe meg i elven i år.. du finner nok ikke veien inn dit jeg har fiske..

Edit: ja det er fint å høre at du dykket der det ikke var folk.. men hvorfor i all verden legge det ut på nett da? det andre ikke vet har vi ikke vondt av. av og til er det bedre å ikke si noe..

Mr. White

På gli.. toroskar's Avatar

Ble medlem
    Mar 2007
    Sted
    Stavanger
    Thumbs Up/Down

men det skal da være sagt du skal være uheldig for å treffe meg i elven i år.. du finner nok ikke veien inn dit jeg har fiske..
    I nærheten av Dikemark?? >

Litt garvet Grizzly78's Avatar

Ble medlem
    Sep 2004
    Sted
    Trondheim
    Thumbs Up/Down

HeHe. Ja tror det er best å være flere sammen. Tryggest det. Tror fakstisk ikke jeg hade turd å snorkle alene. Veldig synd at det blir slik >

Uansett tror jeg at jeg holder meg til Gaula. Kan dykke på noe millionvald her;D Kjipt at det e dårlig sikt i Gaula nå. Jeg kunne seriøst tenke meg å dykke der. Har alltid hatt lyst til å snorkle ned en lakseelv. For noen år siden så jeg noen snorklere i Namsen. Spennede, er det helt sikkert.

Særklasse Arnt's Avatar

Ble medlem
    Jan 2002
    Sted
    Thumbs Up/Down

Edit: ja det er fint å høre at du dykket der det ikke var folk.. men hvorfor i all verden legge det ut på nett da? det andre ikke vet har vi ikke vondt av. av og til er det bedre å ikke si noe..
    Leste du overhode mitt første innlegg før du kasta deg på klagingen?

Arnt

Ble medlem
    Sep 2004
    Sted
    Trondheim
    Thumbs Up/Down

syns ikke noe om å padle i kano/kajakk heller i fiskesesongen.. totalt unødvendig. fisken dør ikke av sjokk den nei men det er bare så unødvendig å gjøre noe slik. kan heller vise litt respekt for de som betaler en formue i fiskekort. du kunne jo prøvd deg og dykke i sone 1 eller sone 2 i figgjoelva. tviler på det ville gått serlig bra med deg der nede.

du kan dykke å paddle kano resten av året eller i vassdrag der det ikke er laks.

håper dere blir anmeldt hvis dere prøver dere!
    Spør dem som padler ned en elv om det er unødvendig. Tror ikke de har samme synet som deg. Det kan nok tenkes at de angrer når de får stein og sluker i hodet, men tror ærlig talt at de i utgangspunktet ønsket en fin natruopplevelse. Akkurat som deg når du fisker.

Hele vitsen med dykke i en lakseelv er å se laks, da er lite vits å dykke i en elv uten fisk...

Bare å anmelde dykkere og kanopadlere. De får nok flere tusen kroner i bot. Not! Blir nok de som kaster stein eller truer kanopadlerene som får mest problemer. (Jeg sier kaste stein, fordi jeg har hørt om episoder der det har blitt gjort) Man viser hensyn så lenge man ikke invaderer elva, og jeg er 100% sikker på at fiskerene ikke hadde vunnet frem. Loven er klar. Spørsmålet blir om man har vist tilstrekkelig hensyn. Og det vil det trolig ha blitt gjort i 99% av tilfellene.

Ble medlem
    Sep 2004
    Sted
    Trondheim
    Thumbs Up/Down

Kan jo nevne at jeg er veldig glad i å fiske selv. Og jeg fisker mer enn jeg dykker. Har ikke fisket laks i Norge, men har ønsker om det.

På gli.. McSnus's Avatar

Ble medlem
    Jun 2006
    Sted
    Sandnes
    Thumbs Up/Down

blir ikke på min plass i elven vertfall

Mr. White

Særklasse Arnt's Avatar

Ble medlem
    Jan 2002
    Sted
    Thumbs Up/Down

blir ikke på min plass i elven vertfall
    "Din" plass i elven?
    Hadde den troen at laksefisket ikke skal være statisk nettopp av
    den grunn at flere skal nyte godt av hele elver og ikke bli irritert
    over egoistiske folk som okkuperer gode kulper..

Jaja.. Hva med å røre deg litt så andre slipper til?

Arnt

Side 3 av 4 FirstFirst 1234 SisteSiste

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg