Side 3 av 4 FirstFirst 1234 SisteSiste
Resultater 21 til 30 av 38

Thread: Hjelp til valg av vinge

Senior poster crusty's Avatar

Ble medlem
    Oct 2004
    Sted
    Risør
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

SV: Hjelp til valg av vinge

232 bar mest fordi at når en først skal ha et lett sett, så er det greit at det er så lett som mulig. Godt med litt aveksling fra fra 2x12:-)

0 Not allowed! Not allowed!

sailorjerry
    Guest

Quote Originally Posted by Erik View Post
    Quote Originally Posted by Erik_Oslo View Post
    Quote Originally Posted by sailorjerry View Post
    Synes det er litt for mye dilldall på de halcyon med klips, fester og blablabla, mens oms er basic og enkel med en hel harness som stilles inn..det er et pluss iogmed at det blir ekstra utstyr hengende når man ikke har bcd lommer og å komme seg inn og ut blir like enkelt som å droppe blybeltet.
    Der datt jeg av jeg også gitt...
    Tror jeg du har misforstått. Halcyon er jo de som har vært størst på minimalisme...

Men tilbake til spørsmål: Jeg har en Agir Brokk 38punds-vinge og den har plenty løft til D6/300 og D12/232. FUE.no 's ferdige pakker er flotte!

Erik.

Det kan være, men vingen til buddyen min er alt annet enn minimalistisk. integrert bly i et virvar, klips og reimer både her og der og backplaten ligger gjemt inni en lomme med masse rare festemekanismer.
    Different strokes for different folks..vet at ikke alle modeller er like, men jeg snakker om den.

Ekstremt aktiv

Ble medlem
    Feb 2004
    Sted
    Oslo
    Thumbs Up/Down
    Received: 2/2

Quote Originally Posted by Fredrik
    Bla bla...

Fredrik
    Blir dere å ta den inn i denne fargen Fredrik? ;D

Mvh E.W.

Ekstremt aktiv

Ble medlem
    Jul 2005
    Sted
    Værøy i Lofoten
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by Walle View Post
    Bla bla...

Fredrik
    Blir dere å ta den inn i denne fargen Fredrik? ;D

OT: Fy faen så stygg denne var. :indifferent:

Ut på tur, aldri sur!

REL
    Guest

Vinge er faktisk det enkleste jeg noensinne har kjøpt av dykkerutstyr.

Min 3 år gamle explorer 40 ble kjøpt til dobbel 12 i sin tid.

Fant ut at jeg jammen kunne bruke den på dobbel 6 de 5 gangene i året jeg bruker de.

Fant i tillegg ut at jeg faktisk kunne bruke den på de realtivt tunge og svære PST 104`s flaskene å gitt

Er det meterhøye bølger velger jeg kanskje å dykke enn annen dag og hvis det plutselig skulle bli ragnarokk mens jeg er under vann er jeg overbevist om at jeg flyter når jeg kommer opp.

Kunne vært intr. å dykke i Finnmark enn gang. Virker som det er eneste plassen rigger ikke flyter og at alt annet enn 50 w HID med finnmarkshandle er ubrukelig

Ronald

Ekstremt aktiv

Ble medlem
    Dec 2002
    Sted
    OSLO
    Thumbs Up/Down

Shit! Kan desverre ikke arrestere deg i dag for feil inormasjon.
    Bortsett fra at vingen du selv ikke gidder å prøve og 300b flaskesett er....et helvette å dykke med. Test gruppen din er sikkert fornøyd med alle produkter, ettersom de er riktig avveid og 100% DIR.
    Men....du kan ikke nekte for at knekken og luftsamlingen er uheldig for trim osv. Samt at 2x7l 300b er uheldig. Alle jeg kjenner er skyldig bly med dette oppsettet.
    Ny vinge tilpasset korte flasker er etterlengtet

REL
    Guest

Quote Originally Posted by Finnmarkingen
    Quote Originally Posted by REL View Post
    Kunne vært intr. å dykke i Finnmark enn gang. Virker som det er eneste plassen rigger ikke flyter og at alt annet enn 50 w HID med finnmarkshandle er ubrukelig

Ronald
    Velkommen skal du være Hvis du mener riggen min flyter med din 40 vinge, så skal du få lov til å prøve det. Hva lykt anngår, så er det vel ingen som har uttalt at man er nødt til å ha 50 watt hid (joda, skjønner at du setter ting på spissen). Har ingen problemer med å dykke med claes lykta som eneste lyskilde, men på vrakdykk foretrekker jeg skikkelig belysning. Men selv på vrakdykk klarer jeg meg med mye mindre lys enn det en 50 watts hid lykt gir.

Og hva handle anngår, så synes jeg at goodman er noe skikkelig blomsterduftende, men det betyr ikke at alle i finnmark synes det samme. >

Svenn
    Jo takk for det.

Jeg mente forsåvidt ikke at din rigg flyter med 40 vinge (Det har vi nok skjønt alle mann) men det holder lenge for meg at min flyter.

Ronald

sailorjerry
    Guest

Quote Originally Posted by sailorjerry View Post
    Det kan være, men vingen til buddyen min er alt annet enn minimalistisk. integrert bly i et virvar, klips og reimer både her og der og backplaten ligger gjemt inni en lomme med masse rare festemekanismer.
    Different strokes for different folks..vet at ikke alle modeller er like, men jeg snakker om den.

Reimer; kanskje du tenker på skrittstroppen ?

Fredrik

Ja jeg snakker om skrittstroppen..............................

Hvorfor skal man ha den lizmlizm....heheheheeheheheh ...

Kanskje den er moddet av eier...

I stand corrected....

På gli.. fredd's Avatar

Ble medlem
    Jul 2005
    Thumbs Up/Down

Det var jeg som startet denne tråden og jeg setter pris på alle svarene som dere kommer med.
    Det er en del engasjerte personer her. Det er bra.
    Det er bare til å forsette så blir vell kanskje alle enig til slutt, for hva som er best for mitt tilfelle for 2x7x300 og 2x10x232.

Ekstremt aktiv spetznaz's Avatar

Ble medlem
    Dec 2005
    Sted
    Bergen
    Thumbs Up/Down

At jeg ikke ser det som noe praktisk relevant problemstilling betyr ikke nødvendigvis rig'en min med alt inkludert ikke flyter i overflaten. Den gjorde i hvert fall det forrige gang det lå for seg selv i overflaten, og gjør det sannsynligvis fremdeles siden det ikke er noe som har blitt endret. I mitt tilfelle er det også snakk om dette berømmelige D12 232b flaskesettet med alt ink. som stiller større behov til løftekraft enn D7 300b, med alt inkludert.
    Jeg stusset litt på det siste. Hvordan vet du at dine 12l krever mer en hans 7liters flasker?
    Mine 12liters flasker (14,4kg) er ca 3,3kg negative om de blir fylt til 232bar med luft. om hans 7liters 300bars flasker veier 10kg, noe som ikke skal være så unormalt, så vil de bli ca 3,9kg negative når de er fylt med luft.

Nå har ikke jeg sett noen steder noe vekt på disse 7liters flaskene. Men det finnes definitivt flasker som krever mer løftekraft en mine 12l flasker.

www.dykkepedia.com
    Diving Is Required

Side 3 av 4 FirstFirst 1234 SisteSiste

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg