Er det en sånn en?
Akkurat nå hjemme.....
Har vært ute å kjørt minst 6 timer i går og 6 timer i dag, ca. 20 mil i går med Jarle og 30 mil i dag med Morten. Helvetes mye tid, men ganske så artig også da :P ;D
Den første bilen vi hadde avtalt å kjøpe var det noe muffens med.
I salgsannonsen og vognkortet og hos biltilsynet sto det at det var er 2,5l med 5-sylindre, så vi sjekke ikke det noe nøyere. Men når Morten sjekka med sin bror i Møller, fikk vi beskjed om at det var en SVAK 2,0liter 4-sylindra drit. Dette var litt rart, så vi måtte jo ned å sjekke.
Selger ble litt overasket da vi tellte pluggene, og kom til 4.... samtidig sto det 1,99l på et gjengrodd lite merke i motorrommet.
Hastalavista sa vi da, og det var selvfølgelig helt greit for selgeren.
Når vi først var i Tønsberg, ringte vi til Asbjørn, Jarle, og 2 andre kompiser og ba de lete opp biler i området som bare f....
Vi ringte på en del annonser, og sjekka ut en trang kombi voyager, før vi liksom satte kursen mot Oslo ved 22-tiden. Siden Lommedalen var "på veien", dristet vi oss til å ringe til en som skulle selge en Voyager 7-seter.
Det var jo greit nok for han at vi kom midt på natta, så vi dura av gårde.
Etter en prøve tur og litt sparking i hjula, så kom vi til prisen.
Han skulle jo ha 33.000,- for den, og vi sa jo at vi hadde et tak på 25.000,-, men da måtte bilen være "ferdig reparert". Den lekker jo av radiatoren, og det er noe annet småtteri, så vi mente vi ikke hadde råd til å kjøpe den pga "alle" reperasjonene. I en bi setning nevnte vi at vi hadde med oss akkurat 21500,-, og at det var vel egentlig det bilen var verd for oss i og med at vi må reparere den for noen tusen (i alle fall liksom).
Når han da sa. "Ja hvis dere vil kjøpe den for det her og nå, så er det greit det", var vel valget rimelig enkelt. Det er ikke hver dag man får prutet 33% eller 11.500, på en bil som står til 33.000,-
Klokka var nå over 00:00, og vi gikk inn og skrev salgskontrakter og meldinger etc, og satte kursen hjemmover.
På veien hjem stoppet vi og bare lo litt av det hele, for det er faktisk mye bil for penga.
Bilen har 2 seter forran, 2 i midten og 3 bak.
Man kan ta ut de 2 i midten, og sette de 3 bak midt i, da skulle det bli grei plass. Bilen har hengerfeste, el.vidu, sentrallås etc etc.
Jeg har MYE større tro på denne 2,5 turbo diselbilen enn den andre Caravellen
Vi får krysse fingra
I morgen må vi sjekke radiator etc
Good night!
-ØL
DIR-orientert dykker fra Akerselvas utløp
Start @ MMPB
Er det en sånn en?
Kan ikke huske alt hver gang. Er glad om jeg husker noe av og til.
Grattis med ny bil familievenner
Helsing Jon O -tremenningen fra sunnmøre![]()
Ja, DET glemte jeg jo helt: GRATULERER! Måtte den leve maaaaange mil.
Snorre
Kan ikke huske alt hver gang. Er glad om jeg husker noe av og til.
Takker og bukker for flott utført jobbing Øyvind, Jarle og Morten!
og velkommen i familien Jon O!
vi må vel nesten prøve å få til å samle hele slekta en gang etter sommeren?
Asbjørn
Max.prisen vår er vel på 25000,- /5000,- hver.
Vi har nå kjøpt bilen for 21500,- /4300,- og har da igjen 3500,- /700,-
Ny radiator koster 3100,- (forløpig pris) det er det eneste vi bør/må bytte før vi drar.
Vi kan også bytte ett av endeleddene som er litt slitt. En sånn sak koster ca. 400,- kanskje.
Da er vi oppe i 3500,- / 700,- i deler.
Totalt 5000,- pr. pers.
Jeg har kvittering på omreg 1420,- som kommer i tillegg, og forsikringa på 2200,- kommer senere.
Forsikring= Ansvar, over 25år, maks 8000km.
-ØL
Start @ MMPB
Haha
Jeg hører det er mange som har hørt mye stygt om Voyager
Ja, det har vært mye feil på bilene som er nyere enn 95-96.
Masse automatgear problemer, tull med motorene etc.
http://www.adressa.no/forbruker/bil/...icle391064.ece
http://www.adressa.no/forbruker/bil/article391066.ece
Gjelder nyere modeller, men sjekk kommentarene i bunn:
http://www.amotor.no/test/biltest/ch...de_veier/16320
Vi har kun det positive i testen
Manuellkasse, Diesel, Grand utgave, God plass (Ikke kombiutgave).
Eneste vi bommer på er vel sikkerheten... bare 2 * i NCAP, så ikke crash.
Det er like sikkert at denne holder T/R som noen annen bil til 20.000,-.
Tilfeldighetene rår.
Kan noen se om de finner en link til et sted med dårlig omtale av Grand Voyager eldre enn 95, med 2,5Diesel, manuellkasse og service fulgt?
Det kan jo være greit å vite om vanlige feil før vi drar, så vi kan sjekke status på det før vi drar....
NB! Legg ved link!
Vi får bare krysse fingra for at den holder, vi måtte jo ha en bil
-ØL
Start @ MMPB
Jarle, hvis du skal bytte radiatoren i morgen, kan du sjekke prisene her:
Nye:
ci-service, årnes halden
steinar stolen
norsk motorkompani
Colluseum bil : 3100,-
Reparerer den som sitter i:
andersens radiatorservice kvernerdumpa
Har du tid kan du sjekke litt småplukk som annsees som skjønnhetsfeil også
Kikk litt på foringene og endeledda også, de virka litt slitte, men de er overhode ikke så slitte at de MÅ byttes.
Kanskje det går ann å bøye tilbake bakre potterør uten at det knekker....sjekk det.
Sett inn en skrue i dørhåndtaket på venstre side, slik det er gjort på høyre side.
Se om du får fiksa panseråpneren. Vaieren er off....
Skiltlys bak trenger pære tror jeg.
Ring, så kan jeg komme å skru, eller skaffe delene hvis det blir knappt med tid. Prisen på radiator til 3100,- er uten rabatter og pruting!
Håper vi får bilen HELT klar i løpet av helgen!
-ØL
Start @ MMPB
hihi
små-feil ??
jaja-nei nei
Jeg har dykka på Mosel
For meg er det i alle fall det
Hadde det vært problemer med toppakning, gearkasse, bremsekraftforsterker etc, hadde jeg synts det hadde begynt å bli litt større feil ja :P
Clutchen er jo en typisk medium feil på en slik bil vil jeg si, haha
Nei, bank i bordet, og la oss håpe den bringer oss T/R.
Kjører vi den pent, er jeg sikker på at vi får mer glede av bilen
Det eneste vi MÅ fikse er radiatoren. Det andre småplukket er jo noe man bare tar i samme slengen 8)
-ØL
Start @ MMPB
Bookmarks