Side 1 av 2 12 SisteSiste
Resultater 1 til 10 av 11

Thread: Dykkesiden teamet

Administrator Thomas Torjusen's Avatar
    9-Ball Champion!Tournaments Won: 1

Ble medlem
    Sep 2001
    Sted
    Fredrikstad, Norway
    Blogg-innlegg
    1
    Thumbs Up/Down
    Received: 6/0
    Given: 13/0

Dykkesiden teamet

Nedenfor finner du en oversikt over Dykkesidens moderatorer, globale moderatorer samt administrator slik at du vet litt mer om dem samt en forklaring av de forskjellige rollene.

[table][tr][td]
    [hr]
    Navn: Rajaa Renate Gunnarson

Epost: rajaa.renate@dykkesiden.com

Født: 21.09.90 som person, 10.10.05 som apparatdykker og 3-4 år før det som fridykker.

Har vært moderator siden: Februar 2008

Jeg er moderator fordi: Jeg fikk forespørsel om å være moderator etter å ha vært positivt aktiv i en diskusjon . Siden jeg allerede var en aktiv bruker så jeg det som en glede å bli moderator.

Dykkeinterresser: Nattdykk, fotodykk, marinbiologi og generlt kosedykk. Er også glad i å fridykke og snorkle.

Dykkeutdannelse: PADI OWD, er midt i PADI AOWD og Nitrox (pause).

Antall dykk: ca 50 loggførte dykk. Er ikke så mange på tre år, men jeg er førnøyd ettersom jeg har ME.

Favoritt dykkested: Vanskelig å velge, store gleder.

Utsyr: I Norge: Semidry med shorty og hette. Cressi sub ac2/xs ventilsett og bottomtimer, Aquatec Innovator vest, Mares volo power svømmeføtter uten hel, mares maske, tre fingret hansker, sko, hette og Baushat fangsnett og lykt. Cressi sub kniv. "Vanlig" blybelte. 12 l 200 bar nemo tank. I utlandet: Lidl våtdrakt og shorty, Mares explorers svømmeføtter med hel og Baushat snorkel.

Fotoutstyr: FinePix FujiFilm F30 kompaktkamera, WP-FX F30 hus.
    Rajaa

Global Moderator

[table][tr][td]
    [hr]
    Navn: Mille Skaathun

Epost: mille@dykkesiden.com

Født: 28.02.1985 som person, 10.05.2000 som dykker

Har vært moderator siden: 2. november 2002

Jeg er moderator fordi: da Thomas trengte folk i begynnelsen av Dykkesidens liv så var jeg på topp 10 listen over mest aktive brukere. Jeg fant ut at det kunne trenges noen flere jenter på laget og spurte om å få være med, og her har jeg vært siden.

Dykkeinterresser: liker strømdykk, gjerne på natten, og gode vrakdykk sier jeg ikke nei til. Studerer biologi for å bli marinbiolog så jeg kommer nok til å bli mer aktiv i Marinbiologiseksjonen med tiden. Har også en liten fotograf i magen men mangler fremdeles uv-kamera, men det kommer.

Dykkeutdannelse: Tok PADI DM og Master ScubaDiver i 2003, CMAS Nitrox i 2006

Antall dykk: ca 260

Favoritt dykkested: Gulen eller Runde? Ja takk begge deler og litt til
    Scubagirl

Global Moderator

[hr]
    Navn: Dag Deberitz

Epost: busdiver@dykkesiden.com

Yrke: Intercity buss-kusk i Grenland/Telemark

Alder: 55 år i 2010. Dykka siden påsken 1982.

Har vært moderator siden: mai 2005

Jeg er moderator fordi: Jeg hadde jo idéen til årets 1. april-event i 2005, -den med Arnt-Eirik & Co. som russerkrabbe-administratorer siden samefrekvensen var så høy i IDK! Thomas måtte ut/vekk fra PC'n sin og jeg hadde fri så han ga meg begrensede moderatorrettigheter for å slette de innlegg i tråden som jeopardiserte opplegget vårt. Senere ble jeg mer og mer moderator og er i dag "global" som Linn, Diver_DAD og Arnt Eirik og Scubagirl. Synes vi har et brukbart forum og håper å ha nok livserfaring til å kunne moderere rettferdig nok og med et glimt i øyet som alle kan leve med, - når jeg som mange andre likevel "alltid" er inne på her.

Dykkeinteresser: Undervannsfoto, marinbiologi, vrakdykking og makrodykk. Samt matauk-dykk. Dykker skjelden og aldri uten kamera OG fangstnett.

Dykkeutdannelse: CMAS** 1982, PADI OWD og AOWD i 1986/87. Fridykkerinstruktør og dykkeskoleinnehaver (Divepartner). Emnekurs: UV-foto (analog 1982), PADI Seach & Recovery 1986, NDF-søkskurs 1986, dykkeleder (NDF) siden 1984, flere marinarkelogogikurs hos Norsk Sjøfartsmuseum, CMAS marinbiologikurs 2005. Grunnkurs digital UV-foto med Per Eide/TNDK 2004.

Antall dykk: > 2100, de siste 1900+ som dykkende insulintrengende diabetiker med legegodkjennelse!

Favorittsteder Norge: Vestlandet, Runde-Florø, Bergen. Samt Berlevåg og visse steder i Oslofjorden.

Favorittsteder utlandet: Maldivene, Thailand, Rødehavet i nevnte rekkefølge samt Lysekilsområdet i Sverige

Største dykkeopplevelser: Finne og filme forskipet av Arisan ved Runde sammen med brødrene Stridh midt på 90-tallet, fange min første russerkrabbe i Berlevåg. Første dykket på "AMASIS" ved 'Tovas Ungar' utenfor Brofjorden/Lysekil i Sverige. Samt dykke i grotta ved "Stappan" i Nordkapp kommune 17. mai 2002. Og dykk på WELHEIM sør for Florø med "sigstens" og dem. Samt en del dykk etter hvert i atlanterhavstanken til akvariet i Ålesund.

Utstyr: Semidry 7,5mm IST når over 6 grader i sjøen. Ellers med Viking Pro eller Aquion Professional. BCD: SeaQuest fra 1986 MED vestflaske. Flasker: har 4 stk enkle 15 liter/200 BAR. Føtter: Force Fin PRO siden 1991 (Pissgule)! Maske: øyekorrigert Technisub LOOK. Bly: Blyhagelbelte 14 kilo til tørrdrakt. Blybelte med4 stk 2-kilos tradisjonelle lodd til semidry. Bruker evt. ankellodd i tillegg når jeg skal fotografere; - dvs. bestandig.

Kamera: Canon Powershot A90, WP-DC50 UV-hus, INON macro UCL165AD og INON vidvinkel UWL105AD.

Lys: Ombygget #ONE-cannister (10x1,2V "D-cell" NikkelMetallhybrid-batterier) på 9,5 amperetimer med Dragonsub lyktehode med opptil 100W xenophotpære.
    [hr]
    Navn: Pål Oliver Kristiansen

Epost: pal@dykkesiden.com

Født: 26.3.1975

Har vært administrator siden: Jeg fikk rettigheten av Thomas i 2005

Jeg er administrator fordi: Det startet vel med at vi lagde vrakarkivet og så gikk vi over til å lage loggen. Deretter gjorde vi om designet
    og innførte en rekke nye ting som gjorde det mer praktisk om jeg hadde admin-rettigheter i forum programvaren.

Dykkeinteresser: Startet med naturdykk og gikk mer og mer over til uv-foto som aktivitet. Var inne i en god periode med gutte-tur rundt omkring i landet eller til et tropisk hav en gang i året. Jeg håper å kunne fortsette den tradisjonen da det er en god del av havets overflate jeg ennå ikke har dekket.

Startet å dykke i: 1995

Dykkerutdannelse: OWD, AOWD

Antall dykk: 400++ (kommet litt ut av tellinga... )

Favorittsted: Rødehavet
    twistah

Administrator

[hr]
    Navn: Andreas Kolstø

Epost: andreas@dykkesiden.com

Yrke: Organisasjonspsykolog

Jeg er moderator fordi: Thomas trengte en til å representere alle nybegynnerne på dykkesiden, og ville ha en ung, morsom og rappkjeftet person, men hun var opptatt så da fikk jeg jobben. Ikke kan jeg spesielt mye om dykking og ikke er jeg veldig erfaren, men jeg lager god sushi, er lærevillig, interessert og en stor tilhenger av toleranse.

Dykkeutdanning: Grunnkurs mai 2005, Advanced mai 2006, RD oktober 2006. Det kommer nok mer!

Antall dykk: 80+ (per desember 2006 – stort sett ett til to dykk i uken, men endel øretrøbbel trekker snittet ned)

Dykkeinteresser: Er såpass fersk at jeg synes det er stor stas å svømme rundt med fisken – blir litt skuffet hvis det ikke er noe liv – men liker uansett balansen i vannet. Er ellers åpen for det meste, men vil enn så lenge ikke ha tak over meg, hverken fysiologiske (decoforpliktelser) eller fysiske (grotter, vrakpenetrering).

Jeg er også en av initiativtagerne til Asker og Bærum Geriatric Dive Team – GDT – med venner, som promoterer sosial og sikker dykking både med og uten rullator. GDT vil stå på krava for bedre tilrettelegging for dem som må ta hensyn til gikt, lettere demens og høysnue. Ungdommen (under 40) kommer med i med venner kontingenten, og får kake hvis de spiser opp all maten først.

Største dykkeopplevelser: Seattle (vrak, Kristiansand), Raftsundet (strømdykk, Lofoten), pluss da vi snublet over vraket av en ukjent skøyte utenfor Vollen (Asker), fine morgendykk på Hvitsten, en vanvittig tur med spinnville italienere utenfor Livorno, hyggelige opplevelser i Tenerife, med mer. Har mange av de største dykkeopplevelsene til gode tenker jeg.
    Andreas

Global Moderator

[hr]
    Navn: Svein Petter Blomstrand

Epost: blomstrand@dykkesiden.com

Født: 28.10.1968

Yrke: Jobber med videokonferanse hos Tandberg

Jeg er moderator fordi: jeg spurte om hvorfor det ikke var noen på den tekniske delen og ble straks utfordret til å ta jobben av en av moderatorene.

Dykkeutdanning: OWD i 2002 og deretter mye plastikk. PADI DM og IANTD DM

Antall dykk: + 1000

Dykkeinteresser: Vrak og naturdykk

Favoritt dykkesteder:Gylte i Norge og Dahab i Egypt
    Blomstrand

Global Moderator

[hr]
    Navn: Thomas Torjusen

Epost: thomas@dykkesiden.com

Født: 16.9.1969

Har vært administrator siden: Tidenes morgen

Jeg er administrator fordi: Jeg har holdt på med data siden tidenes morgen og siden jeg fikk interessen for dykking i 1994 så lagde jeg etterhvert en dykkeside som tok for seg dykking i ytre Oslofjord. Skjønte jo etter hver at her var det ikke noe vits i å begrense det til kun en region, og med startsiden.no i bakhodet så dukket navnet dykkesiden.com opp. Deretter har det vært testet ut mye og siden er fortsatt under utvikling slik at den skal bli enda bedre for brukerne.

Dykkeinteresser: Til å begynne med så ble det masse nattdykk og det var vel hovedhobbyen. Fikk til og med tilnavnet "Prince of Darkness". Deretter så ble det mye jakt under vann I 2005 så har jeg fått nytt perspektiv på dykkingen da jeg anskaffet meg et uv hos med tilhørende kamera, så nå er alle gamle dykkesteder som nye

Startet å dykke i: 1994

Dykkerutdannelse: OWD, AOWD, RD, DM, OWSI, MFAI

Antall dykk: 400++ (kommet litt ut av tellinga... )

Favorittsted: Gulen og Engelsviken
    [hr]

[size=14pt]Forklaring av roller:[/size]

Moderator: En moderator er i utgangspunktet en vanlig bruker som har påtatt seg et ekstra ansvar i forumet. Man kan se under hvert forum hvem som er moderator for det aktuelle forumet. En moderator passer på at retninslinjene for forumet følges samt sørger også for at aktivitetsnivået holdes oppe i aktuelt forum. I tillegg kan en moderator stenge og åpne tråder, samt flytte tråder mellom fora som vedkommende er moderator for.
    Global Moderator: Har de samme oppgavne som en Moderator, men har globale rettigheter. Det vil si at de som er GM kan flytte, stenge og slette tråder og emner i alle fora - også dem de ikke er moderator for. GM har også mulighet å endre på brukeres innstillinger samt kan utestenge medlemmer dersom oppførslen til den aktuelle brukeren tilsier dette.
    Globale Moderatorer er satt opp som Moderatorer i de fora de følger spesielt med i.
    Administrator: Har alle rettigheter i forumet og administrerer den den IT tekniske delen av Dykkesidens forum. Foretar oppgraderinger og utviklinger.
    Fungerer som moderator i de fora som man er listet opp i.

0 Not allowed! Not allowed!
    Thomas Torjusen - Dykkesidens far

Ekstremt aktiv

Ble medlem
    Oct 2003
    Sted
    Florø
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

SV: Dykkesiden teamet

What a TEAM!

Jeg har faktisk fått hilst på 5 av dere (til nå), og må si det er en sabla fin gjeng .

Ser fram til å få mulighet til å treffe resten av dere, og ellers ALLE dykkesidens trivelige medlemmer... det blir litt av et Dykkesidentreff i Narvik ;D, pliktig oppmøte på alle ;D.

Vennlig hilsen

Siggen

Florø; vestlandets beste dykkeby!

Ble medlem
    Sep 2001
    Sted
    Fredrikstad, Norway
    Blogg-innlegg
    1
    Thumbs Up/Down

Da er det oppdatert med nytt bilde på Urkvinnen fra Alta

Ellers så er det nettopp også lagt ut en ny funksjonalitet som gjør at du også kan skrive mer info om deg selv i profilen din. Se mer om dette i egen tråd.

/Thomas

Ble medlem
    Sep 2001
    Sted
    Fredrikstad, Norway
    Blogg-innlegg
    1
    Thumbs Up/Down

Hei alle sammen

Har oppdatert listen over D-teamet slik at også twistah kom med.

Han var ved en inkurie blitt uteglemt. Nå er han i alle fall på plass

/Thomas

Ble medlem
    Sep 2001
    Sted
    Fredrikstad, Norway
    Blogg-innlegg
    1
    Thumbs Up/Down

Det er med glede å kunne informere om at vi har fått en ny moderator med på Dykkesiden teamet.

Brukeren Andreas er fra og med i dag en del av moderatorteamet og vi ønsker ham hjertelig velkommen.
    Dere finner mer info om ham i 1. innlegg i denne tråden.

Håper brukerne setter like stor pris på denne nye moderatoren som vi gjør.

/Thomas

Ble medlem
    Sep 2001
    Sted
    Fredrikstad, Norway
    Blogg-innlegg
    1
    Thumbs Up/Down

Hei

Fra og med i dag så har jeg fjernet Froskemannen fra listen over da han som en følge av sitt redaktøransvar i Dykking må trekke seg som moderator på Dykkesiden. Se mer om dette i denne tråden:
    http://www.dykkesiden.com/forum/inde...4434#msg284434

Dette er teksten som ble fjernet fra 1. post:

Navn: Christian Skauge

Alder: 35 som person, 10 som dykker

Har vært moderator siden: Oktober 2005

Jeg er moderator fordi: Thomas trengte noen som kunne ta seg av fotoavstemninger og månedens fotoutfordring. Etter to dager overtalte han meg til å være moderator i marinbiologi-seksjonen også - sikkert mye fordi jeg har 14% av alle innleggene der...

Dykkeinteresser: Undervannsfoto, marinbiologi. Elsker nattdykk og makrodykk, ikke så opptatt av vrak. Den interessen kommer vel når jeg får kjøpt meg vidvinkel. Dykker aldri uten kamera, utenom når jeg er modell for Espen Rekdal

Dykkeutdannelse: PADI OWD og AOWD i juni 1996, Nitrox i september 2006. Emnekurs: Jakt & gourmet 2002, marinbiologi 2005. Grunnkurs foto med Per Eide/TNDK 2004, fotoworkshop med Espen Rekdal 2005. NDF Instruktørkurs i marinbiologi i oktober 2005.

Sitter som styremedlem i Norges Dykkeforbund NDF, og er ansatt som assisterende redaktør i bladet Dykking. Er også marinbiologiansvarlig i Vestfold Dykkekrets.

Wbsider: www.dykkefoto.no, www.marinbiologi.no, www.undervannsfoto.no.

Antall dykk: 545

Favorittsteder Norge: Norge: Fosenstraumen, Gulen, Runde, Saltstraumen.

Favorittsteder utlandet: Maldivene, Papua Ny-Guinea.

Største dykkeopplevelser: Å ri på hvalhai i Kenya, svømme med manta på Maldivene, 2x albino hammerhaier i Tufi/PNG, vraket av en Zero fighter i Walindi/PNG.

Kamera: Nikon D70s med Nexus UV-hus og 2x Inon Z-240 blitser
    [hr]
    Vi takker Christian for en fantastisk innsats i tiden som har vært. Han har bidratt med mye her på Dykkesiden og vi er svært glade for at han også for ettertiden vil være en av brukerne her inne, men da som "menigmann" Froskemannen.

Christian er en stor ressurs for alle i dykkemiljøet og jeg vet at han kommer til å overat hatten fra Kai på en fremragende måte. Gratulerer dermed også til Kai og Dykking for en bra ansettelse og organisatorisk endring

/Thomas

Ble medlem
    Sep 2001
    Sted
    Fredrikstad, Norway
    Blogg-innlegg
    1
    Thumbs Up/Down

En av Dykkesidens Globale moderatorer - Eirik Kjos - har valgt å takke for seg. Eirik har moderert seksjonen teknisk dykking og vi er veldig fornøyde med innsatsen og hans håndtering av dette forumet.

Eirik føler selv at han nå har nådd "pensjonsalderen" og i tillegg så strekker ikke tiden til.

Dykkesiden benytter anledningen til å takke for hjelpen og kunnskapen som Eirik har bidratt med. Det er selvsagt trist å gi slipp på ham, men vi håper selvsagt å se ham fortsatt som en deltaker i de forskjellige diskusjonene som pågår (Nå slipper han tilogmed å ta av og på seg moderatorhatten )

Dette er det som tidligere har stått om Eirik på oversikten over Dykkesiden-teamet - og som nå er fjernet fra 1. post.

Quote Originally Posted by Thomas View Post
    [hr]
    Navn: Eirik Kjos

Yrke: Jobber som journalist og programleder
    i Magasinredaksjonen i NRK P1.

Har vært moderator siden: 2003

Jeg ble moderator fordi Thomas spurte meg om jeg kunne bidra. Jeg driver mye med teknisk dykking og moderer derfor det forumet.

Dykkerutdanning: Jeg er innehaver av assortert plastikk fra Padi (MSDT), ANDI, IANTD og GUE

Antall dykk:+ 1300, dykket siden 93 og ligger fremdels på nærmere 100 dykk i året.

Viktigste dykkeaktivitet: Grottedykking. Prøver å få til årlige turer til utlandet samt holder formen vedlike med dykking i Norge. Er også svak for et realt vrakdykk, eller en god scootertur på noen av korallveggene vi har i Trondheimsfjorden.

Favorittdykk: Mexico, når jeg kan dykke via Room of tears og videre til Dreamlands i Cenote Carwash aller Aktun Ha som den også kalles.

Favorittutstyr: Må si Gavinscooteren min, selv om jeg ikke er noe glad i bære rundt på den, er den utrolig kjekk straks vi kommer i vannet.
    /Thomas

Ble medlem
    Sep 2001
    Sted
    Fredrikstad, Norway
    Blogg-innlegg
    1
    Thumbs Up/Down

Hei

Kan med glede informere at vi styrker kvinneandelen i moderatorgruppen her på Dykkesiden. Rajaa har sagt seg villig til å bidra som moderator og vi ønsker henne velkommen med i moderator-teamet.

/Thomas

Ble medlem
    Sep 2001
    Sted
    Fredrikstad, Norway
    Blogg-innlegg
    1
    Thumbs Up/Down

Som dukket opp i de siste dagers diskusjoner har en av våre eldste moderatorer valgt å kaste inn sitt moderator-håndklede.

Jeg vil benytte anledningn til å takke Arnt Eirik for en fantastisk lang og tro tjeneste som moderator. Han har vært med siden starten og har vært en viktig person i forumet og hatt en stor tilhengerskare av brukere som har satt pris på hans moderatorhånd.

Døren for Arnt Eirik står alltid åpen - dersom han vil føle moderatorabstinensen komme

Mvh
    Thomas Torjusen

Ble medlem
    Sep 2001
    Sted
    Fredrikstad, Norway
    Blogg-innlegg
    1
    Thumbs Up/Down

Hei alle sammen

Linn har gitt beskjed om at hun må disponere tiden sin annerledes og velger å legge moderatorvervet på hylla etter å ha bidratt i over 7 år som moderator.

Dykkesiden retter en stor takk til Linn for den innsatsen som hun har bidratt med.

Linn vil fortsatt være å finne i forumet som en vanlig bruker.

Her ser dere infoen som har ligget om Linn i moderatorteamet.

[hr]
    Navn : Linn Røkenes

Alder : 83-mod. Tok CMAS*-kurs i 1998

Yrke/utdanning: Kontormedarbeider/yrkesdykker kl 1 hos Røkenes AS

Har vært moderator siden: 2001

Jeg er moderator fordi: Thomas annonserte etter flere moderatorer, og da var mitt argument at han måtte ha med kvinner - fra Nord-Norge.
    Og sånn ble det, og her er jeg.
    Bruker endel tid foran skjermen, og da er det kjekt å ha noe konstruktivt å drive med, som f.eks. å moderere et forum.

Dykkeutdanning:
    1998: CMAS*
    2003: CMAS** Fridykkerinstruktør
    2004: CMAS**
    2005: Klasse 1 Yrkesdykker
    2006: CMAS***

Antall dykk: snart 500?

Dykkeinteresser: Foto, natur, vrak...

Favorittdykkested: Kåfjord i Alta (Tug og strømmen spesielt), Narvik, Nordkapp, Sunnmøre

Utstyr: Viking Pro tech tørrdrakt, 2x3 og 2x4 300 bar flaskesett, hjemmelaget bakplate og harness, OMS 32 punds vinge, Scubapro MK 5, Poseidon Xtreme/atmosphere, Apollo BioFin, Poseidon Futura, blyhaglbelte, Dragonsub Mod 100 lykt, Canon powershot A620 kamera med orginalt undervannshus.
    [hr]

/Thomas

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg