Logg inn

Elisabeth Kristoffersens Blogg
Thomas Grindevolls Blogg
Loggboken
Siste 3:
1. Caro, Herdla
2. Caro, Herdla
3. Caro, Lokøyosen

Loggfør nytt dykk

Flest loggført:
1. goddis, 11 dykk
2. Tombi, 10 dykk
3. DHC-6, 8 dykk
4. Volenc, 7 dykk
5. Peter_pan, 7 dykk
6. TorgeirA, 6 dykk
7. Lars Fredrik, 6 dykk
8. (Bergen)Rene, 6 dykk
9. vgkvam, 6 dykk
10. medic1136, 6 dykk

Se alle 20157 registrerte dykk !
Fra YouTube
Loading...

Dykkesiden  |  Diverse  |  Forum for alt mulig (Moderatorer: Scubagirl, Busdiver, Andreas, rajaa:))  |  Emne: Dykkerøre - hva gjør man så? 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] 2 3  Alle Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Dykkerøre - hva gjør man så?  (Lest 3334 ganger)
Sid
Bruker
Ekstremt aktiv
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: Torsdag 17.08 2006, 22:02:18 »

Mine kone har fått dykkerøre og har vært til behandling for dette hos ØNH-lege. Hva kan gjøres for å forebygge dykkerøre i fremtiden? Kan f.eks. en latexhette forhindre sjøvannskontakt med øregangen? Har noen tips og råd?
« Siste redigering: Fredag 25.08 2006, 09:40:32 av Sid » Loggført

Divers do it deeper, deep divers do it enda deepere....

Skybird
Meget aktiv
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: Torsdag 17.08 2006, 22:10:30 »

Ja man får kjøpt latexhetter som er helt tette til å å ha på innsiden av vanlig hette.
Disse brukes bland annet av arbeidsdykkere.
Tar du kontakt med Morten Stridth her på dykkesiden så har jeg sett at han brukte slik under et dykk jeg hadde med han for noen uker siden.
Han kan sikkert svare deg på om hvor du kan få kjøpt en slik hette til konemoren din.
Eventuellt kan du spørre broren hans Remi her på dykkesiden da disse jobber i samme firma.
Ser ikke bortifra at de kan selge deg en slik hette heller.
Mener de nevnte noe om at de selger utstyr også.
Loggført

Fighting for peace is like fucking for virginity

Andreas
Global Moderator
Ekstremt aktiv
Innlogget Innlogget

Første dykker av gullbamseordenen

« Svar #2 på: Torsdag 17.08 2006, 22:19:25 »

Dette er noe ordentlig herk, og det holdt meg tørrlagt i nesten et halvt år tilsammen (2 mnd + 4 mnd).

Se her for mer om mine erfaringer:
http://www.dykkesiden.com/forum/index.php?topic=24392.0

Jeg har ikke vært plaget på en god stund nå, og tror det blant annet henger sammen med at jeg lar øret være absolutt i fred. Ingen Q-tips, ikke engang en finger... Øret er selvrensende. Eventuelt får øredåktårn støvsuge det i ny og ne.

La øredåktårn følge det øret opp regelmessig - det koster ikke så mye og er en god investering.

Lykke til!

A.
Loggført

DKTV, Hot Rod Underwater Exploders (HRUEx) og æresmedlem i "vi som ikke lukker drakta klubben", og første dykker av gullbamseordenen

Froskemannen
Christian Skauge
Bruker
Særklasse
Utlogget Utlogget

Dykk i år: 27

« Svar #3 på: Fredag 18.08 2006, 08:46:16 »

Er man plaget av sånt som dette kan det være en god ide å skylle ørene skikkelig med ferskvann etter dykket, har jeg hørt. Tror til og med noen benytter en svak eddikoppløsning, atter andre bruker litt olje. Noen som har erfaring med disse remediene?

Mvh Christian
Loggført

Nye hjemmesider: www.undervannsfoto.no

Froskemannen
Christian Skauge
Bruker
Særklasse
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: Fredag 18.08 2006, 08:47:45 »

Lette litt selv, og fant:

"After your shower or swim, place a few drops of a 1:1 mixture of alcohol and white vinegar into ear canal with a dropper. Tip head to one side so the affected ear faces the ceiling, then tip the other way to let it drain out. This mixture helps prevent onset of swimmer's ear."

Ikke alt som er egnet for dykkere, men les mer her: http://www.ehow.com/how_17828_prevent-swimmers-ear.html

Mvh Christian
Loggført

Froskemannen
Christian Skauge
Bruker
Særklasse
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: Fredag 18.08 2006, 08:48:48 »

Og her: http://www.diversalertnetwork.org/medical/articles/article.asp?articleid=48

Mvh Christian
Loggført

Ingrid M.J.
En glad dykker:-)
DKTV
Senior poster
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

Dykkegal;-)

« Svar #6 på: Fredag 18.08 2006, 09:36:27 »

I Australia selger de ferdiglagde dråper mot svømmeøre, men det er vel omtrent det samme i dem som i egenlagd løsning med eddik og alkohol.  Uansett fungerer det veldig bra, hadde ihvertfall ikke noe problemer denne sommeren.

Har også hørt man kan ha litt olje i øregangen før dykk/bading slik at oljen legger seg som en hinne og beskytter øregangen. Etterpå er det nok lurt med litt ferskvannskylling slik at man slipper dannelse av saltkrystaller i ørene som kan irritere.

Uansett er svømmeøre noe herk som jeg vil gjøre mye for å slippe å få igjen, trodde jeg skulle klø meg ihjel!
Loggført

Dykket med hval i Oslofjorden!

Andreas
Global Moderator
Ekstremt aktiv
Innlogget Innlogget

Første dykker av gullbamseordenen

« Svar #7 på: Fredag 18.08 2006, 09:58:09 »

I Australia selger de ferdiglagde dråper mot svømmeøre, men det er vel omtrent det samme i dem som i egenlagd løsning med eddik og alkohol.  Uansett fungerer det veldig bra, hadde ihvertfall ikke noe problemer denne sommeren.

Dette betyr at du har prøvd denne miksen - og det gikk greit? Forebyggende eller etter at du fikk symptomer?

Jeg hadde masse trøbbel ifjor, men har vært spart i år. Har ikke brukt noe middel, men har prøvd å begrense å ha hodet under vann (ikke bade i saltvann mange ganger dagen), holde ørene mest mulig tørre, og som nevnt - no q-tips.

A.
Loggført

DKTV, Hot Rod Underwater Exploders (HRUEx) og æresmedlem i "vi som ikke lukker drakta klubben", og første dykker av gullbamseordenen

Morten Stridh
Dykker
Bruker
Ekstremt aktiv
Utlogget Utlogget

CMAS/PADIinstr. KL1arb.dykker, ca 6000 dykk+

« Svar #8 på: Fredag 18.08 2006, 10:08:37 »

Ja man får kjøpt latexhetter som er helt tette til å å ha på innsiden av vanlig hette.
Disse brukes bland annet av arbeidsdykkere.
Tar du kontakt med Morten Stridth her på dykkesiden så har jeg sett at han brukte slik under et dykk jeg hadde med han for noen uker siden.
Han kan sikkert svare deg på om hvor du kan få kjøpt en slik hette til konemoren din.
Eventuellt kan du spørre broren hans Remi her på dykkesiden da disse jobber i samme firma.
Ser ikke bortifra at de kan selge deg en slik hette heller.
Mener de nevnte noe om at de selger utstyr også.

Det systemet vi bruker er fra Viking, og holder kele hodet tørt, også ørene.
Selv om det er for Vikingdrakter kan det brukes på de aller fleste andre drakter.
Det er litt mer mikkmakk å få det på de første gangene, men etterhvert går det greit.

Hvis interesse kan jeg legge ut noen bilder av hvordan det ser ut og fungerer.
Loggført

Morten, som gjør alle oppmerksom på at mine innlegg her er beskrevet ut i fra hvordan JEG ser det.

PS, noen innlegg KAN inneholde ironi, eller spor av ironi, eller forsøk på det samme:)

Froskemannen
Christian Skauge
Bruker
Særklasse
Utlogget Utlogget

« Svar #9 på: Fredag 18.08 2006, 10:12:32 »

Ja, gjør det! Hadde vært interessant å sett!

Ellers finnes det jo en maske med "ørebeskyttere". Husker det var en Divemaster i Thailand som hadde store øreproblemer og brukte denne. Noen som har prøvd?

Den heter ProEar 2000 og du kan lese mer om den her.

Mvh Christian
Loggført

Morten Stridh
Dykker
Bruker
Ekstremt aktiv
Utlogget Utlogget

« Svar #10 på: Fredag 18.08 2006, 10:15:05 »

Ellers finnes det jo en maske med "ørebeskyttere". Husker det var en Divemaster i Thailand som hadde store øreproblemer og brukte denne. Noen som har prøvd?

Mvh Christian

Har sett den på dykkemessen DEMA, ser snålt ut men virker sikkert.
Loggført

Morten, som gjør alle oppmerksom på at mine innlegg her er beskrevet ut i fra hvordan JEG ser det.

PS, noen innlegg KAN inneholde ironi, eller spor av ironi, eller forsøk på det samme:)

HeFa
På gli..
Utlogget Utlogget

« Svar #11 på: Fredag 18.08 2006, 10:31:24 »

Denne er vel sikkerk ment for varmere farvann der man slipper hette.....

Mvh Christian

Er det meningen at ProEar 2000 skal brukes under eller utenpå hetten? Hvis under, vil en ikke da få det megalufthodet som får Simpson til å se direkte lavpannet ut til sammenlikning?
Loggført
Morten Stridh
Dykker
Bruker
Ekstremt aktiv
Utlogget Utlogget

« Svar #12 på: Fredag 18.08 2006, 10:34:44 »

Mvh Christian

Er det meningen at ProEar 2000 skal brukes under eller utenpå hetten? Hvis under, vil en ikke da få det megalufthodet som får Simpson til å se direkte lavpannet ut til sammenlikning?

Den er nok ment for bruk uten hette
Loggført

Froskemannen
Christian Skauge
Bruker
Særklasse
Utlogget Utlogget

« Svar #13 på: Fredag 18.08 2006, 10:36:15 »

Jepp, uten hette. Eller hetta utenpå, om noen får det til Grin

Mvh Christian
Loggført

Thomas Torjusen
Administrator
Særklasse
Utlogget Utlogget

« Svar #14 på: Fredag 18.08 2006, 10:37:30 »

Jepp, uten hette. Eller hetta utenpå, om noen får det til Grin

Mvh Christian
Det skulle jeg likt å ha sett et bilde av Smiley

/Thomas
Loggført

Thomas Torjusen - Dykkesidens far

Respekter forumets retningslinjer!

Sider: [1] 2 3  Alle Til toppen Skriv ut 
Dykkesiden  |  Diverse  |  Forum for alt mulig (Moderatorer: Scubagirl, Busdiver, Andreas, rajaa:))  |  Emne: Dykkerøre - hva gjør man så? « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Siden ble generert på 0.239 sekunder med 41 spørringer.

Shopping

Annonser

Den gule spalte