Dykkesiden.com
Hovedside Hjelp Søk Kalender Arcade Logg inn Registrer
Logg inn

Registrer deg (gratis)
14:56Hovedmeny
Forsiden
Nyhetsarkiv
Diskusjonsforum
Dykkesiden-effekter
Siste 50
Bruktmarked
Dykkesidens Topp 50
Dykkerlogg
Vrakarkiv
Shopping
Fotogalleri
Video
Tips oss
Om dykkesiden
Wap
Oversikt dykkeblader
Aktuelt
Fotokonkurransen 2010
Elisabeth Kristoffersens Blogg
Thomas Grindevolls Blogg
Fra fotogalleriet

Loggboken
Siste 3:
1. nessert, Gulen
2. nessert, Gulen
3. nessert, Gulen

Loggfør nytt dykk

Flest loggført:
1. lambi666, 87 dykk
2. (Bergen)Rene, 83 dykk
3. tinge, 82 dykk
4. Lillian L, 75 dykk
5. terje knes, 64 dykk
6. Kallemann, 60 dykk
7. medic1136, 58 dykk
8. Peter_pan, 55 dykk
9. Åse, 47 dykk
10. Caro, 47 dykk

Se alle 22176 registrerte dykk !
Fra YouTube
Loading...

Dykkesiden  |  Diverse  |  Tabber, ulykker og nestenulykker (Moderator: Andreas)  |  Emne: Triggerfish 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 [2] 3  Alle Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Triggerfish  (Lest 5519 ganger)
Roger Birkeland
Bruker
Meget aktiv
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

Du trenger luft uansett hvor i verden du e'

SV: Triggerfish
« Svar #15 på: Fredag 15.10 2004, 13:33:04 »

Sitat fra: SindreB på Fredag 15.10 2004, 10:56:40
Denne tråden var morsom lesing, og minner meg på et møte jeg hadde med en Titan Triggerfish på Koh Tao i august 2001. Divemasterene hadde fortalt gode historier om en aggressiv fisk, triggerfish, som hadde et fryktelig bitt, men iløpet av de første 2-3 scuba dykkene så jeg ingen slike, og visste heller ikke hvordan den såg ut.

Men på en av mange snorkelturer ut fra strendene traff jeg på en ny stor fisk. Før dette hadde jeg bare sett småfisk. Dybden var rundt 3m og fisken stod innimellom noen korallhatter. To ganger dykka jeg ned og studerte fisken på kloss hold. Jeg ergret meg stort over at mitt Ixus i uv-hus ikke var med, for dette kunne blitt fine bilder. Hvis jeg dykka ned fra motsatt side ville jeg helt klart se fisken enda bedre. Der var det ingen korallhatter som skjerma for utsikten. Da jeg var på vei ned tredje gang, var plutselig den koselige klumpete fisken blitt en angripende torpedo! Føsrt da, i samme nanosekund slo tanken meg ”F**N, Det er en TRIGGERFISH!” . Alle de grusomme DM historiene for igjennom hodet og jeg rakk akkurat å snu om og svømte alt jeg maktet skrått bakover mot luft med fisken jagende like bak svømmeføttene. Turen fortsatte baklengs i overflata og snart har jeg et lite forsprang. Det ser ut til at han gir opp og jeg roer litt ned for å få igjen pusten, men da kommer han enda en gang og jager meg 8-10m til. Jeg tok en laaaang omvei tilbake til stranda… Mitt råd: Ikke press en Titan Triggerfish opp i et hjørne!

Ikke uten n stor kniv iallefall Wink

Ikke sant b-dive  Tommel opp
Loggført

200ish dykk...
Atx50 x 2, lang og kort slange, Bakplate,2x7 300,2x12 232, SDS 35w HID,CF200x drakt og andre små duppeditter som trengs.

b-dive
På gli..
Utlogget Utlogget

Duh

« Svar #16 på: Mandag 18.10 2004, 17:17:11 »

Jeg vet ikke Gnisten, ville unngå kniv for min del.

Men det finnes en ganske humoristisk tråd om kamuflasjemaling av svømmeføtter, en ide kanskje haha...  Cheesy

Neida, min overbeviselse er hold avstand fra triggerfish. Høres noe tåpelig ut med en slik en sint og faktisk farlig fisk men det er sant, den er helt forjævli hissig og territoriell.
Loggført

Get Wrecked

J.Bruu
Bruker
Meget aktiv
Utlogget Utlogget

« Svar #17 på: Onsdag 20.10 2004, 10:08:00 »

Var på Koh Thao i -98.

En søt triggerfish svømte bak meg og nappet meg i force finnene når jeg svømte over en steinhaug på bunnen.

Ganske kult å svømme baklengs og se fisken rase mot deg, røske i finnen din for så å slippe ta en liten bue ut i det blå for så å komme som et lyn mot deg igjen.

Den var lynrask så å prøve å spidde den med kniv ville vært døfødt.

Dykkelederen var ikke så enig i at dette var kult og kunne ha vunnet VM i å hamre på flaska med dykkerkniv.

PS har fremdeles bitemerker i mine gule force fins.
Loggført

Medlem av Tjøme og Nøtterøy Dykkeklubb
Sjekk undervannsbildene mine på
http://community.webshots.com/user/jonbruu

Flip_mo
På gli..
Utlogget Utlogget

Work later, Dive now

« Svar #18 på: Torsdag 21.10 2004, 13:48:41 »

litt kjipt for meg som har gul maske og snorkel da kanskje... ikke heeelt heldig....
« Siste redigering: Fredag 22.10 2004, 19:33:53 av Flip_mo » Loggført

Dykkergruppa TTS

JBL Woody
CMAS ** Fridykker
På gli..
Utlogget Utlogget

En dag uten dykking, er en dag uten mening!

« Svar #19 på: Søndag 19.12 2004, 00:58:06 »

Fisken ser jo helt harmløs ut!

-JBL Woody-
Loggført

-Chris Even Nygård-
 Flatøy
 5918
 Frekhaug

ossen
Bruker
På gli..
Utlogget Utlogget

klasse 1

« Svar #20 på: Mandag 20.12 2004, 17:08:46 »

Sitat fra: Creppy på Lørdag 26.06 2004, 12:56:35
Jeg var på Koh Tao i 2001, og da fortalte de ansatte om en spesielt aggressiv triggerfish som holdt til i området, som de kalte 'Terror Trevor' eller noe sånt. Han pleide visstnok å ligge på lur bak korallhatter, og vente på at dykkerne svømte intetanende forbi. Når sistemann hadde passert, ville han svømme etter i stor fart og angripe stakkaren! De hadde til og med dette på film, det så ganske skummelt ut!
Jeg vet ikke om historien til DivePack er sann, men hvis den er det, så var det sikkert Trevor som stod bak!!! Trevor døde forresten rett før vi kom, "dessverre"...

Morsomt.. Jeg var på Koh Tao i 2000 og traff nettopp på denne her terror trevor.. hehe. Det var bare på legge seg på rygg å svømme rolig vekk. Den ene intruktøren begynnte å fekte med kniven, men han måtte gi seg, for det gjorde ikke trigger fisken..
Loggført

Man har et standpunkt til man tar et nytt.  J.O.Krag

JanT
Meget aktiv
Innlogget Innlogget

« Svar #21 på: Tirsdag 15.03 2005, 13:27:02 »

Tipset eg fekk fraa instruktoren min hjaa Reefseekers i Labuan Bajo (jepp, eg har tatt AOW i store bolger og sterk straum i Komodo-omraadet, skal leggja inn reisebrev fraa Komodo snart) var aa rette bobler fraa octopusen mot Titan Triggerfish for aa (kanskje) skremma han vekk.

Det er forovrig den einaste fisken instruktoren min er nervos for.
Loggført
Sawedoffmagnum
Litt garvet
**
Utlogget Utlogget

Hekta på Dykkesiden

« Svar #22 på: Torsdag 28.04 2005, 15:10:23 »

Da jeg var i Thailand og tok mitt aller første dykk ble vi advart mo "tyson the happy triggerfish" . I beskrivelsen av triggerfish står det att den kan bli 75 cm lang, men denne var minst halvannen meter! Shocked
Loggført
bk
Bruker
Ekstremt aktiv
Innlogget Innlogget

« Svar #23 på: Torsdag 28.04 2005, 16:25:12 »

jeg møtte denne fisken et par ganger når jeg var i thailand i 2004 som du ser har den ikke veldig skarpe tenner, men en kjempe sterk kjeve. de kan bli ganske store etter min erfaring. jeg må si at du skvetter litt når du har en sånn etter deg, men det som er så rart er det territorium de har for du må ikke svømme oppover eller nedover men rettfrem for da kommer du ut, som på tegningen. når du har kommet ut derfra så svømmer den tilbake til gropa si. så vis du dykker på steder der det er mye Triggerfish så må man se seg for over steiner osv. de holder ofte til der det er mye store stein osv Grin

Martin bk
« Siste redigering: Torsdag 28.04 2005, 16:26:59 av bk » Loggført
bk
Bruker
Ekstremt aktiv
Innlogget Innlogget

« Svar #24 på: Torsdag 28.04 2005, 16:29:35 »

Sorry får ikke lagt inn bilder så da er jo innlegget helt bortkastet for en møkka side ass FIKS FEILEN ADMIN Grin
Loggført
Sawedoffmagnum
Litt garvet
**
Utlogget Utlogget

Hekta på Dykkesiden

« Svar #25 på: Torsdag 28.04 2005, 16:36:25 »

Grin hehe. Hvor dykket du i thailand da? Jeg dykket på koh lantha og en nationalpark utenfor koh samui. På samui var det bare denne vennlige tysonen, mens på lantha vrimlet det med små agressive.
Loggført
bk
Bruker
Ekstremt aktiv
Innlogget Innlogget

« Svar #26 på: Torsdag 28.04 2005, 16:39:00 »

jeg dykket med big blue diving på koh samui på et sted som heter White Rock flott dykk forsesten

Martin bk
Loggført
olandale
Offisiel "MS Fjordbuen" Guide
DKTV
Senior poster
Utlogget Utlogget

Utlært "DIS" dykker

« Svar #27 på: Torsdag 28.04 2005, 17:33:44 »

Sitat fra: bk på Torsdag 28.04 2005, 16:29:35
Sorry får ikke lagt inn bilder så da er jo innlegget helt bortkastet for en møkka side ass FIKS FEILEN ADMIN Grin

Du kan legge bildet inn i din personlige bildegalleri og så putte en link der ifra og til her.
Det funket for meg. bare høgreklikk på bildet og velg engenskaper, så finner du linken. Etterpå bruker du bare sett inn bilde funksjonen. Og så limer du bare inn linken mellom (img]Link her[/img) (Ta å bytt ut ( med [ og ) med ] )
« Siste redigering: Torsdag 28.04 2005, 17:55:47 av olandale » Loggført

Båter er best på bunn....

bk
Bruker
Ekstremt aktiv
Innlogget Innlogget

« Svar #28 på: Torsdag 28.04 2005, 17:48:15 »

Loggført
bk
Bruker
Ekstremt aktiv
Innlogget Innlogget

« Svar #29 på: Torsdag 28.04 2005, 17:50:30 »

Jeg får det ikke til å funke så vis dere skal se bildene så ligger de på mitt galeri. jeg har ikke tatt det bilde av triggerfisken Grin

Martin bk
Loggført
Sider: 1 [2] 3  Alle Til toppen Skriv ut 
Dykkesiden  |  Diverse  |  Tabber, ulykker og nestenulykker (Moderator: Andreas)  |  Emne: Triggerfish « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Siden ble generert på 0.301 sekunder med 40 spørringer.

© Dykkesiden 2008 | Ansvarlig Redaktør: Thomas Torjusen | Kontakt oss
Retningslinjer | Netikette | Team Dykkesiden | Annonsere | Tips oss

Besøk også www.fredrikstadfk.no

Innlegg i diskusjonsforumet representerer den enkelte brukers mening og ikke nødvendigvis Dykkesidens.

Annonser

Annonsere her?

Den gule spalte

Batterier

batteributikken.no

Dykkeutstyr

DiveShopOne
Divestore
Klokker
Metalldetektor

Dykkerreiser

Gulen Dykkesent.