View RSS Feed

All Blog Entries

1. Fam. Dales dykk.

Dykk nr: 44
    Dato: 17.03.2012
    Sted: Bøvågen, M/S Sotra.
    Max dybde: 17.2 m
    Tid: 44 minutter
    Computerdykk.
    Dykkere: Steinar, Ann-Helen og Meg

Vi reiste til Bøvågen på Radøy. Rigget oss til på Bøvågen kai, og svømte i fra kaien ut til M/S Sotra. Gikk ned på høyre siden av pålen og traff rett på vraket. Sikten var ikke den aller beste, men man klarte fint å se vraket. Det er en del tau fra båten og opp i mastene, så man skal være litt ...
    Categories
    Uncategorized
  2. Fam. Dales dykk.

Quote Originally Posted by siljemari View Post
    Hei.

Tenkte jeg skulle opprett en liten tråd om dykkene som Familien Dale med buddyer utfører.
    Filmer og bilder vil også bli lagt ut.
    Vi er 4 stykker som dykker. Min Far Steinar, min storebror Ole, meg Silje og min lillesøster Ann Helen. Det er forskjellige venner og bekjente som også er med oss og dykker.
    Vi dykker ofte i Nordhordland, men reiser rundt om for å få oppleve andre dykkeplasser.

Meg, min far og min søster.
    Click image for larger version. 

Name:	dykk.jpg 
Views:	279 
Size:	65.3 KB 
ID:	44841
    ...
    Categories
    Uncategorized
  3. Endelig!

Som du har merket har vi endelig kommet over på ny server for Dykkesiden.

Vår server har i flere år nå stått hos Webhuset i Bergen og jevnt og trutt servet Dykkesidens brukere, men i mai fikk vi beskjed av Webhuset at den lokasjonen som serveren stod på skulle legges ned og flytte inn i de andre store serverhallene deres.

I så måte kunne vi velge å flytte over serveren, med den nedetiden og risikoen det medførte eller bytte server. Vi valgte det siste, og samtidig ...
    Tagger: dykkesiden Legg til / Endre tagger
    Categories
    Uncategorized
  4. Oppdatering - pause fra konkurransefridykking

Hei,
    jeg beklager at det har vært rimelig stille her den siste tiden. Grunnen til dette er jeg, etter lag-VM i Okinawa i 2010, har tatt litt pause fra konkurransefridykking, media og blogskriving. Jeg flyttet til Berlin for å fortsette studiene i molekylær medisin i september 2010, og siden det har det blitt dårlig med tid til intensiv trening.

Jeg ser ikke bort ifra at jeg kommer tilbake til sporten når dragningen mot dypet gjør seg gjeldende, men i øyeblikket er det ...
    Categories
    Fridykking
  5. 80m Norgesrekord i Konstant Vekt fridykk

Click image for larger version. 

Name:	thomasgrindvollegypt3.jpg 
Views:	1392 
Size:	31.7 KB 
ID:	44682Under andre dag av fridykker konkurransen Triple Depth som for første gang går av stabelen i Sharm el Sheikh og ikke i Dahab/Blue Hole satt jeg en ny norgesrekord i konstant vekt fridykk med 80m. I konstant vekt svømmer vi ned og opp for egen maskin kun ved hjelp av en monofinne, det er ikke tillatt å droppe blyet under dykket.
    Total dykketid var 2:37m og dykket var relativt enkelt å gjenomføre. Jeg var ikke sliten på overflaten igjen etter dykket.
    ...

Updated 02-07-2012 at 13:44 by Thomas Grindevoll

Categories
    Fridykking
Side 3 av 11 FirstFirst 12345 ... SisteSiste

Om Dykkesiden

Dykkesiden er en portal for alle som er glad i dykking. Her finner du bl.a. nyheter om dykking, diskusjoner om dykking, utstyrsinfo, dykkebilder, loggbok og vrakdatabase.

Følg oss på

Twitter Facebook youtube RSS Feed