View RSS Feed

siljemari

1. Kypros - Zenobia

Quote Originally Posted by siljemari View Post
    Dykk nr: 81
    Dato: 02.08.2013
    Sted: Kypros vraket Zenobia
    Max dybde: 34,2m
    Tid: 36 minutter
    Computerdykk.
    Dykkere: Joey (Guide), Masterdiver og meg.

Første dykket på Zenobia, jeg tok kontakt med Easy Divers i Fig Tree Bay når jeg var på Kypros.
    Der fikk jeg først ett prøvedykk på torsdagen for å sjekke utstyret og avveiing.
    Jeg, guiden og en masterdiver reiste ut i lag fredagen til Larnaca. Dykkersenteret stilte med utstyr og
    ...
    Categories
    Uncategorized
  2. Hvalskjelett

Dykk nr: 68
    Dato: 16.09.2012
    Sted: Juvika, Øygarden
    Max dybde: 12.3 m
    Tid: 67 minutter
    Computerdykk.
    Dykkere: Steinar, Øystein og meg.

Vi tok oss en tur ut med båten fra Blomvågen og kastet oss i sjøen i Juvika. En liten flue på veggen hadde nevnt for oss at det kunne ligge et skjelett av en hval der. Og siden vi alt hadde planlagt ett dykk der så kunne vi like gjerne se etter.
    Ett nydelig dykk der vi fikk flott fangst, sett på ett nydelig
    ...
    Categories
    Uncategorized
  3. Stall

Dykk nr: 66
    Dato: 11.09.2012
    Sted: Stall
    Max dybde: 25.5 m
    Tid: 43 minutter
    Computerdykk.
    Dykkere: Ann-Helen, Steinar, Christer og meg.

Dagens dykk gikk til Stall. Ingen av oss dykkere har vært der før, kjekt å få prøve en ny plass. Siden det hadde renget veldig mye, og det var utløp til en elv rett ved kaien vi hoppet fra trodde vi at det kom til å bli skikkelig dårlig sikt. Men der tok vi grundig feil. Det var en fantastisk sikt, og klar
    ...
    Categories
    Uncategorized
  4. Havsportveka.

Dykk nr: 57
    Dato: 12.08.2012
    Sted: Baløy/Rognøy, Austerheim, Havsportveka
    Max dybde: 27 m
    Tid: 44 minutter
    Computerdykk.
    Dykkere: Mange dykkere, jeg, Steinar og Ann-Helen dykket i lag.

Det var oppmøte klokken 12.00 på Austerheim der vi skulle dykke i lag med Nordhordland dykkerklubb. De kjørte ett naturdykk på havsportveka som vi fikk bli med på. Da alle dykkerene var kommet seg i båtene dro det avgårde.Vi kom oss ut til Baløy og hoppet ...

Updated 12-08-2012 at 23:41 by siljemari

Categories
    Uncategorized
  5. Fam. Dales dykk.

Dykk nr: 44
    Dato: 17.03.2012
    Sted: Bøvågen, M/S Sotra.
    Max dybde: 17.2 m
    Tid: 44 minutter
    Computerdykk.
    Dykkere: Steinar, Ann-Helen og Meg

Vi reiste til Bøvågen på Radøy. Rigget oss til på Bøvågen kai, og svømte i fra kaien ut til M/S Sotra. Gikk ned på høyre siden av pålen og traff rett på vraket. Sikten var ikke den aller beste, men man klarte fint å se vraket. Det er en del tau fra båten og opp i mastene, så man skal være litt ...
    Categories
    Uncategorized
Side 1 av 2 12 SisteSiste

Om Dykkesiden

Dykkesiden er en portal for alle som er glad i dykking. Her finner du bl.a. nyheter om dykking, diskusjoner om dykking, utstyrsinfo, dykkebilder, loggbok og vrakdatabase.

Følg oss på

Twitter Facebook youtube RSS Feed