PDA

View Full Version : Guffen ulykke som endte bra utrolig nok

b-dive
31-03-2005, 20:00
For 10 dager siden var noen kompiser på vrakdykk på ett temmelig berømt vrak heromkring (Hardeep) navnet er fordi det er livsfarlig strøm i området så en må være forsiktig, vraket er fra 2. verdenskrig og ligger på ca. 30 meter, kjempedykk er det men strømforholdene er ikke å leke med. Flere ganger kan en se oppankringsbøyen slamrer på 10-15 meters dyp så dykket må gjøres på høy eller lav vann.

Nåja, kompisene mine var nede og hygget seg, en av dem så en ukjent dykker som så ut for å ikke puste (null bobler) og var støttet mot vraket. Han gikk over fikk fyren opp, (var teknisk død) null puls CPR og munn til munn fikk en veldig svak pust ut av vedkommende.

Han lå 7 dager i koma på sykehus kom til seg selv, besøkte kompisen min og takket for hjelpen. Han hadde ikke husket noe etter han tok på seg utstyret, hadde vært skikkelig på fylla dagen før... Underet er at han lever og kan tenke klart. Du snakker om en second chance! :o

UV-Torstein
31-03-2005, 20:15
Dette var jo ein fin solskinnshistorie som brått kunne endrasegtil torevêr. Hyggjeleg at det gjekk fint :-)

b-dive
31-03-2005, 20:28
Ja nettopp kompisen min er enda skjelven etter hva som hendte, han har slitt veldig i etterkant selv så slikt er ikke lett for noen av dem. Den lykkelige slutt er bare utrolig og noe ingen forventet han skulle klare det. Utrolig men sant!

scooterboy
07-04-2005, 02:18
Det der er det drøyaste eg har høyrt.

Fantastisk innsats og utruleg at det gikk bra.

Grunde

spøkels
07-04-2005, 10:48
Det der var spookey....
Var dykkeren ute alene på dykking?

Har vel kun en gang tidligere møtt andre dykkere under et dykk. Man kan vel si at han hadde griseflaks.

b-dive
07-04-2005, 13:48
Dykkeren hadde vært med en annen gruppe ut som mistet kontakt med ham, de var gått opp og hadde ikke telt opp alle i båten enda da flere var i overflaten. Hva som forbauser meg er hvor var buddien? Det var vel en noe useriøs tur han var på hvor han ble teamet opp med en rett før en hoppet uti tenker jeg, den andre var vel uerfaren og vrak var nytt-spennende-skremmende og han glemte helt bort buddy.

victor
07-04-2005, 15:44
All berømmelse til kompisen din! Han har vært dyktig...synd han må slite med det som du sier..

/vic

bk
07-04-2005, 15:49
Det er fint at alt gikk bra, men aldrig drikk før et dykk da har du ikke fått med deg mye på kurse hverfall???

noen som vet hvilken dykkerklubb som hadde den turen a? :( >:(

Martin bk

victor
07-04-2005, 15:57
Det er fint at alt gikk bra, men aldrig drikk før et dykk da har du ikke fått med deg mye på kurse hverfall???

noen som vet hvilken dykkerklubb som hadde den turen a? :( >:(

Martin bk

Thailand DK.. ;)

Beemer
07-04-2005, 18:31
Alle komplimenter til kompisen din! og håper han andre lærte noe om dykking og drikking! lærte av det selv, men mere i den kategorien om drikking og kjøring :-\\

visst det var mangen som var på veg oppatt samtidig fra vraket kan det fort bli lett og se feil, og så var det mye strøm som du sa!