PDA

View Full Version : Pris på RB80

f_rugaard
07-03-2005, 20:54
Hei.
Nogen der ved hvad en Halcyon RB80 står i?
Vi er nogle der har diskuteret det.

Mvh Frederik

f_rugaard
07-03-2005, 21:16
prisen

eios
07-03-2005, 21:45
Hei.
Nogen der ved hvad en Halcyon RB80 står i?
Vi er nogle der har diskuteret det.

Mvh Frederik

Ny eller Brukt?

f_rugaard
07-03-2005, 21:54
ny...
men også interessant at høre prisen på en pent brugt

eios
07-03-2005, 22:22
Billigste alt. : Komplett ny 5054 euro + toll mva frakt etc...

http://www.dir-shop.cz/detail.php?ID=159

Brukt fra 30 000nkr og oppover....>

Eirik 8)

EANx
26-05-2005, 12:17
Noen som vet hvorfor Halcyon er så hemmelighetsfulle mht hvor mange RB80er som er laget? Hadde jo vært greit å visst hvor mange som er i bruk, hvor en finner andre som dykker RB80 osv ???

Vegardso
26-05-2005, 13:57
Noen som vet hvorfor Halcyon er så hemmelighetsfulle mht hvor mange RB80er som er laget? Hadde jo vært greit å visst hvor mange som er i bruk, hvor en finner andre som dykker RB80 osv ???

Jeg leste en diskusjon på et utenlandsk diskusjonsforum om RB80 for en tid siden.
Såvidt jeg forsto av innleggene i diskusjonen er det kun GUE som kjører kurs på RB80, så da sitter vel gjerne de og Halcyon på den infoen som er om brukere og apparater på markedet. ???
Det ansees kanskje som ikke interessant for andre enn produsenten og sertifiseringsinstans å vite av hvem og hvor det dykkes med RB80?

Det enkleste/logiske er vel gjerne da å ha et eget lukket forum for dette, der en kun deler info med de som har praktisk nytte av dette.
På en måte er dette sikkert en fin måte å sikre seg at de som har en slik, nesten må registrere seg. Dermed sikrer en seg til en viss grad at info går til de som bør få dette, og at en fanger opp flest mulig i tilfelle oppdateringer,modifiseringer etc.

Jeg tolket et par av svarene til at en ny RB80 med nødvendig utdannelse fort havnet på rundt 90-100.000,- :o
En sveitsisk RB bygd på samme prinsipp kostet visstnok rundt det halve, hvis ikke hukommelsen min spiller meg et puss.

Rolex eller Timex...? Hmmm.. ;D

olafb
26-05-2005, 14:15
Hadde jo vært greit å visst hvor mange som er i bruk, hvor en finner andre som dykker RB80 osv ???

Andrew Georgitis fortalte meg i juni 2004 at det var ca 45-50 enheter produsert.

Var jeg deg, ville jeg kontaktet Halcyon for å få mer info om antall produserte enheter eller annet vedrørende RB80. Da kan du få mer korrekt informasjon enn hva som verserer blant brukere av Dykkesiden. For konstruksjonsdetaljer eller virkemåte, kan du også kontakte Reinhard Buchaly. Send meg en mail om du trenger kontaktinformasjon. Forøvrig er det en ganske utførlig beskrivelse av enheten på Halcyon sine hjemmesider. De som har basis kunnskap om SCR vil forstå konstruksjonen og prinsippene bak.

EANx
26-05-2005, 22:44
Andrew Georgitis fortalte meg i juni 2004 at det var ca 45-50 enheter produsert.

Var jeg deg, ville jeg kontaktet Halcyon for å få mer info om antall produserte enheter eller annet vedrørende RB80.

Poenget er at de nekter å oppgi hvor mange de har laget. Det er visst så hemmelig.

Da kan du få mer korrekt informasjon enn hva som verserer blant brukere av Dykkesiden.

Du (/Andrew Georgitis) har kommet med det eneste tallet til nå så et lite stykke på vei...

For konstruksjonsdetaljer eller virkemåte, kan du også kontakte Reinhard Buchaly. Send meg en mail om du trenger kontaktinformasjon. Forøvrig er det en ganske utførlig beskrivelse av enheten på Halcyon sine hjemmesider. De som har basis kunnskap om SCR vil forstå konstruksjonen og prinsippene bak.

Har trålet gjennom de sidene kan du tro, men synes nok det er mer reklame enn informativt. Til sammenligning har APV lagt ut hele brukermanualen sin til Inspiration på nettet for alle og enhver. Skal en først ut med mellom 50 og 100 laken for en RB er det jo veldig fint å vite hva det er til. Eller er det kanskje mystikken rundt den "hemmelige maskinen" som tiltrekker kjøpere tro? :)