PDA

View Full Version : Postordre

Oystein
30-08-2002, 10:04
Hei

Har noen erfaringer med å handle dykkerutstyr på postordre. Jeg vurderer å forsøke dette gjennom: http://www.scubastore.com (Diveinn Scubastore). Prisene virker svært hyggelige. 8)

good/bad experiences appreciated....

Oystein

Sigve
30-08-2002, 10:11
Hei

Kan si at jeg har bare gode erfaringer med Scubastore.com. Har handler der noen ganger, og varene kommer innen noen få dager. Prisene er hyggelige, og likeså leveringstidene.

Mvh
Sigve Slagnes

Oystein
30-08-2002, 10:28
Får man garantier og returrett hvis utstyr ikke passer?

Oystein

Sigve
30-08-2002, 11:58
Hei

Garantier går jeg ut fra at man får der akkurat som på andre plasser man handler. Noen returrett dersom utstyret ikke passer vet jeg ikke om. Dette kan du jo maile ned til dem og sjekke. Dersom jeg skulle kjøpe noe utstyr som var viktig at det passer (f.eks. vest, drakt etc.), ville jeg kjøpt det på den lokale dykkerbutikken.

Mvh
Sigve Slagnes

Oystein
30-08-2002, 12:06
Hva med fortolling og fraktkostnader? Vil prisen begynne å nærme seg norske priser etter dette???

Din anbefaling er altså å IKKE kjøpe drakt/vest på www.x men alt annet...?

Oystein

Sigve
30-08-2002, 13:30
Hei

Jeg ville anbefalt å kjøpe drakt og vest i en lokal dykkerbutikk og kjøpt resten via f.eks. Scubastore. Har ikke opplevd å få store tollutgifter på dykkerutstyr jeg har hadlet der nede enda. Frakten kommer på ca. 150-200 kroner. Momsen må du legge til i tillegg (24%). Det er klart at det blir dyrere enn det ser ut til i utgangspunktet, men så er det likevel en god del kroner opp til en butikk i Norge. Jeg mener at utstyr som maske, svømmeføtter, kniv, ventilsett etc. passer de fleste uansett og har ikke noen betenkligheter med å kjøpe det på Internett.

Mvh
Sigve Slagnes

Elmek
30-08-2002, 16:16
Jeg har handlet BCD og alt annet jeg trenger på scubastore.
Men ikke drakta pga. den er det toll på, det går under bekledning.
Jeg får heller ikke prøvd hvordan drakta passer så derfor kjøper jeg det her hjemme.
Når det gjelder BCD så var jeg og kikka i lokal sjappa for å finne størrelse, og hva jeg likte.

Alt har jeg fått i løpet av et par dager.(Ver gang jeg har handlet der)

Har bare positivt å si om Scubastore/Diveinn :D

Oystein
05-09-2002, 10:14
Jeg har handlet BCD og alt annet jeg trenger på scubastore.
Men ikke drakta pga. den er det toll på, det går under bekledning.

Hei Elmek.

Jeg tok like greit å kontaktet Tollvesenet og fikk rask tilbakemelding vedrørende fortolling av dykkerutstyr. Alt er tollfritt. Drakten er også tollfri så sant den er produsert innenfor EU/EØS. 24% moms kommer i tillegg på prisen. Dette gjelder både på varer og frakt (til norskegrensen).

Oystein

Elmek
15-09-2002, 21:12
Hei!
Det er godt å høre at noen er mere oppdatert enn det jeg er på dette området. ;)

Når jeg skulle ha drakt så sjekka jeg selv med Tollkontoret og fikk beskjed om at drakt måtte jeg betale 6% toll på.

Flasker har jeg heller ikke handlet på nette pga vekt = dyr frakt. :D
Ellers meget fornøyd med servicen fra www.scubastore .com (http://www.scubastore .com)så langt.

geirwalbo
18-09-2002, 20:53
Når man bestiller fra scubastore, må man betale på forskudd?
Er ikke dette litt risikabelt i så fall?

geirwalbo
19-09-2002, 19:01
Lurer på hvordan scubastore funker?
Må man betale forskudd? ???

Hammer70
19-09-2002, 19:06
HLH har bra kontroll. Kan faktisk følge pakkens reise gjennom Europa via nettet. De er erstatningspliktige dersom de roter bort forsendelsen.

Har også bare godord å si om Scubastore. Prisene ligger mellom 20%(!!!) og 70% av de norske inkl. momsen. God service, godt utvalg og rask levering. Ulempen er selvsagt at man man må sende utstyret til andre enden av Europa for å få byttet det. Jeg ville heller ikke kjøpt drakt uprøvd på nettet. De fleste vestene er såpass justerbare at det ikke er noe problem.

Ser problemet med å utkonkurrere de norske butikkene. De er gode å ha i nærheten. Men når maska jeg betalte over 800kr for i butikken, koster 200kr på nettet, blir jeg faktisk litt irritert! Scubastore tar selvsagt også god avanse. Hvor mye tar de norske butikkene?

Tollspørsmålet: vi fikk nye tollbestemmelser 1.juli, så vidt jeg husker. Kanskje draktene ble tollfrie da?

Hammer70
19-09-2002, 19:09
Og JA, du må betale på forskudd. :'(