PDA

View Full Version : Ombygging av Dräger Dolphin til CCR

Silent_Diver
24-01-2005, 20:41
Er det noen her som har erfaring med, eller har bygget om selv, en Dräger Dolphin til hellukket system?

Vet det er en masse utenlandske sider om dette ute på nettet, men jeg har ennå ikke funnet noen Norske. Så link til de utenlandske sidene trenger jeg ikke.

Ønsker å komme i kontakt med Norske dykkere som har gjort denne jobben.
Dykker selv en Black Dolphin, men ønsker å se på muligheten til å bygge denne om.

Evnt. også ombygging av Dräger Ray, da det står en ubrukt en i kjelleren min.

Trond Jacobsen

zummy
30-01-2005, 10:24
Her nede i Grimstad er det to stykker som har bygget om sine dolphin. Jeg bygget aldri om min før jeg solgte den.

BTW: den ene hellukkede dolphinen er til salgs nå.

Det du trenger av slanger og ventiler og flaske er enkelt å få tak i, men det er litt mer stress å få tak i en god holder til flere o2 celler og elektronikken for å få sett verdiene på disse.

Jeg fikk tak i noen overganger fra tyskland, slik at jeg kunne bruke vanlige slanger til ventilsett frem til andretrinnet på dolphinen.

Hvis du trenger en ventil som gir 0.8 L o2 med bypass ventil, så får du si fra...

tats
30-01-2005, 13:12
Kan jeg driste meg til å spørre hvorfor du solgte?

Her nede i Grimstad er det to stykker som har bygget om sine dolphin. Jeg bygget aldri om min før jeg solgte den.

BTW: den ene hellukkede dolphinen er til salgs nå.

Det du trenger av slanger og ventiler og flaske er enkelt å få tak i, men det er litt mer stress å få tak i en god holder til flere o2 celler og elektronikken for å få sett verdiene på disse.

Jeg fikk tak i noen overganger fra tyskland, slik at jeg kunne bruke vanlige slanger til ventilsett frem til andretrinnet på dolphinen.

Hvis du trenger en ventil som gir 0.8 L o2 med bypass ventil, så får du si fra...

zummy
01-02-2005, 12:36
Lånekassen var etter meg. Det er vel hovedgrunnen samt at det ble lite tid til å bruke den. På kursdykk brukte jeg samme utstyr som elevene, og på dype trimixdykk brukte jeg 2*12 settet mitt.

Men jeg har savnet RB dykking veldig mye, så vi får se hva det blir til. Jeg har veldig lyst på Inspiration(med ny elektronikk)

Hvis jeg skulle hatt en ny SCR nå ville jeg nok tatt en titt på submatix, det er en ny rb som er kommet, som ser utrolig bra ut.

killer
04-03-2005, 16:04
Hei Trond
jeg bygger om min Dolphin nå til CCR
det er en del ellementer rundt det så det blir litt tungt å ta det her
ta kontakt med meg på 97156180
så tar vi det derfra
Arne.

Jimster
24-07-2005, 23:52
Heisann!

For å vekke til liv en gammel tråd...

Dere som bygger om Dolphin'ene...

Hva kostet dette totalt...ombyggingen altså. Jeg regner med dere har bygd dem om til KISS apparater.

Ikke nødvendigvis ned til siste øre...men sånn ca?

Mvh Jim.

gørrhysa
07-09-2005, 13:15
ikke mye, ca 3-4.000.- iberegnet
kiss ventil, propper til lungen, o2 filter, slanger koblinger og overganger i fra Tyskland.