PDA

View Full Version : Dykking på Sveriges vestkyst

Bertram
08-02-2003, 20:12
8) Vi har fra tidligere to besøk på Strømstad Dykkesenter som har vært meget bra. Et greit senter å bo på, og flott dykking rett på utsiden av Strømstad. Vi har tenkt oss tilbake til Sverige igjen og Strømstad er et aktuelt sted også denne gangen. Men lurer på om det også finnes andre bra sentere i nærheten. Bør ikke ligge så langt i fra Strømstad da vi tar fergen over. Taxe Free vet du :D

Vi har også dykket med Halden Sportsdykkere på tilbakeveien. Både Grensedykket og Klartjern kan anbefales. ;)

komodo dragon
10-02-2003, 14:37
Hei

Dykket i Smögen i fjor sommer og det var en kjempefin opplevelse. Utrolig bra sikt!
Dykket med Kon-Tiki Dykcenter som jeg trygt kan anbefale..

hansen
10-02-2003, 18:01
Prøv Oxygen i Lysekil. God service og glimrende dykkesteder! I tillegg seriøse og ansvarlige. Har også overnatting.
Tel 0523-16470
www.oxygene.info

Bertram
11-02-2003, 21:23
8) Takk for raske tilbakemeldinger. Jeg har tatt kontakt med begge senterene, så får vi se hvor vi havner i pinsen, billig var det i alle fall.

komodo dragon
12-02-2003, 19:35
8) Takk for raske tilbakemeldinger. Jeg har tatt kontakt med begge senterene, så får vi se hvor vi havner i pinsen, billig var det i alle fall.

Du kan jo henge deg på med oss ;D men vi skal litt lengre da...Og litt mere Øst ...Sør øst ! ;D

Bertram
12-02-2003, 20:09
:D Ja, det hadde vært greit det, og regner med at det er Thailand eller Rødehavet du mener. Men, siden vi nettopp har kommet hjem fra Sharm, tror jeg lommeboken vil trives bedre i Sverige. :'( Sorry, kanskje neste gang.

Ellers så er vi interessert i å få tips om turer, og kunne godt tenkt oss en tur til Saltstrømmen på ettersommeren.

komodo dragon
13-02-2003, 22:41
:D Ja, det hadde vært greit det, og regner med at det er Thailand eller Rødehavet du mener.

Nei disse landene ble Jeg ferdig med for mange år siden.
Fikk du ikke en mail av meg om Ind one sia? ;D

Bertram
14-03-2003, 00:46
Hei Komodo Dragon eller andre.
Ser ut som om Drammen DK reiser til Smøgen i pinsen. Kan noen som har vært der fortelle litt mer om dykkersenteret, båten, boforholene osv. :o

komodo dragon
16-03-2003, 09:58
Har bare dykket med Kon-Tiki Dykcenter og de var veldig proffesjonelle og kan trygt anbefales.

Det finnes dykkesteder rett utenfor Smøgen som er bra og videre utover mot Lysekil er også sikten veldig bra til tross for veldig stor båttrafikk om sommeren.

Når det gjelder boforhold vet jeg ikke om Kon-Tiki eller noen av de andre kan ordne noe. Om ikke bør dere være tidlig ute. Smøgen er nemlig smekkfullt hele sommeren!

God tur!!